Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubytek płynu chłodniczego 3.0tdi - po naprawie - chłodnica EGR


luk330

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

prośba o pomoc - od pewnego czasu ubywa mi płynu chłodniczego. Ubytek jest dość wyraźny - w ciągu 2 miesięcy jazdy muszę dolać 1-1,5litra płynu (przekłada się to na około 1500-2000km).

Do tej pory przejrzany był dwukrotnie silnik z zewnątrz, wyciągana i sprawdzana ciśnieniowo była chłodnica spalin EGR i przy okazji wymienione wszystkie uszczelki wokół niej na ori z ASO. Niestety nie udało się zlokalizować wycieku. Oleju w płynie nie ma, płynu w oleju również, dywaniki w środku są suche, szyby nie parują, z wydechu nadmiernych ilości pary też nie ma. Robiony był test na obecność CO2 w płynie i również wynik negatywny.

Pytanie więc się nasuwa co z tym fantem zrobić? Jak do tego podejść? Co jeszcze sprawdzić? Tak jak mówię - nie widać gołym okiem nigdzie śladów po wyciekach. Może w 3.0tdi są jeszcze jakieś typowe miejsca, gdzie pojawiają się wycieki oprócz obarczonej złą sławą chłodnicą spalin egr?

Edytowane przez luk330
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz częściej roszczelnia się przy pompie wody z przodu między głowicami  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.03.2019 o 12:34, Kodzak33 napisał:

Coraz częściej roszczelnia się przy pompie wody z przodu między głowicami  

Sorki, że tak późno odpisuję, ale auto miałem w warsztacie na wymianę sprzęgła. Przy okazji zlokalizowałem jeden wyciek na króćcu do nagrzewnicy (po wymianie obejmy nie cieknie) ale niestety ubytek płynu mam nadal. Sprawdzę tą pompę wody - powinno być widać jakoś z zewnątrz? Szukam gdzie w 3.0tdi jest pompa wody, ale każdy rysunek pokazuje mi co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu, napedzana paskiem wielorowkowym, pod pompa CR

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź również zaworek, miedzy głowicami, mało co go widać, ale podobno to częsta usterka 3.0TDI 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych. Zacznę od krótkiego zarysu historycznego. Jakieś 1,5roku borykałem się z ubytkami płynu chłodniczego. Na początku było to 0,5l na 10tys km, potem było coraz więcej aż w ostatnim czasie na 200 kilometrów dolewałem litr płynu. Auto u dwóch mechaników i testy CO2 w płynie wychodziły pozytywnie i od razu chcieli zrzucać głowice i wymieniać uszczelki oczywiście z milionem różnych rzeczy przy okazji w tym na przykład rozrządem (u mnie akurat go zupełnie nie słychać) co wiązałoby się z kosztami koło 10tys pln. Co prawda miałem już sprawdzaną wcześniej chłodnicę EGR (jakies 6 miesięcy temu), wtedy ubytek płynu nie był taki duży i ze sprawdzenia wróciła z werdyktem, że niby jest szczelna. Pomimo tego zdecydowałem się na ponowne jej wyciągnięcie i zawiezienie do sprawdzenia już na własną rękę do serwisu zajmującego się tylko chłodnicami (Chłodnice Rosłoniec na warszawskim okęciu - POLECAM). Panowie po kilku próbach wydali jednoznaczny werdykt, że jest nieszczelność pomiędzy układem spalin a układem chłodzenia.

Postanowiłem kupić nową chłodnicę EGR oraz klapę, przepustnicę EGR (tam też płyn krąży) i do tego zestaw wszystkich możliwych uszczelek wraz z jakimś dziwnym termostatem. Wszystko prosto z ASO. Po zniżkach wyszło niecałe 2000 pln za części + 1000zł robocizna (u znajomego w warsztacie - podobno przesrana robota).

Po tygodniu od odebrania samochodu i przejechaniu 600km stwierdzam brak jakiegokolwiek ubytku płynu chłodniczego.

