Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o analizę logów: B6 1.8T BFB 163KM QUATTRO + LPG


traczu_lca

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, na początku roku nabyłem B6 1.8T BFB QUATTRO z 2004 r. + LPG Lovato [LPG od 2012 r.] (423 000+ przebiegu) i chciałbym wiedzieć czy wszystko jest w normie. Nie znam się na analizie logów, dlatego mam nadzieję, że ktoś mi pomoże :) . Czasami wydaje mi się, że auto ma muła, na PB jest żywszy. Na PB i LPG nie ma szarpań itp. jeździ się komfortowo, obroty nie falują. Jak wywali CHECK ENGINE to w moim odczuciu jest słabszy. CHECK wywalało przeważnie w mieście przy jeździe maks do 4000 tys. obrotów, nie podczas katowania. Poprzedni właściciel walczył z dolotem i wymieniał jakieś wężyki i N75 chyba, mówił, że jak auto dostało obciążenia to wywalało CHECK i auto słabło. Twierdził, że komp pokaże na pewno błąd związany z podciśnieniem, ale nie trafiłem na takowy. Przy odpalaniu słychać łańcuch tak z +/- 3 sekundy. Olej 5W40. Kilka dni temu robiłem pomiar ciśnienia w cylindrach na ciepłym silniku: 1. 11,5 ; 2. 11.5 ; 3. 12.0 ; 4. 11.7. Ciśnienie oleju jadę zrobić jutro. W aucie wymieniłem czujnik wałka (G40) na oryginalny Boscha (taki sam też miałem) ale błąd 16396 dalej się pojawia. Na dniach będzie robiony olej, filtry, rozrząd, sensor oleju. Zastanawiam się też czy wymienić od razu nastawnik z łańcuchem...

Od kupna wywala mi CHECK ENGINE i błędy:
Address 01

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold        P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded
16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)       P0012 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean         P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded

Address 17

00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266); 30-00 - Open or Short to B+; 29-00 - Short to Ground; 27-00 - Implausible Signal

LOGI:

statyczne:

http://vaglogi.pl/log-001_003_77HL90.html      [001, 003]

http://vaglogi.pl/log-002_033_O5X8E34.html     [002, 033]

http://vaglogi.pl/log-032_uRJtaT.html      [032] Nastawy paliwowe z błędem 16804 (katalizator)

dynamiczne:

http://vaglogi.pl/log-002_033_PU502.html     [002, 033] PB

http://vaglogi.pl/log-002_033_94B56d.html    [002, 033] LPG

http://vaglogi.pl/log-003_020_7pVh86.html     [003. 020]

http://vaglogi.pl/log-115_118_ldv3E.html     [115, 118]

http://vaglogi.pl/log-090_093_c7QNd.html     [090, 093] nastawnik faz rozrządu

 

Podczas robienia logów nie wywaliło żadnych błędów ani CHECK ENGINE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasowales błędy przed logami? 

Jeśli tak to pompa paliwa do wymiany, katalizator może być przypchany i gaz do regulacji. Generalnie na obu paliwach masz mega ubogo. Błąd od kata może być przez źle wyregulowane lpg. Zajrzyj jeszcze do świec.

Nastawnik działa i masz dobre wartości w tych grupach. Błąd sporadyczny więc obserwować. Przy tym przebiegu to już pewnie był wymieniany?

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skasowałem wszystkie błędy (wyżej wymienione) i pojechałem na zamknięte lotnisko. Na miejscu sprawdziłem jeszcze raz błędy to był tylko 16804. Nie kasując go zlogowałem kanał [032]. Skasowałem błędy i zacząłem robić logi statyczne i dynamiczne, po każdej grupie sprawdzając błędy w adresie 01 - nie było nic. Błędu sensora oleju 00562 nie kasowałem podczas logów bo co chwilę go wywala.

Pompa paliwa ostatecznie definitywnie do wymiany czy pojechać na sprawdzenie ciśnienia paliwa? (Jeżeli do wymiana to uderzać w zamienniki czy nie warto i tylko oryginał? Najwięcej i tak będę jeździł na LPG).

