Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Znaczenie ET Felgi


bratpit

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie będzie obcierać. Mam et 43 plus dystans 13 z przodu co daje mi et 30 z oponą 235 i nic nie obciera. Też mam 1bv plus talerzyki i fabryczne 320mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie 8.5J/19 ET35 do tego 235/35?
Będzie ok w B7 bez zmartwienia, że coś przytrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebuję pomocy w doborze felgi. Obecnie mam felgi 7Jx16 et 42 opona 205/55. Zastanawiam się nad jakimiś 17/18, chociaż ze względu na komfort bardziej skłaniam się ku 17. I tutaj pytanie jaką felgę wybrać 7.5J17 czy 8J17 i jakie et tej felgi, żeby nie było to aż tak schowane jak w przypadku tych oryginalnych 16” felg i żeby opona ładnie leżała ( nie jakiś mega balon) ? I jeśli chodzi o 17 to rekomendowana jest opona 235/45 to rozumiem, że 225/45 nie jest zbyt dobrą opcją mimo, że tyle osób zakłada ten rozmiar ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Darecki8 napisał(a):

Panowie potrzebuję pomocy w doborze felgi. Obecnie mam felgi 7Jx16 et 42 opona 205/55. Zastanawiam się nad jakimiś 17/18, chociaż ze względu na komfort bardziej skłaniam się ku 17. I tutaj pytanie jaką felgę wybrać 7.5J17 czy 8J17 i jakie et tej felgi, żeby nie było to aż tak schowane jak w przypadku tych oryginalnych 16” felg i żeby opona ładnie leżała ( nie jakiś mega balon) ? I jeśli chodzi o 17 to rekomendowana jest opona 235/45 to rozumiem, że 225/45 nie jest zbyt dobrą opcją mimo, że tyle osób zakłada ten rozmiar ? 

Przy 7.5, 8j et 35.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a pod to et i rozmiar felgi, poza wyglądem lepiej założyć 225/45 czy 235/45 jakie są różnice w przekłamaniu jeśli chodzi o prędkość i ogólnie o całość przy napędzie quattro ? Producent zaleca 235/45 czy 225/45 jest dużo gorszym wyborem ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 235/45/17

Koło 235  Średnica dotychczasowego koła:643.3 mm⤵️

Koło 225  Średnica koła po zmianach:634.3 mm 

Różnica w średnicy koła [mm]:-9.00 mm

Różnica prędkości [%]:-1.4 %

Prędkość rzeczywista na liczniku przy 100km/h:98.6 km/h

Ja jezdziłem na 235/40/18 , 225/35/19 i teraz na 215/35/19 .Myślę teraz aby założyć z powrotem 225 lub 235

Na szerszych laczkach ,bardziej rzuca w koleinach,ale lepiej wygląda:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej wygląda ? Bo chyba balon jest większy względem 225/45 tylko mówimy o feldze 17. Bardziej interesuje mnie kwestia techniczna czy coś nie psuje ten rozmiar czy np skrzynia biegów nie ma gorzej czy inny podzespół ze względu na to, że to rozmiar nierekomendowany przez Audi 

Edytowane przez Darecki8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Darecki8 napisał(a):

Lepiej wygląda ? Bo chyba balon jest większy względem 225/45 tylko mówimy o feldze 17. Bardziej interesuje mnie kwestia techniczna czy coś nie psuje ten rozmiar czy np skrzynia biegów nie ma gorzej czy inny podzespół ze względu na to, że to rozmiar nierekomendowany przez Audi 

Ja jeździłem na 225/45r17 i nic złego się nie działo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Rob@k napisał(a):

Ja jeździłem na 225/45r17 i nic złego się nie działo. 

A teraz na jakim rozmiarze jeździsz ? Czy może większą felga ? Bo rozważałem w sumie 18” ale chyba nie będzie tak uniwersalna i komfortowa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Darecki8 napisał(a):

A teraz na jakim rozmiarze jeździsz ? Czy może większą felga ? Bo rozważałem w sumie 18” ale chyba nie będzie tak uniwersalna i komfortowa. 