Części potrzebne do naprawy (do mojego 3.0tdi CAPA, ale większość jest wspólna z CASA, CCWA, CDYA i jeszcze paroma innymi):

- 059131515AH chłodnica EGR
- 059131063J klapa regulacyjna (przepustnica) 
- 059131547C uszczelka między chlodnicę a klapę 
- 059131120 (sztuk 2) uszczelka między egr a klapę/przepustnicę i między klapę dalszą rurę ze spalinami
- 059131797G uszczelka miedzy EGR a rurę spalinową
- WHT003368 oring na chłodnicę egr (39zł sic!)
- 059131142 sprężynka zabezpieczająca
- 059121113N regulator płynu/termostat
 

Edytowane przez luk330
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.07.2019 o 19:25, luk330 napisał:

Dla potomnych. Zacznę od krótkiego zarysu historycznego. Jakieś 1,5roku borykałem się z ubytkami płynu chłodniczego. Na początku było to 0,5l na 10tys km, potem było coraz więcej aż w ostatnim czasie na 200 kilometrów dolewałem litr płynu. Auto u dwóch mechaników i testy CO2 w płynie wychodziły pozytywnie i od razu chcieli zrzucać głowice i wymieniać uszczelki oczywiście z milionem różnych rzeczy przy okazji w tym na przykład rozrządem (u mnie akurat go zupełnie nie słychać) co wiązałoby się z kosztami koło 10tys pln. Co prawda miałem już sprawdzaną wcześniej chłodnicę EGR (jakies 6 miesięcy temu), wtedy ubytek płynu nie był taki duży i ze sprawdzenia wróciła z werdyktem, że niby jest szczelna. Pomimo tego zdecydowałem się na ponowne jej wyciągnięcie i zawiezienie do sprawdzenia już na własną rękę do serwisu zajmującego się tylko chłodnicami (Chłodnice Rosłoniec na warszawskim okęciu - POLECAM). Panowie po kilku próbach wydali jednoznaczny werdykt, że jest nieszczelność pomiędzy układem spalin a układem chłodzenia.

Postanowiłem kupić nową chłodnicę EGR oraz klapę, przepustnicę EGR (tam też płyn krąży) i do tego zestaw wszystkich możliwych uszczelek wraz z jakimś dziwnym termostatem. Wszystko prosto z ASO. Po zniżkach wyszło niecałe 2000 pln za części + 1000zł robocizna (u znajomego w warsztacie - podobno przesrana robota).

Po tygodniu od odebrania samochodu i przejechaniu 600km stwierdzam brak jakiegokolwiek ubytku płynu chłodniczego.

Części potrzebne do naprawy (do mojego 3.0tdi CAPA, ale większość jest wspólna z CASA, CCWA, CDYA i jeszcze paroma innymi):

- 059131515AH chłodnica EGR
- 059131063J klapa regulacyjna (przepustnica) 
- 059131547C uszczelka między chlodnicę a klapę 
- 059131120 (sztuk 2) uszczelka między egr a klapę/przepustnicę i między klapę dalszą rurę ze spalinami
- 059131797G uszczelka miedzy EGR a rurę spalinową
- WHT003368 oring na chłodnicę egr (39zł sic!)
- 059131142 sprężynka zabezpieczająca
- 059121113N regulator płynu/termostat
 

W głowe się zachodze jak częsci wyniosły ciebie około 2000 ? 
Mam 3.0 TDI CCWA  2011
I w ASO za zarów EGR krzykneli mi 1400 brutto a za chłodniczke 3000 brutto , a gdzie tu jeszcze te dodatki uszczelniacze etc.

 

Zaczyna mi ubywać płynu chłodzzącego jakieś 0.5 na 2000km i raz przy okazji zczytałem z kompa błąd EGR nie wydajny, Nie zabardzo wiem gdzie zacząć szukać lub jakiego mechanika odwiedzić? Bo tacy co hamulce wymieniają to co drugi róg. 
Lubelskie ? ktoś kogoś może polecić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2022 o 15:58, Marianset napisał:

W głowe się zachodze jak częsci wyniosły ciebie około 2000 ? 
Mam 3.0 TDI CCWA  2011
I w ASO za zarów EGR krzykneli mi 1400 brutto a za chłodniczke 3000 brutto , a gdzie tu jeszcze te dodatki uszczelniacze etc.

 

Zaczyna mi ubywać płynu chłodzzącego jakieś 0.5 na 2000km i raz przy okazji zczytałem z kompa błąd EGR nie wydajny, Nie zabardzo wiem gdzie zacząć szukać lub jakiego mechanika odwiedzić? Bo tacy co hamulce wymieniają to co drugi róg. 
Lubelskie ? ktoś kogoś może polecić ?