Odnośnie LPG to gazownik wymienił tylko filtr lotnej, bo nie znalazł wtyczki diagnostycznej... heh, więc jak tylko ją znajdę to pojadę na sprawdzenie LPG pod komputerem i regulację. Jak jeździłem 2 dni na PB to przez ten czas wywaliło tylko błąd nastawnika 16396, a dwa pozostałe nie. Jadąc wczoraj na zrobienie logów jechałem tylko na PB a na miejscu wywaliło 16804 więc to chyba nie tylko przez LPG.

Świece [NGK PFR6Q] były wyciągane podczas pomiaru ciśnienia na cylindrach i mechanik stwierdził, że mogą jeszcze być. Ale w sumie mogę je wymienić.

Nastawnik, z tego co wiem, był na pewno raz wymieniony gdzieś przy przebiegu chyba 300+ tys. (musiałbym sprawdzić w książce serwisowej) i wrócił na reklamację po kilku miesiącach (wpisy w książce).

Odnośnie ubogiej mieszanki, w którą stronę iść aby rozwiązać problem? 

PS. Odnośnie turbo i dolotu, jest w normie? Czasem mi się wydaje, że późno wstaje.

 

Dzięki za zainteresowanie! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo i przeplywka ok. Doprowadź pb do ładu i potem strojenia lpg koniecznie na korekty sondy podczas jazdy. Patrząc po czasach wtrysku i korektach to pompa do wymiany. Dla pewności możesz sprawdzić cisnienie paliwa, pod obciążeniem ma być 4 bary. Zmień gazownika jak nie wie gdzie wtyczki szukać.

Powtórz logi po zmianach na benzynie. Nie zapomnij o wymianie filtra paliwa, najlepiej z aso. Jak jeździsz na lpg to możesz zaryzykowac zamiennik skv. U mnie ponad 2 lata daje radę.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo dobrze wstaje, nie jest za późno. Ewentualnie możesz sprawdzić czy kat nie jest zapchany.

Świece dawno wymieniane? Ogólnie na lpg świece długo nie pociągną.

Pompa paliwa do zmiany i tylko ori. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem sprawdzić ciśnienie paliwa. Na wolnych 3,2 bara, podnosząc obroty do 2500, ciśnienie 3,4 bara. Mechanik zrobił 1 pomiar.

Filtr paliwa nie wiem kiedy był wymieniany, w sklepie powiedzieli, że filtr paliwa kosztuje 120 zł, nie wiem jakiej firmy. Świece nie wiem kiedy były wymieniane, ale wymienię na te co są, czyli NGK PFR6Q.

Termin na zrobienie pomiaru ciśnienia oleju przesunął się, najszybciej może w następnym tygodniu to zrobię.

To teraz aby ogarnąć ubogą mieszankę na PB, mam wymienić pompę paliwa, filtr paliwa, świece? Do tego będę robił rozrząd, olej, filtry, sensor oleju i może alternator bo szumi.

Po zrobieniu powtórzyć komplet logów czy wybrane grupy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pompa do wymiany, filtr i świece też. Po wymianie powtórz komplet logów na pb, przynajmniej 3+20, 2+33 oraz 115+118 dynamiczne.

Wtedy na pb powinna być już dobra mieszanka, a jak z pb będzie dobrze to umawiasz się na strojenie lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Wymienię co trzeba i wrzucę logi. Myślę, że w następnym tygodniu, może szybciej.

PS. Myślicie, że warto zrzucić miskę olejową, wyczyścić smok i przy okazji sprawdzić panewki korbowodów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, teoretycznie z panewkami nic dziać się nie powinno. Ale przebieg masz raczej wysoki bo ponad 400k. Dla spokoju można zrobić tak jak piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób tak jak Ci koledzy podpowiadają.

400tyś przebiegu jak było w miare dbane to wszytsko powinno być ok.

Zazdroszcze quattro.... zwłaszcza przy 200+ koniach

Edytowane przez WYSKUN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, WYSKUN napisał:

zrób tak jak Ci koledzy podpowiadają.

400tyś przebiegu jak było w miare dbane to wszytsko powinno być ok.

Zazdroszcze quattro.... zwłaszcza przy 200+ koniach

90% ma pewnie taki przebieg ale co innego na blacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy pisali, pompa plus strojenie lpg, w logu nastawnika widać że zmiana fazy trwa zbyt długo, powinno od razu wskoczyć na 22 cf a nie stopniowo pewnie temu błąd masz, sprawdz to ciśnienie oleju, najlepiej dla pewności zajrzeć do smoka. Jak smok czysty to pewnie napinacz, zamienniki tak czasem działają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam z nowymi logami.

