rysiu2006 1 Opublikowano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 (edytowane) Witam mam problem z piszczeniem. Piszczenie pojawia się jak dodaje gazu lub hamuje silnikiem po wciśnięciu sprzęgła przestaje Miałem w listopadzie wymieniane sprzęgło alternatora i pasek bo piszczalo niemilosiernie i wszystko było ok. Teraz nie wiem czy napinacz paska osprzętu nie dostało po tyłku przez te sprzegielko bo zaczęło znowu piszczeć. Dodam filmik i zdjęcie jak wygląda mój napinacz wydaje mi się że opiera się o obudowę rozrządu Dodam że mam napinacz hydrauliczny VID_20190123_170550.mp4 Edytowane 24 Stycznia 2019 przez rysiu2006 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg2505 143 Opublikowano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 (edytowane) ten napinacz już chyba trochę wiosen ma, dawno temu był wymieniany ,załóż klucz na napinacz i kilka razy nim poruszaj ,u mnie popiskiwał w niedługim czasie po wymianie ,poruszałem nim i przestał,lubi popiskiwać w miejscu gdzie idzie ta długa śruba Edytowane 24 Stycznia 2019 przez greg2505 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rysiu2006 1 Opublikowano 24 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 Napinacz był wymieniany w 2016roku jak dobrze pamiętam chodzi ci o tą długa śrubę co jest mocowany napinacz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg2505 143 Opublikowano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 tak na tej śrubie lubi popiskiwać ,ale ty kręć tą co widać na foto klucz 17mm lub 18mm nie pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rysiu2006 1 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 Tak o psikalem i ruszalem napinaczem i nic ale wydaje mi się że to jednak rolka napinacza do wglądu dodam filmik Ewentualnie dam radę go wymienić bez zdejmowana/odsuwania przodu? VID_20190125_160340.mp4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg2505 143 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 Nie trzeba zdejmować przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rysiu2006 1 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 Ale trzeba odkręcić wiskoze jakiś klucz potrzebny czy jakiś patent? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg2505 143 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 wisko trzeba wyjąć, w kole pasowym wiska są otwory , ja trzymałem kluczem do diaksa, a z drugiej strony jest imbus ,trzymając koło odkręcasz imbus, nie pamiętam jaki rozmiar ,chyba 8, wyedy masz dobry dostęp do napinacza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek95 59 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 W tym napinaczu rozpada sie taka gumowa tuleja i sie wygina jak banan. Popatrz na niego z góry i jak rolka będzie w innej płaszczyznie niż koło pasowe i rolka alternatora- napinacz na śmietnik. Tak jak kolega pisał da sie go wyjac bez zdejmowania przodu. 30min roboty (jeżeli uda ci sie wyjac wisko ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rysiu2006 1 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 No właśnie najgorzej te wisko bo słyszałem że sobą zazwyczaj zapieczona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg2505 143 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 U mnie rozwlił się tłumik drgań , tzn otwory się wyrobiły i duże luzy miał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg2505 143 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 Teraz, rysiu2006 napisał: No właśnie najgorzej te wisko bo słyszałem że sobą zazwyczaj zapieczona U mnie poszła bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg2505 143 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 Tak wygiętym kluczem trzymasz koło , jeden bolec wchodzi w otwór , wygięta część zapiera się o koło i wtedy odkręcasz śrubę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rysiu2006 1 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 1 minutę temu, greg2505 napisał: Tak wygiętym kluczem trzymasz koło , jeden bolec wchodzi w otwór , wygięta część zapiera się o koło i wtedy odkręcasz śrubę ok dzięki za podpowiedzi jaki najlepszy napinacz zamowić INA? czy sa jeszcze inne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg2505 143 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 Ja brałem ina , sprawdź jeszcze bo w niektórych autach jest otwór do blokowania tego koła , wtedy wkładasz jakiś pręt i zablokowane , u mnie niestety nie ma i trzeba kombinować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 277 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 (edytowane) W dniu 24.01.2019 o 18:12, rysiu2006 napisał: Witam mam problem z piszczeniem. Piszczenie pojawia się jak dodaje gazu lub hamuje silnikiem po wciśnięciu sprzęgła przestaje Miałem w listopadzie wymieniane sprzęgło alternatora i pasek bo piszczalo niemilosiernie i wszystko było ok. Teraz nie wiem czy napinacz paska osprzętu nie dostało po tyłku przez te sprzegielko bo zaczęło znowu piszczeć. Dodam filmik i zdjęcie jak wygląda mój napinacz wydaje mi się że opiera się o obudowę rozrządu Dodam że mam napinacz hydrauliczny Nie wiem czy nie mam fatamorgany , ale wydaje mi się że w miejscu zaznaczonym na niebiesko w osłonie jest dziura wypiłowana przez pasek rozrządu ? Możesz to sprawdzić ? Może to tam piszczy . Miało by wtedy logiczne wytłumaczenie dla czego przestaje piszczeć przy wciśnięciu sprzęgła albo hamowania silnikiem .... Edytowane 25 Stycznia 2019 przez piotrsob1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rysiu2006 1 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 3 minuty temu, piotrsob1 napisał: Nie wiem czy nie mam fatamorgany , ale wydaje mi się że w miejscu zaznaczonym na niebiesko w osłonie jest dziura wypiłowana przez pasek rozrządu ? Możesz to sprawdzić ? Może to tam piszczy . Miało by wtedy logiczne wytłumaczenie dla czego przestaje piszczeć przy wciśnięciu sprzęgła albo hamowania silnikiem .... Tylko jak wcisne sprzęgło to przestaje a jak hamuje silnikiem to też piszczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 277 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 No dobra , wał korbowy może mieć trochę luzu osiowego i się przemieszcza w bloku w tę i z powrotem, powodując że pasek rozrządu też się przemieszcza po kołach rozrządu Kluczowe jest byś sprawdził czy to faktycznie dziura i czy nie zrobił jej pasek rozrządu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rysiu2006 1 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 Ok sprawdzę dzięki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rysiu2006 1 Opublikowano 26 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Sprawdzałem i nie wydaje mi się żeby to pasek rozrządu zrobił jest od tego ok 1cm oddalony dodam zdjęcie ale nie jest tak bardzo widoczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się