Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B7 1.8T] Wymiana łańcucha i napinacza


M29

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, mam pytanie. Kupiłem ostatnio A4 B7 1.8T. W przyszłym tygodniu jestem umówiony ze swoim mechanikiem na rozrząd. Wczoraj dowiedziałem się że z tyłu jest też łańcuch. Auto ma 285 000 przebiegu i ten łańcuch z napinaczem nie były robione. I chciałbym o radę, czy wymieniać łańcuch z napinaczem od razu?

Edytowane przez M29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak chodzi silnik? Słychać jakieś odgłosy z tyłu silnika? Przy odpalaniu na zimnym słychać grzechot jakiś hałas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pracuje dobrze, gdy jest zimny słychać lekkie buczenie, nie jest to grzechot. Trwa to około 2 minut od odpalenia, potem jest cisza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu pokrywy niech mechanik oceni sam organoleptycznie. Czy ślizg nie jest wytarty, czy łańcuch nie jest rozciągnięty itp. Napinacz nie powinien dać się łatwo wcisnąć ręką. Ogólnie napinacze to droga zabawa bo montuje się tylko te z aso. Zamienniki i używki odpadają.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te buczenie to pompa powietrza wtórnego. Jeżeli przy rozruchu zimnego silnika nie słychać grzechotu to ja bym nie ruszał ale tak jak kolega Randor napisał, mechanik może sprawdzić wizualnie po zdjęciu pokrywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka pod pokrywę kosztuje grosze. Widziałem już nie jedno 1.8t ze ślizgiem w misce olejowej. Warto tam zajrzeć. Przy okazji ocenicie stan wałków i sprawdzicie czy motor nie jest zaklejony nagarem. Jeśli znajdziecie tam nagar radzę zmierzyć ciś. oleju bo może się okazać, że sitko smoka jest do czyszczenia. Przerabiałem to w dwóch silnikach (1.8 ADR i 1.8t ANB), nic nie grzechotało itp ciś było po prostu na dozwolonym minimum (czytaj niskie). Wymiany oleju w trybie long life zabijają te silniki (włącznie z napinaczem właśnie). Tak samo jak oleje 10w40 i wyżej (są syntetyczne wyjątki ale to i tak nie lepkość do tych silników).

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź, pogadam z mechanikiem i poproszę żeby spojrzał. Olej był wymieniany co 10kkm, bo dostałem faktury od poprzedniego właściciela, na 5w30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakie koszty mam się szykować przed taką akcja ? Też nie długo mnie to czeka a kieszeń pusta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...