Od poprzednich logów (1szy post) zostało zrobione:

  • kompletny rozrząd INA 530054610 LUK (napinacz mechaniczny zamiast hydraulicznego)
  • pompa wody AIRTEX 9377, świeży płyn chłodniczy
  • olej Valvoline Synpower 5w40 [4 L]
  • filtr oleju H17W05 HENGST
  • czujnik poziomu oleju (sensor w misce) MaxGear 21-0328  (błąd 00562 dalej jest, będę musiał sprawdzić instalację do czujnika)
  • filtr powietrza E399L HENGST
  • świece NGK PFR6Q
  • napinacz paska wzdłużnego 534012730 LUK + pasek
  • pompa paliwa PIERBURG 7.02701.96.0
  • filtr paliwa H461WK

Po tym zabraliśmy się za pompę i oczywiście ktoś tu coś robił i zostawił fuszerę.

- Wąż powrotu zaślepiony. Gdzieś przy filtrze jakiś trójnik jest, tak mówił mechanik. Stara pompa (wkład) zamocowany jakoś na trytki, do tego jakieś sitko też na trytki. Nr starej pompy: 993762080 06303 F 2824. Stary filtr paliwa MAHLE KL 592, wylał się z niego czarny syf. W koszyku pompy też był syf.

Nowa pompa jaką zamówił mi mechanik to: PIERBURG 7.02701.96.0 [875 zł z lokalnego sklepu ?https://www.iparts.pl/czesc/pompa-paliwa-pierburg-702701960,0-5-702701960-1564558.html
z tego co widzę to ta pompa ma 3,5 bara (sprawdziłem to dopiero po włożeniu...), ale niby iparts podaje, że pasuje do 1.8T QUATTRO BFB 163KM. W dodatku ktoś mieszał w koszu pompy i ni jak nie dało się tego zamocować (chyba brakuje czarnych gumek od dołu aby wcisnąć ten trójnik co trzyma wkład). Zostało to zrobione tak, że kosz został złapany z koronką (tą na dole) trytkami. W dodatku ten żółty uchwyt na wkład jest chyba złą stroną włożony (tak było w pudełku)? W dodatku są chyba problemy z pływakiem bo się wieszał o ściankę zbiornika.. W dodatku w prawej komorze baku było o wiele mniej paliwa niż w lewej. A wskazówka na 1/2.

Myślę, aby oddać tą pompę (ciekawe czy to przyjmą) i kupić cały koszyk z VDO: https://www.czesciauto24.pl/vdo/1736364. Co robić, jak żyć?

Po zamontowaniu samej nowej pompy, strasznie buczała. Po zmianie filtra na nowy, jest ok.

 

Podczas logów nie czułem aby nowa pompa nie domagała. Logi na PB tylko. Po wymianie tych wszystkich gratów, jeździłem dzień na PB, błędy jakie wyskoczyły to:

16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)  P0012 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded

czyli te co były, bez ubogiej mieszanki. Kanał 032 zlogowałem z tymi błędami, po czym pokasowałem błędy. Logi robione bez błędów.

LOGI:

statyczne

http://vaglogi.pl/log-032_9jNvXDo.html    [032] nastawy paliwowe (błedy 16396, 16804)

http://vaglogi.pl/log-001_003_PYRY1R.html   [001, 003]

http://vaglogi.pl/log-002_033_5MyVV31.html    [002, 033]

dynamiczne

http://vaglogi.pl/log-115_118_4ww4g.html   [115, 118]

http://vaglogi.pl/log-002_033_fO83p82.html    [002, 033]

http://vaglogi.pl/log-003_020_Lc07Zl1.html   [003, 020]

http://vaglogi.pl/log-090_093_e4sFZ.html   [090, 093] nastawnik

 

PS.

Nie wiem ile barów daje nowa pompa na manometrze, ciśnienia oleju też nie robiłem jeszcze20190205_205942.jpg.

Miska nie została ściągnięta, smok też nie był czyszczony.

Głowicę mam od AWT. Mam nadzieję, że słupek jest BFB, ale nie namierzyłem jeszcze wybitego numeru na słupku.

