Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B7 1.8T BFB odma


WojtekB7

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko, miałem problem w swoim aucie otóż zasysało korek wlewu oleju, więc biorąc pod uwagę inne tematy związane z tym problemem zacząłem przegląd od odmy, przy próbie jej wyjęcia wręcz rozsypała mi się w rękach (ze schematu nr.2). Wymieniłem ją - nowy oring etc. wsio jak bozia przykazała, w miarę możliwości wyczyściłem też resztę, problem jednak pozostał, wymieniłem więc też zaworek - firmy TOPRAN (nr. 6 na zdjęciu) bo w innym temacie pisali, że on również może być przyczyną tego problemu jednak dalej było to samo. Sugerując się wypowiedzią innego kolegi który miał to samo wyciągnąłem zaworek nr. 6 oraz zaślepiłem wyjście zarówno od odmy jak i wężyk, który jest od odmy do kolektora i uwaga problem zniknął. Tu też pojawia się moje pytanie jakie konsekwencje może mieć taki zabieg i czy jest on niebezpieczny dla mojego silnika? Jeżeli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał to prosiłbym o wskazówki co można zrobić w tym temacie, z góry dziękóweczka :)

 

od017_058103493a_awt_01.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, WojtekB7 napisał:

firmy TOPRAN (nr. 6 na zdjęciu)

Jeśli założyłeś zaworek z tej firmy to nic dziwnego, że zasysa korek i działa on nieprawidłowo. Zamów sobie ori z serwisu i przejdzie. Przerabiałem to i te topranowskie badziewia powinni zakazać sprzedawać.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2019 o 21:28, przem8 napisał:

Jeśli założyłeś zaworek z tej firmy to nic dziwnego, że zasysa korek i działa on nieprawidłowo. Zamów sobie ori z serwisu i przejdzie. Przerabiałem to i te topranowskie badziewia powinni zakazać sprzedawać.

Kupiłem zaworek w ASO, założyłem problem jednak pozostał. 

Kolejne pytanie, czy trójnik spod numeru 13 ma być zaślepiony od strony separatora (którego na obrazku nie ma a powinien być tam gdzie opaska nr.14). U mnie jest wewnętrznie zaślepiony na tym odejściu ale wygląda mi to na oryginał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że kupiłeś ori zaworek jednokierunkowy to bardzo dobrze :D Separator masz w tym miejscu i jest sprawny?

Szczerze to nie kojarzę żeby to było zaślepione ale jakby tak było fabrycznie to po co wtedy po drodze ten separator.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, przem8 napisał:

To, że kupiłeś ori zaworek jednokierunkowy to bardzo dobrze :D Separator masz w tym miejscu i jest sprawny?

Szczerze to nie kojarzę żeby to było zaślepione ale jakby tak było fabrycznie to po co wtedy po drodze ten separator.

Separator jest na swoim miejscu i jest sprawny, sprawdzałem przy czyszczeniu odmy praktycznie cały układ pod kątem szczelności, jakichkolwiek wad i ewentualnego syfu. Też mnie zdziwiło to zaślepienie, jutro po robocie podjadę zobaczyć jak wygląda to przy zamienniku i ewentualnie kupie bo pewnie taki trójnik to z dwie-trzy dyszki nie więcej :)

 

Dla potomnych, ori zaworek jednokierunkowy w ASO kosztował mnie 51zł więc nie ma tragedii, a nawet wzrokowo wygląda solidniej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany, trójnik o nr. 13 był zaślepiony od strony separatora, nie mam pojęcia dlaczego, kupiłem zamiennik i po wstawieniu go wszystko działa wręcz książkowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...