Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Nierówna praca silnika po zmianie pompek


cocoo24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem, silnik nie do końca równo pracuje, co powiedzmy 5 sekund wypada jakby zapłon. Jestem po zmianie pompek na regenerowane, po podłączeniu vag widać, że delikatnie falują obroty.

Zauważyłem tez że podczas przyśpieszenia z miejsca auto dopiero po sekundzie przy 2000 obrotów tak jakby nabiera mocy i nie chodzi mi o turbo dziure, ale bardziej w kierunku długiego pompowania podciśnienia.

6f26db9c9a0a1f5emed.jpg

886578827f1a3334med.jpg

Edytowane przez cocoo24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie BIPy sporo w minusie jak na PD w B6... przy tej wymianie pompek dałeś nowy filtr paliwa ? Przydałoby się sprawdzić ciśnienie na pompie tandemowej.

No i czy te pompki były o tych samych numerach co Twoje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No opcji może być wiele. Od niepoprawnego poskładania całości, złe numery pompek aż po skasztanioną regeneracje, co osobiście obstawiam znając realia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to albo słabe ciśnienie na tandemie, albo tak jak Michał napisał - zła regeneracja/nieudolny montaż... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jak jest zalany gliceryną... taki do 10 bar wystarczy, nie ma wtedy bezwładności wskazówki, łatwiej odczytać pomiar

Bourdon-MIT5-30070321-01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info, sprawdzę pompe vakum.

coś też czuje że te regenerowane wtryski tez nie są do końca.

Czy po wymienie wtrysków trzeba robić korekte programu/ map?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, cocoo24 napisał:

Czy po wymienie wtrysków trzeba robić korekte programu/ map?

Jak wsadzone z tym samym numerem (ew. zastępcze) to nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka była przyczyna wymiany pompek ?

Bo czytając odnoszę wrażenie że wymieniłeś dobre pompki na gorsze ... :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik przestał odpalać, kasta latała na boki, samo uszczelnienie nie pomogło były duże korekty na 1 pompce. Po wymianie tylko 1 pompki przez 3tys km było idealnie no i problem powrócił problem z odpalaniem i drgania na kaście.

Mechanik dosyc zaufany sprawdzał i korekty na minus na 4 i 3, wymieniłem więc wszytskie 4 na jakieś regenerowane z niby zaufanego źródła z zielonej góry.

Aktualnie auto odpala idealnie ale nie trzyma mocy, na zimnym pracuje bdb, ale jak się rozgrzeje to czuć nierówną pracę silnika, tak jakby co 5 sekund wypadał zapłon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekkie , nieregularne bujnięcia silnikiem na biegu jałowym to w tych silnikach w sumie norma .

Jakbyś miał faktycznie wypadanie zapłonu to taki błąd by się w sterowniku silnika zapisywał.

Do wszystkich objawów jakie miałeś i masz nadal najbardziej pasuje problem z uszczelnieniem pompowtrysków albo ich kijowa regeneracja  .

Według mnie największym problemem jest tutaj brak wiedzy mechanika i jego improwizacja w diagnozie i prowadzeniu naprawy :hi:

Jeżeli masz założone pompki po regeneracji to w sumie nie wiadomo czego się można po nich spodziewać, przynajmniej połowa regenerowanych gorzej działa niż stare używki :P

Oddał bym auto do  mechaniora który na silnikach grupy VAG zęby zjadł ( najlepiej razem z tymi starymi pompkami ) powiedział mu co było robione i myślę że bez problemu temat ogarnie :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze teraz zauwazyłem, że nie jest elastyczny i mam wrażenie jak by za mało paliwa dostawał i szarpie delikatnie przy przyśpieszaniu na wysokich biegach a małej prędkosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany a jest możliwe ze stara pompa tandemowa po wymienie wtrysków ich nie ogarnia?

wczoraj badałem ją i niby jest ok, ale była już kiedyś przezemnie klejona na krućcu i profilaktycznie chyba zacznę od jej wymany 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Króciec na podciśnieniu nie ma nic wspólnego z sekcją tłoczącą paliwo, jeżeli ciśnienie tłoczenia paliwa jest ok, to jej nie zmieniaj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej, skopane pompki. Nie ma co sie doktoryzować więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, misiek95 napisał:

Tak jak pisałem wcześniej, skopane pompki. Nie ma co sie doktoryzować więcej :)

dzięki za info, dam znac co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj pobawić się synchronizacją rozrządu na fasolkach. Może uda Ci się troszeczkę skorygować problem skopanych pompek i efekt będzie zadowalający.

Na ile masz ustawioną synchronizację wałka rozrządu ?
 

Edytowane przez Ralen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...