Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Samochód mokry, poci sie- wyciek oleju


Athrenalineee

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu poci mi się podwozie. Może ktoś doświadczony jest w stanie zdiagnozować problem na  tych zdjęciach ? 

Audi a4 b5 96r 1.9 tdi sedan.

Olej castrol 10w40

50496098_572866789855261_4630976889807175680_n.jpg

50245441_387416938469769_5289858575621947392_n.jpg

50230713_344951863024857_631720604692643840_n.jpg

50229532_374412656694237_2433129299948077056_n.jpg

49899986_2292344334388252_8288038132423589888_n.jpg

49898077_239368923651593_6699305454478032896_n.jpg

49897800_1086980288148076_3876862477526368256_n.jpg

49811051_653482398402228_8812315113684992000_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób zdjęcia spod maski, po pierwsze, po drugie wymień olej na 5W40, bo taki ma tam być, a nie jakieś 10W40. 

Może cieknąć z zaworu EGR, trzeba z góry zobaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj mam kilka zdj z ostatniego czasu. Dodatkowo dodam ze ucieka mi plyn od chlodnicy i zlamana jest obudowa od bagnetu i bagnet lata.

20180923_173801.jpg

20180923_173815.jpg

20190113_200406.jpg

20180923_174501.jpg

Edytowane przez Athrenalineee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód prowadzący do odmy ułamany, wymień go i powinno być po sprawie. Oczywiście po wymianie umyj silnik (są odpowiednie środki do tego) na zimnym silniku, możesz nawet na myjnie bezdotykową pojechać i bez wciskania mocnego strumienia na pistolecie spokojnie możesz czystą wodą obmyć silnik, nie zalewając filtrów i elektroniki oczywiście.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdze jutro ten przewód bliżej. A co z płynem do chłodzenia? Miesiąc temu dolewalem na pomiędzy i ubyło ok 400ml. Uszczelka miski olejwej i sama w sobie miska wyglada na ok? Uszczelka pod pokrywą zaworów? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest zbyt brudno żeby stwierdzić gdzie jeszcze cieknie. Wymień tą rurkę, obmyj silnik i potem się zobaczy.

Co do płynu to musisz sprawdzić wykładając komorę silnika ręcznikami papierowymi. Pod zbiorniczkiem i z tyłu silnika przy grodzi. Tam gdzie będzie czerwone, tam może cieknąć.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu kupie rurke i przeokazji plastik trzymający bagnet, spróbuje dostać się do tego i umyje komore silnika u jakiegoś mechanika. 

Zobaczymy co dalej.  Może jak ogarne wycieki, to zacznie spalać normalnie, a nie po 9,5 litra w mieście. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik Ci silnika nie umyje, jedź na myjnie bezdotykową albo do jakiejś firmy co zajmuje sie autodetailingiem.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat o olejach masz bardzo obszerny w odpowiednim dziale. Silniki z turbo powinny jeździć na syntetykach, tak w skrócie.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo inżynierowie, którzy projektowali ten silnik, obliczyli że taki będzie potrzebny. 5W40 ma odpowiedniej grubości film smarny, który przy jednostkach turbodoładowanych jest kluczowym wyznacznikiem oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik z ulicy obok twierdzi, że przewód jest okejnm i cieknie cos z podstawy filtra oleju. Mowił ze trzeba wymienic filtr i olej bo moze ktos źle przykrecił i zobaczyc co dalej. 

 

Może to po prostu uszczelka chlodniczki oleju została rozwalona ?

Edytowane przez Athrenalineee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainwestuj kilkanaście złotych i kup sobie lusterko inspekcyjne i na pewno zlokalizujesz wyciek - a mały nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Athrenalineee napisał:

Mechanik z ulicy obok twierdzi, że przewód jest okejnm i cieknie cos z podstawy filtra oleju. Mowił ze trzeba wymienic filtr i olej bo moze ktos źle przykrecił i zobaczyc co dalej. 

 

Może to po prostu uszczelka chlodniczki oleju została rozwalona ?

Pierwsze słyszę żeby wymieniać filtr oleju i olej, tylko po to, żeby filtr oleju dobrze dokręcić.. wymień tą rurkę bo na zdjęciu ewidentnie widać, że ona puszcza, a co pod tą gumą jest co niby uszczelniać ma to nie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem w sklepie olej i filtr paliwa i oleju oraz plastik obudowy bagnetu  no i tak tego nie wymienialem od zakupi auta. Pan z hurtowni wyszedl, spojrzal i stwierdzil ze rurka jest okej, od gory do podstawy nie cieknie nic, tylko jest zepsuty ten czujnik. To jest czujnik poziomu oleju tak ? Faktycznie na jego spodzie jest mokro. 

@edit

Już kupilem

20190117_124033.jpg

Edytowane przez Athrenalineee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2019 o 23:48, Langista napisał:

Bo inżynierowie, którzy projektowali ten silnik, obliczyli że taki będzie potrzebny. 5W40 ma odpowiedniej grubości film smarny, który przy jednostkach turbodoładowanych jest kluczowym wyznacznikiem oleju.

Gdzie tak napisane?  10w40 w zupełności wystarcza,norma lepkości  minimum SF  505.00,jak w silniku był zalany 10w40  to niema sensu zmieniać na rzadszy bo panowie ci co doradzają nie naprawią potem za free. Zalej valvoline max life 10w40.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Helga napisał:

Gdzie tak napisane?  10w40 w zupełności wystarcza,norma lepkości  minimum SF  505.00,jak w silniku był zalany 10w40  to niema sensu zmieniać na rzadszy bo panowie ci co doradzają nie naprawią potem za free. Zalej valvoline max life 10w40.

Jak jesteś mądrzejszy od nich, to lej 10W40, tylko potem nie płacz że turbawka Ci padła ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Langista napisał:

Jak jesteś mądrzejszy od nich, to lej 10W40, tylko potem nie płacz że turbawka Ci padła ;)

Kolego czego piszesz pierdoły ja jeżdzę od 2008r na 10w40 i jakoś turbina się kręci,szkoda pisać,kolego mało widziałeś ale coś słyszałeś,szkoda dyskusji z tobą pewnie masz oleje 5w na zbyciu a to zrozumiałe,koniec tematu.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2019 o 21:55, Athrenalineee napisał:

A jeszcze co do oleju, dlaczego zalać 5W40 , a nie 10W40? I najlepiej jakiego producenta ? 

Jeżeli olej spełnia normę VW to możesz spokojnie lać 10w40. Ja jeżdżę na Lotosie 10w40 i jakoś nie mam wycieków. Turbina też śmiga. 

Wytrzyj silnik. Wymień uszkodzony wąż i obserwuj gdzie masz wycieki.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem olej, filtry paliwa i oleju oraz obudowe bagnetu.

Miałem zalane około 2.5 litra oleju w aucie, masakra ! 

Silnik teraz lepiej pracuje, chyba był troche już zapowietrzony filtr paliwa.

Wycieki były z czujnika cisnienia oleju, więc go wymieniłem. Jest jeszcze troche ze śrub przy pokrywie zaworów, ale to wymienie podkładki.

 

Jak narazie obserwuję. Szkoda tylko, że dalej pali po mieście po 9 litrów, a w trasie po 7 litrów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...