Kupowałem poprzez znajomego, który miał zniżki w ASO, ale jak na pewno zauważyłeś działo się to w 2019, zreszta moje ceny nie odbiegały jakoś wyraźnie od cen brutto: na chłodniczkę miałem raptem 5% zniżki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.07.2019 o 19:25, luk330 napisał:

Dla potomnych. Zacznę od krótkiego zarysu historycznego. Jakieś 1,5roku borykałem się z ubytkami płynu chłodniczego. Na początku było to 0,5l na 10tys km, potem było coraz więcej aż w ostatnim czasie na 200 kilometrów dolewałem litr płynu. Auto u dwóch mechaników i testy CO2 w płynie wychodziły pozytywnie i od razu chcieli zrzucać głowice i wymieniać uszczelki oczywiście z milionem różnych rzeczy przy okazji w tym na przykład rozrządem (u mnie akurat go zupełnie nie słychać) co wiązałoby się z kosztami koło 10tys pln. Co prawda miałem już sprawdzaną wcześniej chłodnicę EGR (jakies 6 miesięcy temu), wtedy ubytek płynu nie był taki duży i ze sprawdzenia wróciła z werdyktem, że niby jest szczelna. Pomimo tego zdecydowałem się na ponowne jej wyciągnięcie i zawiezienie do sprawdzenia już na własną rękę do serwisu zajmującego się tylko chłodnicami (Chłodnice Rosłoniec na warszawskim okęciu - POLECAM). Panowie po kilku próbach wydali jednoznaczny werdykt, że jest nieszczelność pomiędzy układem spalin a układem chłodzenia.

Postanowiłem kupić nową chłodnicę EGR oraz klapę, przepustnicę EGR (tam też płyn krąży) i do tego zestaw wszystkich możliwych uszczelek wraz z jakimś dziwnym termostatem. Wszystko prosto z ASO. Po zniżkach wyszło niecałe 2000 pln za części + 1000zł robocizna (u znajomego w warsztacie - podobno przesrana robota).

Po tygodniu od odebrania samochodu i przejechaniu 600km stwierdzam brak jakiegokolwiek ubytku płynu chłodniczego.

Części potrzebne do naprawy (do mojego 3.0tdi CAPA, ale większość jest wspólna z CASA, CCWA, CDYA i jeszcze paroma innymi):

- 059131515AH chłodnica EGR
- 059131063J klapa regulacyjna (przepustnica) 
- 059131547C uszczelka między chlodnicę a klapę 
- 059131120 (sztuk 2) uszczelka między egr a klapę/przepustnicę i między klapę dalszą rurę ze spalinami
- 059131797G uszczelka miedzy EGR a rurę spalinową
- WHT003368 oring na chłodnicę egr (39zł sic!)
- 059131142 sprężynka zabezpieczająca
- 059121113N regulator płynu/termostat
 

Mam podobny problem, z tym że znika już 1L płynu coś na 200 km ! Tylko pod obciążeniem, trasa 140-1..., Problem chyba się nasila ! Do tego zaczyna się od braku ogrzewania - webasto też wtedy nie grzeje. Płyn znika jak kamfora ! Nie ma zacieków nie dymi, oleju nie przybywa ! Czy miałeś podobnie że płyn znikał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, A4vant napisał:

Mam podobny problem, z tym że znika już 1L płynu coś na 200 km ! Tylko pod obciążeniem, trasa 140-1..., Problem chyba się nasila ! Do tego zaczyna się od braku ogrzewania - webasto też wtedy nie grzeje. Płyn znika jak kamfora ! Nie ma zacieków nie dymi, oleju nie przybywa ! Czy miałeś podobnie że płyn znikał ?

No już pisałem w tym poście, który zacytowałeś:

W dniu 23.07.2019 o 19:25, luk330 napisał:

Na początku było to 0,5l na 10tys km, potem było coraz więcej aż w ostatnim czasie na 200 kilometrów dolewałem litr płynu.

Nie miałem żadnego dymienia, oleju nie przybywało. Ogrzewanie normalnie działało, ale nie dopuszczałem do sytuacji, że plyn całkiem znikał (jak jest go za mało albo nie ma go w ogóle to wiadomo, że przestanie grzać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, luk330 napisał:

No już pisałem w tym poście, który zacytowałeś:

Nie miałem żadnego dymienia, oleju nie przybywało. Ogrzewanie normalnie działało, ale nie dopuszczałem do sytuacji, że plyn całkiem znikał (jak jest go za mało albo nie ma go w ogóle to wiadomo, że przestanie grzać).

