Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozwiązanie problemu z nietrzymaniem temperatury 90*C w A4 B8 2.0 TDI CR


Mateuszh

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że odpowiedziałem już w kilku innych wątkach ale ten chaos informacyjny na forach jaki w ASO jest frustrujący.

Tworzycie panowie masę wątków nic nie wnoszących typu mierzenie jakimś pirackim vcds wartości zapisanych przez "komputer".. a faktycznie układ chłodzenia w tym modelu ma 2 regulatory płynu i zawór zwrotny które wystarczy wymienić!

 

Reasumując w moim modelu (12.2009)  wystarczyło wymienić:

1. "główny" termostat w obudowie - mahle,  kupiony w ZWYŁYM(!) sklepie 

2. regulator płynu chłodzącego / termostat o numerze 1K0121113A - tylko ASO

3. zawór zwrotny 1J0122351 - tylko ASO

 

dwie ostatnie części wg ASO -weryfikacja po VIN - NIE występują w moim modelu!  są i to w każdym!

stąd ten mit - "ten typ tak ma". cóż wam powie człowiek z aso, skoro wg oficjalnch schematów macie jeden termostat>

 

elementy 2 i 3 sa na wezach przy scuanie grodziowej. po prawej stronie stojac przed autem;)

 

 

 

 

Edytowane przez Mateuszh
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem jest niewiedza stąd szukanie dziwnych rozwiązań. Tak jak napisałeś. Są 3 elementy, które skutkują takimi objawami. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.01.2019 o 18:54, Mateuszh napisał:

Wiem, że odpowiedziałem już w kilku innych wątkach ale ten chaos informacyjny na forach jaki w ASO jest frustrujący.

Tworzycie panowie masę wątków nic nie wnoszących typu mierzenie jakimś pirackim vcds wartości zapisanych przez "komputer".. a faktycznie układ chłodzenia w tym modelu ma 2 regulatory płynu i zawór zwrotny które wystarczy wymienić!

 

Reasumując w moim modelu (12.2009)  wystarczyło wymienić:

1. "główny" termostat w obudowie - mahle,  kupiony w ZWYŁYM(!) sklepie 

2. regulator płynu chłodzącego / termostat o numerze 1K0121113A - tylko ASO

3. zawór zwrotny 1J0122351 - tylko ASO

 

dwie ostatnie części wg ASO -weryfikacja po VIN - NIE występują w moim modelu!  są i to w każdym!

stąd ten mit - "ten typ tak ma". cóż wam powie człowiek z aso, skoro wg oficjalnch schematów macie jeden termostat>

 

elementy 2 i 3 sa na wezach przy scuanie grodziowej. po prawej stronie stojac przed autem;)

 

 

 

 

Witam moglbys podac linka ze zdjeciem zaworu zwrotnego

Znalazlem regulator i termostat ale nie umiem znalesc zaworu bo nie wiem jak wyglada

Moze jakis link z aukcij

Gdzie mogę kupić oryginalne części w necie bo do aso mam daleko. Może idzie zamówić w aso z wysyłka?

 

Edytowane przez leonsiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat główny wiadomo za co odpowiada, ten mały przy ścianie grodziowej też wiem, za co, odpowiada a ten regulator 1j0122351 jaka rolę pełni dokładnie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przy niższych temperaturach potrzebowałem 15-20km żeby rozgrzać 2.0 TDI CGLC  do 90st. a i tak po zatrzymaniu się np. na światłach temperatura spadała. Właśnie jestem po wymianie wszystkich trzech elementów jak wyżej i niestety nic się nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem z silnikiem CJCA w polifcie.

Ale mam również proste i skuteczne rozwiązanie ( nie wiem czy jest ono bezpieczne) . Otóż wszyscy twierdzą , że w tym silniku nie ma zaworu zwrotnego , a nie jest to prawdą . Wystarczy sprawdzić węża z zielonymi napisami (jest u samej góry przy ścianie grodziowej) - zaworek jest wewnątrz. 

Rozwiązanie problemu jest proste - wystarczy zdjąć węża, wypchnąć zawór i przełożyć go odwrotnie (o 180 stopni) - po tym, zabiegu auto osiąga i utrzymuje temperaturę 90 stopni po <10 km spokojnej jazdy. dwóch kolegów z forum jeździ tak już 2 miesiące i wszystko jest ok.

Czy ktoś mądrzejszy mógłby prześledzić cały ten układ chłodzący i sprawdzić czy takie rozwiązanie nie spowoduje jakiejś eksplozji :kwasny: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.01.2020 o 12:54, cac napisał:

Mam ten sam problem z silnikiem CJCA w polifcie.

Ale mam również proste i skuteczne rozwiązanie ( nie wiem czy jest ono bezpieczne) . Otóż wszyscy twierdzą , że w tym silniku nie ma zaworu zwrotnego , a nie jest to prawdą . Wystarczy sprawdzić węża z zielonymi napisami (jest u samej góry przy ścianie grodziowej) - zaworek jest wewnątrz. 

Rozwiązanie problemu jest proste - wystarczy zdjąć węża, wypchnąć zawór i przełożyć go odwrotnie (o 180 stopni) - po tym, zabiegu auto osiąga i utrzymuje temperaturę 90 stopni po <10 km spokojnej jazdy. dwóch kolegów z forum jeździ tak już 2 miesiące i wszystko jest ok.

Czy ktoś mądrzejszy mógłby prześledzić cały ten układ chłodzący i sprawdzić czy takie rozwiązanie nie spowoduje jakiejś eksplozji :kwasny: 

I co sprawdza się to rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Pacjent a4b8 caha w manualu wymiana glownego nic nie dala. Dopiero wymiana tego mniejszego od strony grodziowej.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam schematu układu chłodzenia - ale w/g mnie przełożenie zaworka zwrotnego o 180 stopni powoduje zamknięcie obiegu płynu do grzałki skrzyni biegów. Żadnej eksplozji nie będzie - tylko nie będzie podgrzewania oleju w skrzyni biegów - co w manualnej mały problem, zwłaszcza przy takich zimach jakie teraz mamy. Bardzo interesujące rozwiązanie dla tych przypadków - dużego przebiegu km do osiągnięcia 90 stopni. Ja walczę z takim problemem  (CJCA ), że jadąc w trasie mam 90 stopni - ale np. stanę na światłach w jakiejś miejscowości i temp spada do 70-60 stopni - termostat silnika był wymieniany na oryginał - chwilowo było dobrze ale znowu problem wrócił. Jest pytanie nowy termostat też wadliwy - np za długo otwiera obieg do chłodnicy - czy inny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2020 o 10:21, yorgo13 napisał(a):

Witam, przy niższych temperaturach potrzebowałem 15-20km żeby rozgrzać 2.0 TDI CGLC  do 90st. a i tak po zatrzymaniu się np. na światłach temperatura spadała. Właśnie jestem po wymianie wszystkich trzech elementów jak wyżej i niestety nic się nie zmieniło.

W przedlifice by pomogło w po lifcie są dwie opcje. To co wymieniłeś plus uruchomienie sztycy/cięgną w EGR. Np. przeczyszczenie go płynem do sadzy, godzina zabawy i działa tak, że sama sprężyna odbija. 

 

Druga opcja to przeprogramowanie aby EGR nie robił takiego przepływu powietrza.  Strona 18.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...