Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd EGR


Bambr97

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Dzisiaj po odpaleniu autka zapaliła się kontrolka check engine. 

Przy schodzeniu z wysokich obrotów turbo wydawało mega świst (jakby 300 konna benzyna z blow offem ?). Podobnie przy gaszeniu, słuchać było syk coś właśnie jakby od turbiny. Wcześniej efekt tego świstu nie był aż tak słyszalny. 

Mocy w mojej opinii nie brakuje. Jedzi, przyspiesza normalnie

Po podłączeniu pod komputer nawet nie pamiętam co to za program pokazało, ze: zawór egr zbyt niski sygnał. 

EGR wymieniłem na nowy dwa miesiące temu z powodu uszkodzonej rureczki. 

Może miał ktoś podobne objawy i ma jakąś receptę na to :d? 

Edytowane przez Bambr97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Ci wtryskiwacze źle rozprowadzają paliwo i dlatego masz check ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR steruje spalinami tak ? To skoro pokazuje błąd EGR to z czegoś ten błąd musi wynikać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalinami, ale twoja teoria jest meeeeeega daleko idąca. Chyba aż za ;d

moze i sie myle ale przy czymś z wtryskiwaczami byłyby problemy z nierówną praca czy spadkiem mocy a tutaj nie ma czegos takiego.

Zauwazalny jest jedynie glosniejszy świst przy schodzeniu z obrotów i przy gaszeniu silnika tak jakby jakies ciśnienie schodziło 

Edytowane przez Bambr97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mam to samo, wydaje mi sie ze jest jakas nieszczelność, spróbuje zaslepic egr i zobacze czy to pomoze. Ale trzeba podjechac wtedy do tunera i wylaczyc go w mapie. Ewentualnie moze wizualnie znajde nieszczelnosc i sie zastanowie co z tym zrobic. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, julo23 napisał:

Kolego mam to samo, wydaje mi sie ze jest jakas nieszczelność, spróbuje zaslepic egr i zobacze czy to pomoze. Ale trzeba podjechac wtedy do tunera i wylaczyc go w mapie. Ewentualnie moze wizualnie znajde nieszczelnosc i sie zastanowie co z tym zrobic. 

Dokładnie taki sam pomysł miałem. Trochę mi szkoda bo to praktycznie nówka egr (kupiony w październiku bodajże). W poniedziałek idzie do mechanika na przejrzenie tego dokładnie, póki co mechanik wysnul teorie o nieszczelności lub zacięciu się go w pozycji zamkniętej. Jeżeli naprawa okaże się droższa niż zaslepienie to wiadomo co wybiorę. 

Orientacyjnie pytałem o zaslepienie fizyczne i po stronie komputera. Koszt ok. 450zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wolałgo naprawić bo szybciej sie bedzie samochód nagrzewal ale tez biore pod uwage opcje zaslepienia. Nawet kupilem zaslepki ale teraz czytam komentarze przy tej aukcji ze nie pasuje do a4 i trzeba poprawiac otwory przy blaszkach. Tylko nie wiadomo do jakiej a4.  

 

Screenshot_20190127-111911.png

Screenshot_20190127-112110.png

Edytowane przez julo23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak wtryczka obok filtra powietrza która tak wystaje do góry ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie bo zajmował się tym mechanik. Pod wpływem wibracji wypięła się przez ulamany zatrzask. 

Nowa wtyczka, lutowanie i jest wszystko jak ma być. Nic już nie swiszczy jak wściekła benzyna na blowoffie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...