W zbiorniczku jest czujnik, jak jest za mało to się ostrzeżenie przed, albo w czasie jazdy pokarze. Sytuacja gdy jest brak ogrzewania jest dziwna bo wtedy płynu jest po korek. Tak jak by się gdzieś mega zapowietrzało. Auto postoi i płyn zejdzie poniżej normy. Gdyby wypychał wszystko przez zbiorniczek to smród ciepłego płynu i zacieki były by prze okrutne ! Walczę, mechanicy oczywiście śpiewają jedna melodie ... uszczelka pod głowicą ... Tylko jeden od tuningu, twierdzi że ten silniki akurat takiej wady nie mają i dużo uszczelka znosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wymieniłem całą chłodnicę i zawór EGR na inny używany ponoć, sprawny.  Bez zmian, więc została tylko uszczelka pod głowicą.... :wacko:

Obecnie płyn ubywa nawet przy spokojnej jeździe, układ się zapowietrza, Jak zwykle płyn znika jak kamfora .... duże ilości.

Czy może być tak, że gdy tłok zasysa to wyciąga płyn przez szczelinę, gdy idzie do góry to wpycha spaliny do układu ? Podłączenie rurki do testu spalin nic nie daje, bo od razu z niej wszystko wypycha ... :shock3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim 3.0tdi co prawda  B9 CSWB również jednego ranka jak odpalam auto ujrzałem komunikat: brak płynu w układzie chłodzenia zgaś silnik!

Trochę byłem przerażony:decayed:

Okazało się , że winowajcą był plastikowy króciec oraz pompka płynu.

Nie zawsze jak znika nam płyn oznacza czarne chmury i uszczelka pod deklem:D

 

429121020.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.05.2022 o 21:14, nerwos napisał:

W moim 3.0tdi co prawda  B9 CSWB również jednego ranka jak odpalam auto ujrzałem komunikat: brak płynu w układzie chłodzenia zgaś silnik!

Trochę byłem przerażony:decayed:

Okazało się , że winowajcą był plastikowy króciec oraz pompka płynu.

Nie zawsze jak znika nam płyn oznacza czarne chmury i uszczelka pod deklem:D

 

429121020.png

No to miałeś szczęście, ja po wyminie uszczelek pod głowicami i przy okazji po rozrządzie... nie wiesz ile teraz chcą za nerkę ? Na szczecie węgiel już kupiłem :-)

Jeszcze nie testowałem, dam niebawem znać czy pomogło....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.07.2022 o 13:49, A4vant napisał:

No to miałeś szczęście, ja po wyminie uszczelek pod głowicami i przy okazji po rozrządzie... nie wiesz ile teraz chcą za nerkę ? Na szczecie węgiel już kupiłem :-)

Jeszcze nie testowałem, dam niebawem znać czy pomogło....

Pomogło ! Otwieram szampana ! :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.05.2022 o 21:14, nerwos napisał(a):

W moim 3.0tdi co prawda  B9 CSWB również jednego ranka jak odpalam auto ujrzałem komunikat: brak płynu w układzie chłodzenia zgaś silnik!

Trochę byłem przerażony:decayed:

Okazało się , że winowajcą był plastikowy króciec oraz pompka płynu.

Nie zawsze jak znika nam płyn oznacza czarne chmury i uszczelka pod deklem:D

 

429121020.png

Kolego @nerwos orientujesz się ile wchodzi płynu do układu i jakiego G13 czy G12evo?
Na wiosnę chce wymienić płyny, chłodzenia i hamulcowy.

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Anon napisał(a):

Kolego @nerwos orientujesz się ile wchodzi płynu do układu i jakiego G13 czy G12evo?
Na wiosnę chce wymienić płyny, chłodzenia i hamulcowy.

Dziękuję.

Niestety ale nie wiem ile..Myślę, że jest odpowiednia procedura napełniania, a przede wszystkim odpowietrzenia układu chłodzenia silnika i ustawienie prawidłowego poziomu płynu chłodzącego-zleć to w warsztacie.

Gotowa mieszanka ma nr: G12E050M2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...