Teraz na lato 19 na zimę 18.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ładne rozmiary już. Ja jednak wolę trochę więcej komfortu po tych naszych drogach, szczególnie w miastach. A jeśli chodzi o prowadzenie auta to jak jeżdżę na 205/55/16 to myślę, że na 225/45/17 będzie tylko lepiej, a nie odczuje tak spadku komfortu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Darecki8 napisał(a):

To ładne rozmiary już. Ja jednak wolę trochę więcej komfortu po tych naszych drogach, szczególnie w miastach. A jeśli chodzi o prowadzenie auta to jak jeżdżę na 205/55/16 to myślę, że na 225/45/17 będzie tylko lepiej, a nie odczuje tak spadku komfortu. 

Kup opony z miękkim bokiem i będziesz miał komfort nawet na 19 calach.

Edytowane przez gordo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz więcej komfortu to nie 225/45/17 tylko 215/50/17

W galerii znajdziesz moje foty z taką konfiguracją.

Zawieszenie 1BE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim :)

 

Jestem na etapie kupna A4 B9FL 2.0 204KM quattro, który oryginalnie ma koło:

Rozmiar obręczy: 8,5Jx19
Rozstaw śrub: 112/5
Współczynnik odsadzenia obręczy: 40 mm 

 

Do tej pory miałem Passata i na lato miałem do niego 18" a na zimę 17" i zastanawiam się czy w A4 nie zrobić podobnie - 19" na lato, a na zimę tym razem 18" z Paska - mam fajne oryginalne, przyciemniane Monterey 

Screenshot_20231005-224938.png.76222eef5ddc2d1f17faa8cf79f1895f.png

 

Jedyne co to musiałbym kapsel wymienić z VW na Audi ;) 

 

Przechodząc do rzeczy - sugerowana felga 18" do A4 ma wymiary:

Rozmiar obręczy: 7,5Jx18
Rozstaw śrub: 112/5
Współczynnik odsadzenia obręczy: 39 mm

i jest niby dedykowana do opon zimowych 225/45 R18 95H XL

 

Monterey 18" które posiadam to:

Rozmiar obręczy: 8Jx18
Rozstaw śrub: 112/5
Współczynnik odsadzenia obręczy: 44 mm

i mam na nich założoną letnią oponę 235/45 R18 98Y

 

Osobne 18" wolałbym ze względu na:

- możliwość samodzielnego przerzucenia kół w wolnej chwili - mam garaż i mniej czasu zajmuje mi samodzielna zmiana kół niż umawianie się, pakowanie całości, jechanie i czekanie;

- wyższy profil = większy komfort na zimowych drogach - łatwiej też o łańcuchy przy wyjeździe w góry

- cena opon - Nokiany na 18" to +/- 630 zł sztuka, gdzie na 19" to już 930 zł/szt

 

Pytanie - czy Monterey + opona o rozmiarze podpowiadanym przez oponeo.pl, czyli 245/40 R18 będzie ok?

 

Alternatywnie, w związku z tym, że to auto w 95% będzie używane wokół przysłowiowego komina, zastanawiam się czy nie opchnąć oryginalnych, letnich 19" i w to miejsce nie kupić wielosezonowych z półki premium, które dostanę za +/- 1000-1100 zł/szt. W tym przypadku z głowy będę miał wszelkie wymiany, itp.

 

Przebieg jaki to auta zrobi u mnie to +/- 40-50k km przez 4 lata więc być może przejeździłoby na jednym komplecie.

 

Co myślicie? 

1. kupować osobne zimówki 19" i przekładać wiosna/jesień

2. kupować osobne 18" na zimę korzystając z felg Monterey 

3. przerzucić się na całoroczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, felgi 19 cali, 8.5j et 35 będą tarły od środka przy skręcaniu czy nie będzie problemu? Chodzi o Concavery CVR2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minuta temu, tutel napisał(a):

witam, felgi 19 cali, 8.5j et 35 będą tarły od środka przy skręcaniu czy nie będzie problemu? Chodzi o Concavery CVR2

 

Przy tych parametrach będzie ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.12.2023 o 16:47, tutel napisał(a):

witam, felgi 19 cali, 8.5j et 35 będą tarły od środka przy skręcaniu czy nie będzie problemu? Chodzi o Concavery CVR2

 

Zależy jaka szerokość opony. U mnie przy tych parametrach i obniżeniu gwintu na wysokość zawieszenia 1bv z tyłu obcierało przy oponie 235. Założyłem 225 i narazie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...