Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI PD] Zaślepienie Egr-a, kilka pytań...


kami050

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ze względu na wyciek z Egr-a w a4 b6 1.9 tdi 130km awx, postanowiłem go zaślepić, kupiłem na allegro taki zestaw:

https://allegro.pl/oferta/zaslepki-egr-1-2-1-4-1-9-2-0-tdi-audi-a2-a3-a4-a6-6746887080?snapshot=MjAxOS0wMS0xNlQwODozMDoxMS43MzZaO2J1eWVyOzIzMjBjMzZlZjc2N2NkY2ZhMWQ3YjAyYTc3MGQxMTRmNWE5ZWJkZjgxYzdjNDMyYWI5YzEwMzhkYWI5M2IyMDk%3D

mam pytanie czy trzeba demontować egr aby zamontować takowe podkładki , czy da się samą rurkę wyjąć, czy po zaślepieniu Egr przestanie cieknąć oraz całkowicie pracować ,czy muszę zaślepić rurkę od podciśnienia i czy wymagana jest ingerencja w ecu w celu jego elektronicznego wyłączenia.

Edytowane przez kami050
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rok 2001, więc błędu wywalać na desce nie będzie.

Nie trzeba całego domontować, możesz od spodu EGR odkręcić dwie śruby od łącznika z wydechem i między flanszę a EGR wsunąć zaślepkę - to wystarczy. 

Po zaślepieniu nie przestanie cieknąć. Skąd Ci cieknie ? Ośka klapy gaszącej czy ze słynnych dziurek ? Jak zaślepisz, możesz te dziurki zanitować/zakleić... 

Przestanie pracować, bo nie będzie dopuszczał spalin z wydechu, przez co nie będzie obniżana wartość zasysanego powietrza. Silnik będzie zasysał czyste powietrze na poziomie 450-550 mg ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek, to najlepiej go wykręć wyczyść i załóż nową uszczelkę (oring), u mnie była płaska i krucha jak plastik

Edytowane przez Baksik12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wycieki z dziurek odpowietrzających i ośki klapy gaszącej nic nie pomoże mycie i wymiana uszczelki... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A calkowite usuniecie egr i wstawienie rury nie bedzie lepszym rozwiazaniem? Brak klapy gaszacej moze miec negatywny wplyw? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rób tego, poduszki silnika i skrzyni dostają po d*pie ? 

Do tego odcinasz dopływ powietrza w przypadku rozbiegania silnika... 

Wyciągnij, wymyj, zaślep dziurki, załóż nową uszczelkę na łączeniu z kolektorem... włóż, wstaw zaślepkę od spodu i na jakiś czas powinien być suchy, jeśli nie cieknie z ośki klapy gaszącej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej kupic nowy egr z allegro za 150zl i miec spokoj na kolejne 100tys km? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pytalem gdyz zylem świadomością, ze kupno zaslepek zalatwi sprawe egra raz na zawsze wraz z jego wyciekiem a tu taki zonk,  moze lepiej kupic nowy najtanszy i zalozyc od razu zaslepke.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij go, wymyj dokładnie na początek. Daj nowy oring, zaślep wężyk żeby nie działał i wkręć śrubki lub nity w dziurki pod grzybkiem. W 90% sprawa zostaje załatwiona dożywotnio i zachowujesz klape gaszącą, oryginalny wygląd i pieniądze w portfelu. Wyciek z ośki klapy gaszącej to jakaś marginalna część (o ile w ogóle występuje) całego bagna jakie teraz zapewne masz w okolicy egru. Sprawdzony sposób w conajmniej 10 autach które mam przyjemność serwisować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dał bym nawet 400 za nowy oryginalny, choćby dla tego by po porannym rozruchu nie słuchać katorgi silnika z wyłączonym EGR-em i nie wdychać chmury dymu ( przy takich temperaturach jak obecnie i niższych :decayed:).

A w autach z chłodnicą spalin dodatkowo czas rozgrzewania w jeździe miejskiej i w korku jest zdecydowanie krótszy , jak EGR działa :hi:

Dla tego proponuje na próbę zaślepić EGR kawałkiem blaszki wsuniętej w złącze rurki doprowadzającej spaliny do niego i przetestowanie czy taka nowa rzeczywistość będzie na pewno kierownikowi odpowiadać :tongue4::hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, piotrsob1 napisał:

Dał bym nawet 400 za nowy oryginalny, choćby dla tego by po porannym rozruchu nie słuchać katorgi silnika z wyłączonym EGR-em i nie wdychać chmury dymu ( przy takich temperaturach jak obecnie i niższych :decayed:).

A w autach z chłodnicą spalin dodatkowo czas rozgrzewania w jeździe miejskiej i w korku jest zdecydowanie krótszy , jak EGR działa :hi:

Dla tego proponuje na próbę zaślepić EGR kawałkiem blaszki wsuniętej w złącze rurki doprowadzającej spaliny do niego i przetestowanie czy taka nowa rzeczywistość będzie na pewno kierownikowi odpowiadać :tongue4::hi:

Właśnie na taką odpowiedz czekałem i się doczekałem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...