Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o pomoc z logami. 1.8T


VariaT1998

Rekomendowane odpowiedzi

Problem jest taki że byłem u gazownika i powiedzieli ze nie wyregulują instalacji ponieważ nie chodzi dobrze na benzynie ( twierdzi ze licznik nalicza wypadania zapłonów na drugim cylindrze). Po podłączeniu pod kompa faktycznie zdazy sie ze zapłon wypada ale na cylindrze pierwszym. Gazownicy twierdzą ze on za bardzo sie chwieje i jakby nie rowno chodzi ze za bardzo drrzy ten silnik , nie chodzi płynnie. Kiedyś podczas wyprzedzania mrugał check i jakby stracił moc do tego mocno nim tłukło ale to trwalo kilka sekund. wtedy pokazł się błąd 16684 - rozpoznanie wypadania zapłonu oraz 16672 - zwór wtryskowy cylindra , zwarcie z masą ale od tamtej pory cisza. Proszę o pomoc.

Nowe cewki z ASO 

przepływomierz ASO i swiece rownież nowe , 

Oto logi:

LOG-01-015-016-004.CSV

LOG-01-002-033-033.CSV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widać tu przeciez żadnych wypadań. Logi na pb? Na jalowych trochę za bogata mieszanka.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.01.2019 o 14:08, przem8 napisał:

Nie widać tu przeciez żadnych wypadań. Logi na pb? Na jalowych trochę za bogata mieszanka.

Tak na pb. Wcześniej było kilka wypadniec. tym razem akurat nie. Dziś zrobiłem pomiar ciśnienia śprężania i oto wyniki:

1.     9,5

2.     9,5

3.    12,5

4.    12,5 

a z olejem (po 10 ml wlałem) :

1.  10,5

2.  10 

3.  14

4.  14

upalone zawory? zrobić logi jeszcze raz ? co sprawdzic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresja nierówna, może to być przyczyną złej pracy silnika, wypadanie zapłonu nie nasila się zaraz po odpaleniu zimnego motoru? zrób komplet logów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Łukasz13 napisał:

Kompresja nierówna, może to być przyczyną złej pracy silnika, wypadanie zapłonu nie nasila się zaraz po odpaleniu zimnego motoru? zrób komplet logów

Logi z jakich grup zrobić? Sprawdziłem teraz na zimnym to też niby żadnych wypadnięc nie było.  Jakie grupy to korekta krótko i długoterminowa?  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 to długoterminowa , pierwsza ramka - bieg jałowy i druga - pod obciążeniem. Krótkoterminowa to gr.33.

Zrób standardowo 2+33, 3+20 i 115+118.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, przem8 napisał:

32 to długoterminowa , pierwsza ramka - bieg jałowy i druga - pod obciążeniem. Krótkoterminowa to gr.33.

Zrób standardowo 2+33, 3+20 i 115+118.

nie bardzo rozumiem to co napisałeś. możesz jasnej? 

 

2+33 i 3+20 to statyczne a 115+118 dynamiczne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie dynamicznie, a statyczne możesz dodatkowo 2+33. Przecież masz to opisane w podpietym temacie o logach. W grupie 32 masz dwie wartości korekt dlugoterminowych i pierwsza odpowiada za wolne obroty, a druga za wartości uzyskane podczas jazdy i wynikają z uśrednienia korekt krótkoterminowych z gr33.

Prościej nie umiem wytłumaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, przem8 napisał:

Wszystkie dynamicznie, a statyczne możesz dodatkowo 2+33. Przecież masz to opisane w podpietym temacie o logach. W grupie 32 masz dwie wartości korekt dlugoterminowych i pierwsza odpowiada za wolne obroty, a druga za wartości uzyskane podczas jazdy i wynikają z uśrednienia korekt krótkoterminowych z gr33.

Prościej nie umiem wytłumaczyć.

super już wszystko wiem. koło 18 zrobie logi i wrzucę. Wczoraj gdy troche go przygrzałem przez miasto na wyższych obr pojawił sie check . okazał sie to błąd 16727 -czujnik położenia wałka rozrzadu. Ten czujnik z dwie godziny wcześniej odpiąłem  wraz wtryskami ale po złożeniu skasowałem błędy i pojechałem na miasto i wyskoczył check co to moze znaczyc ? sprawdze jeszcze raz wtyczke i przedmucham kompresowerm oraz estrakcyjną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem komplet logów. narazie co sam wychaczyłem to ze turbo przeładowuje w pewnym momęcie  za kazdym razem w tym samym zakresie obr.  potrafi nabic nawet 0,9 bara ,co moze byc przyczyną? n75 czysciłem ostatnio i sprawdzałem to jest szczelne i cyka 

Oto logi statyczne:

LOG-01-090-093-xxx.CSV s

LOG-01-002-033-xxx.CSV s

LOG-01-001-003-xxx.CSV s

dynamiczne:

LOG-01-115-118-xxx.CSV

LOG-01-002-033-xxx.CSV d

LOG-01-003-020-xxx.CSV d

 

Jeszcze raz PRosze o Pomoc ,porady i sygestie.  Z góry Dzięki i Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz te pliki wrzucić na np. http://vaglogi.pl i wrzuć linki. Kolegom z forum łatwiej będzie się analizowało i nie trzeba będzie ich ściągać ;). Odnośnie logów się nie wypowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, VariaT1998 napisał:

Z tych wszystkich działa tylko 115+118. Wrzuć to na vaglogi.pl

Co do turbo to zrób log 118 z odpiętym n75.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.01.2019 o 14:49, przem8 napisał:

Z tych wszystkich działa tylko 115+118. Wrzuć to na vaglogi.pl

Co do turbo to zrób log 118 z odpiętym n75.

