Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B7] Praca sprężarki klimatyzacji bez czynnika chłodzącego.


fox700912

Rekomendowane odpowiedzi

Mam samochód w naprawie blacharsko lakierniczej.

Osuszacz jest zdemontowany, czynnika nie ma w obiegu.uklad jest otwarty. 

Czy jak mechanik uruchomi silnik i będzie włączona klimatyzacja na AUTO, to czy sprężarka się nie uszkodzi pracując bez czynnika na pusto? 

 

Edytowane przez fox700912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na chwilę to nic nie powinno się stać. Sprężarka w b6/b7 pracuje cały czas i po dłuższym czasie takiego użytkowania istnieje ryzyko zatarcia sprężarki.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, przem8 napisał:

Jeśli na chwilę to nic nie powinno się stać. Sprężarka w b6/b7 pracuje cały czas i po dłuższym czasie takiego użytkowania istnieje ryzyko zatarcia sprężarki.

Czy jak włączę przycisk ECONO, to sprężarka będzie wyłączona? 

Czy po ponownym włączeniu zapłonu, będzie pamiętał stan sprężarki (wyłączona) wcisniety przycisk ECONO. 

Tak mógłbym ustawić jutro. I byłbym spokojny. 

Czy dobrze kombinuje? 

 

Edytowane przez fox700912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez czynnika klimatyzacja nie będzie działać, to chyba logiczne, i econ zapewne będzie się świecić cały czas. Mimo tego sprężarka pracuje, bo nie ma tradyjnego sprzęgła i nie jest rozłączana. Do prawidłowego funkcjonowania układu i sprężarki potrzebny jest szczelny układ i olej z czynnikiem. 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji przeczytałem, że ECONO wyłącza sprężarke.

Trochę to dziwne że nie można jej wyłączyć. 

Przecież czynnik może uleciec w wyniku jakiejś nieszczelności. 

Czy wtedy nie ma możliwosci wyłączenia? 

Przecież jeśli się jedzie w trasie to do najbliższego warsztatu do napełnienia klimy można by ją zatrzeć. 

Trochę to dziwne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem około dwóch tygodni bez czynnika. Co prawda układ był zamknięty, ale czynnika brak. Ogólnie nie polecam jazdy. A jak ktoś musi, to dobrze by było rozebrać sprzęgiełko zrywalne w sprężarce, żeby jej nie zatrzeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By nie przeciągać... 

Przejechanie 6 km z zakladu lakiernik do drugiego zakładu by napełnić klime, nie powinno chyba się nic stać? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. 

Mam bardzo duże doświadczenie jeśli chodzi o klimatyzację w naszych pojazdach. Robiłem czyszczenie już dwa razy. Sprężarki w naszych autach działają cały czas. Jeśli Econ jest aktywny to sprężarka pracuje sobie na 15% procent swoich możliwości. Oczywiście jeśli w układzie nie gazu szlak ja trafi. Kiedy to się stanie nie ma reguły :D

Ja kupiłem auto z rozwaloną klima. Złożyłem wszystko do kupy i jeździlem. W pewnym momencie gaz mi uciekł.  Jezdzile prawie dwa dni bez czynnika. Później naprawiłem nieszczelności. Zatankowalem gaz i wszystko było git. Drugi raz 3 miesiące temu urwalem przewód od klimy. Przejechałem 15 km bez czynnika i sprężarka poszła się je ac. 

Tak że nie wiem od czego to zależy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przwód jest uszkodzony powyżej sprężarki i ucieknie gaz to nic się ze sprężarką nie stanie , bo jest w niej olej,jeździłem tak dłuższy czas 7 lat temu i sprężarka smiga do dziś, jeśli uszkodzenie jest na wysokości sprężarki i ucieknie gaz z olejem , sprężarka szybko się może zatrzeć bo chodzi na sucho, najlepiej nie zakładać na nią paska jeśli jeździmy z pustym układem lub jak kolega wyżej napisał odkręcić sprzęgło samozrywalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się. Jak będzie wyglądało samo ściągniecie paska sprężarki klimatyzacji, aby ją unieruchomić, też trzeba od spodu napinacze odkręcać, czy dało by radę od góry ?  Do ściągnięcia czynnika przed rozszczelnieniem sprężarka powinna być na chodzie ? czy mogę wcześniej zdjąć ten pasek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz osobny napęd sprężarki klimatyzacji, to luzujesz od spodu napinacz i pasek schodzi. Co do wyciągnięcia czynnika to podpina się urządzenie do przewodów układu i czynnik jest wyciągany, a klimatyzacja wyłączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...