Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny wyciek oleju 1.9TDi 115km AJM


Baambusek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od 2tyg. walczę z wyciekiem oleju po lewej stronie silnika (Strona kolektorów). Co prawda nie jest to duży wyciek, ale drażni mnie wisząca kropla oleju na łączeniu skrzyni biegów z blokiem. Od razu napiszę że jakiś większych ubytków oleju nie zauważyłem, a płynu chłodniczego ile wlałem tyle jest. Wygląda to tak, jakby wyciek był z kolektora wydechowego (na tym poziomie). Została wymieniona uszczelka pod pompą vacum, uszczelka kolektora ssącego i uszczelka pokrywy zaworów ale niestety nic to nie zmieniło, wyciek jak był tak jest. Okolice turbo susza. W dolocie jest trochę oleju, ale nie tak żeby się wylewało. Wygląda to tak jakby leciało spod uszczelki pod głowicą (tego się boję najbardziej), ale ten kolektor wydechowy mi nie daje spokoju. Co o tym myślicie? 

 

Tutaj zdjęcie:

Screenshot-20190113-163039.jpg
g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to się myje silnik a potem się wymienia tam gdzie cieknie a nie gdzie widzi mi się albo wydaje  mi się.  U mnie podejrzenia padały na waku pompe a skończyło się na wymianie uszczelki pod głowicą.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat do zamknięcia. Olej cieknął z gniazda wiązki pompowtryskiwaczy (okągła wtyczka przy głowicy). Po uszczelnieniu problem z wyciekiem zniknął. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam taki problem z Audi A4 1.9 TDI AJM.

Z korka wlewu oleju oraz praktycznie wszystkich uszczelek (pokrywa zaworow, podstawa filtra itd) wypycha mi olej. (czasami tez podnosi bagnet) Wyglada to tak jakby silnik mial duze przedmuchy a odma byla calkowicie zatkana i rozsadzalo go od srodka. (wysokie cisnienie w skrzyni korbowej)

Wymienilem pokrywe z odma na nowa ori i dalej jest to samo. (olej przez odme pcha w dolot a cisnienie sie nie zmniejsza) Po odkreceniu korka intensywnie chlapie olejem i delikatnie dymi. Ubytki oleju sa znikome dymi tylko przy odpaleniu na niebiesko (bo ma olej w dolocie) oraz intensywnie na czarno przy duzym obciazeniu. Jaka moze byc przyczyna? Glowica czy pierscienie do roboty... skoro ma takie przedmuchy dlaczego jest taki maly ubytek oleju (1L na 10tys km) Turbo robione pol roku temu.

Od czego zaczac sprawdzanie? Kompresja w cylindrach?

Z gory dziekuje za pomoc. 

Pozdrawiam

 

Edytowane przez wujaszq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...