Te same logi jeszcze raz. 

Dynamiczne: 

Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_1uzQP.html (DYNAMICZNY)
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_1E5m5.html (DYNAMICZNY)
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_inub95u.html (DYNAMICZNY)

 

statyczne:

Grupy 001, 003: http://vaglogi.pl/log-001_003_ZZ3kP.html
Grupy 090, 093: http://vaglogi.pl/log-090_093_wMtRym1.html
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_AUblLpO.html

 

za raz zrobie z odpiętą kostką od  n75 Proszę o przegladiecie logów i jakies wskazówki 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi dynamiczne są w zasadzie całkiem ok, poza tym  przeładowaniem przy wstawaniu turbiny, ale to nie powinno mieć nic do problemu który opisujesz, sprawdz jeszcze korekty w bloku 032 po jeżdzie na samej pb.  Do tego po logach statycznych możesz mieć gdzieś nieszczelność, proponuje sprawdzenie szczelności kompresorem wyjdą wszystkie nieszczelności, warto przejrzeć też odme.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Łukasz13 napisał:

Logi dynamiczne są w zasadzie całkiem ok, poza tym  przeładowaniem przy wstawaniu turbiny, ale to nie powinno mieć nic do problemu który opisujesz, sprawdz jeszcze korekty w bloku 032 po jeżdzie na samej pb.  Do tego po logach statycznych możesz mieć gdzieś nieszczelność, proponuje sprawdzenie szczelności kompresorem wyjdą wszystkie nieszczelności, warto przejrzeć też odme.

gdzie widać te nieszczelność i w jaki sposób ? 

szczelność niby sprawdzałem i było ok. Mogę to zrobić jeszcze raz bo mogłem coś zrobić zle, opiszesz jak zrobić to poprawnie ?

oto logi z odpiętym n75:

Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_i3gfIO.html

 

co można po tych logach wnioskować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi z odpiętą wtyczką są ok, więc przeładowanie mogłoby wynikać z n75, najlepiej jakbyś podmienił na inny, nieszczelność można by wnioskować z kąta otwarcia przepustnicy na wolnych które wynosi 0%. Ale jeśli piszesz że sprawdzałeś szczelność... Sprawdz jeszcze te korekty w 032  po jezdzie na samej pb., w sumie możesz na wolnych sprawdzić jak pochodzi troche na pb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Łukasz13 napisał:

Logi z odpiętą wtyczką są ok, więc przeładowanie mogłoby wynikać z n75, najlepiej jakbyś podmienił na inny, nieszczelność można by wnioskować z kąta otwarcia przepustnicy na wolnych które wynosi 0%. Ale jeśli piszesz że sprawdzałeś szczelność... Sprawdz jeszcze te korekty w 032  po jezdzie na samej pb., w sumie możesz na wolnych sprawdzić jak pochodzi troche na pb.

n75 na dniach postaram sie podmienić 

jaki powinien byc kąt przepustnicy na wolnych obr? 

a tak w ogole to nie mam za wolnych obr, bo zawsze mam 760 obr ale nieraz najczesciej po logowaniu albo takiej ostrzejszej jezdzie to mam rowne 800 i wtedy dużo ładniej chodzi i tak nie telepie wtedy. co może byc przyczyna?

korekty wrzucic po jedzie na samej benzynie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.02.2019 o 20:52, Łukasz13 napisał:

Logi z odpiętą wtyczką są ok, więc przeładowanie mogłoby wynikać z n75, najlepiej jakbyś podmienił na inny, nieszczelność można by wnioskować z kąta otwarcia przepustnicy na wolnych które wynosi 0%. Ale jeśli piszesz że sprawdzałeś szczelność... Sprawdz jeszcze te korekty w 032  po jezdzie na samej pb., w sumie możesz na wolnych sprawdzić jak pochodzi troche na pb.

DZięki wielkie wszsytkim za dotychczasową pomoc ale jest jeszcze kilka newsów w temacie. otóż jeden z zaworkow jednokierunkowych był zle założony a konkretnie ten ktory jest na filtrze powietrza co powodowało ze silnik ciągną lewe powietrze gdy w kolektorze było podcisnienie przez to przepsytnica była zamknięta- teraz jest otwarta na 2-3%. ale wypadanie zapłonow zostało. Zanim silnik sie nagrzał do temetarury 90 stopni było jakieś 250 wypadniec na drugim cylindrze i 3 wypadnięcia na pierwszym.  Czym była wyższa temp tym wolniej nabijał . upalone zawory ? Prosze jeszcze o pomoc. 

Grupy 003, 015, 016: http://vaglogi.pl/log-016_015_003_ZN88y.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wypadanie jest dużo większe w trakcie nagrzewania to duże prawdopodobieństwo wypalonych zaworów. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...