20190205_205942.jpg20190205_175350.jpgstara pompa

20190205_191839.jpg20190205_191850.jpg20190205_191820.jpg

Edytowane przez traczu_lca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z paliwem wydaje się że już jest ok, może korekty sondy nie są idealne, ale może tak zostac, zostało Ci sprawdzić co z tym ciśnieniem oleju i praca tego napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem kilka dni tylko na benzynie i błąd ubogiej mieszanki już się nie pokazuje. Dalej wywala błędy kata i napinacza: 16396, 16804. W czwartek 14.02 będę jechał na pomiar ciśnienia oleju i paliwa. A odnośnie tej pompy PIERBURGA, ktoś miał z nią styczność, chyba 3,5 bara to nie najlepsze ciśnienie robocze do 1.8t? Choć i tak docelowo planuję jeździć więcej na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po sprawdzeniu ciśnienia paliwa i oleju.

Ciśnienie paliwa: 3,9-4 bary pod obciążeniem.
Ciśnienie oleju (w temperaturze roboczej): 1,9 - 2 bary przy 2000 obr/min. ? Mechanik mówił, że powinno być 3,5 bara, a na forum znalazłem trochę inne wartości.

Co do ciśnienia paliwa to pompa (PIERBURG 7.02701.96.0) ma 3,5 bara ciśnienia roboczego (według producenta), więc filtr paliwa z regulatorem (4bary) ostatecznie podniósł ciśnienie?

Z ciśnieniem oleju słabo i to też wpływa na nastawnik łańcucha rozrządu pewnie. Mechanik powiedział, że AWT często mają problem z ciśnieniem oleju. AWT to moja głowica, słupek powinien być BFB.

To co, chyba miska w dół i sprawdzenie smoka z panewkami (szkoda mi tylko świeżego oleju w misce)? Jak to nie pomoże to pompa oleju (jaką polecacie, jaka jest OEM)? 

 

PS. Pokupowałem manometry do ciśnienia sprężania w cylindrach, paliwa i oleju, więc będę mógł to sam szybciej sprawdzić. Jak znajdę chwilę to zrobię swój pomiar.

Cytat

 

Cytat z forum o ciśnieniu oleju.

1. 1.8T (AVJ/AMB/BFB/BEX/BKB)

ciśnienie oleju przy 2000rpm: co najmniej 1,3 bar 

ciśnienie oleju przy 3500rpm: przynajmniej 3,5...4,5 bar

ciśnienie oleju przy obrotach jałowych: nie sprecyzowano

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, traczu_lca napisał:

Jestem świeżo po sprawdzeniu ciśnienia paliwa i oleju.

Ciśnienie paliwa: 3,9-4 bary pod obciążeniem.
Ciśnienie oleju (w temperaturze roboczej): 1,9 - 2 bary przy 2000 obr/min. ? Mechanik mówił, że powinno być 3,5 bara, a na forum znalazłem trochę inne wartości.

Co do ciśnienia paliwa to pompa (PIERBURG 7.02701.96.0) ma 3,5 bara ciśnienia roboczego (według producenta), więc filtr paliwa z regulatorem (4bary) ostatecznie podniósł ciśnienie?

Z ciśnieniem oleju słabo i to też wpływa na nastawnik łańcucha rozrządu pewnie. Mechanik powiedział, że AWT często mają problem z ciśnieniem oleju. AWT to moja głowica, słupek powinien być BFB.

To co, chyba miska w dół i sprawdzenie smoka z panewkami (szkoda mi tylko świeżego oleju w misce)? Jak to nie pomoże to pompa oleju (jaką polecacie, jaka jest OEM)? 

 

PS. Pokupowałem manometry do ciśnienia sprężania w cylindrach, paliwa i oleju, więc będę mógł to sam szybciej sprawdzić. Jak znajdę chwilę to zrobię swój pomiar.

Ciśnienie oleju małe. Wklejam ci poniżej tabelkę z Audizine, przelicz sobie z psi na bar :)

unypu3u4.jpg

Co do paliwa. To troszkę inaczej. Żeby jakikolwiek regulator dobrze działał (w twoim przypadku ten w filtrze) to ciśnienie przez regulatorem musi być większe, że miał z czego ten regulator zbić. Z reguły powinna pompa dawać 4 bary

Edytowane przez cysiek18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pompa trzyma pod obciążeniem 4 bary to jest ok.

Pewnie masz smoka zabitego nagarem. Jeśli nie to pompa oleju do wymiany. Kup coś markowego, unikaj wszelkich topranów i max gearów.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...