Planowany zakup Audi A4 B6 1.8T
4 4

    20 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Cześć wszystkim.

    Zastanawiam się nad przesiadką z mojej Audicy A4 B5 1.8T AEB na młodszą do B6 w 1.8T 

    I tutaj jest mój problem bo nie wiem z jakim silnikiem kupić ( W sensie w zakresie 150-190km, który jest mniej podatny na usterki) i czy z instalacją LPG 

    Zastanawiam się też nad napędem quattro

    I tu moje pytania

    Jaki silnik wybrać? Czy brać z LPG

    Jak wygląda sprawa z napędem 4x4,  duży koszt utrzymania? Jak ze spalaniem i kosztami naprawy czy różnią się od zwykłej przednionapędówki? 

    No i ogólnie jakie są wasze odczucia w tym samochodzie. Może ktoś się przesiadał z B5 do B6? 

     

     

     

     

     

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja przesiadłem się z B5 na B6, mam 1.8t BFB 163km i napęd na przód. Quattro -frajda z jazdy na pewno fajna opcja i jest bardzo pożądana bo jest raczej pancerna i nie wiąże się z dużymi kosztami utrzymania. Co do spalania to pewnie z litr -dwa więcej spali. Najlepszym wyborem byłby bex 190 km +quattro ale trzeba dłuuuuuuugo szukać żeby kupić coś sensownego(coś godnego uwagi sprzedaje się na pniu albo jest w cenie B8). Na twoim miejscu LPG założyłbym  sam i będziesz wiedział co masz. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Jeśli masz zadbane i sprawdzone to b5 to dobrze się zastanów czy chcesz zmieniać. Większość b6 to zmęczone życiem egzemplarze z chorymi cenami, ciężko jest znaleźć coś sensownego w dobrym stanie i rozsądnych pieniądzach.

    Edytowane przez smilodon

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    8 minut temu, smilodon napisał:

    Jeśli masz zadbane i sprawdzone to b5 to dobrze się zastanów czy chcesz zmieniać. Większość b6 to zmęczone życiem egzemplarze z chorymi cenami, ciężko jest znaleźć coś sensownego w dobrym stanie i rozsądnych pieniądzach.

    Podpisuję się w 100%

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jakby każdy szedł tym tokiem rozumowania to nadal byśmy jeździli 80 B3/B4(to były pancerne fury😁. Wiadomo przecież że każdy chciałby coś nowszego, ładniejszego a B6 to naprawdę fajne autko. Co do cen-jest na nie zapotrzebowanie to i ceny są trochę z kosmosu ale przecież można kupić np opla itp dużo młodszego w takiej kasie. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Chłopaki da się znależć zadbane b6. Ale nie na aukcjach tylko u forumowiczów , sam niedawno kupiłem zadbane B6 po długich poszukiwaniach.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Śledząc to forum, uważam że szybciej znajdzie się na grupie FB niż tutaj.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja swoje B6 wyłapałem właśnie  na grupie na FB. Kolega wystawił wieczorem - od razu zarezerwowałem. Na drugi dzień wieczorem zrobiłem trasę 250km po to auto. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    O jakiej grupie dokladnie piszecie? Najlepiej nazwa. Dzieki

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Audi A4 S4 B6 B7 B8 Kup, sprzedaj, giełda, dyskusja

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dokładnie tak jak napisał Krzysztof. Jednak trzeba uważać. Bo handlarze też tam są.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ogółem to miałem już 3 auta ponad 20 letnie 

    1 autko Golfik 3 z pancernym 1. 9TDi 

    Potem przesiadka na BMW E36 1.6 z gazem ale tutaj szybko zmieniłem zdanie i zasiadłem aktualnie do Audioszki B5 

    Ale teraz się właśnie zastanawiam nad tym B6 ze względu że mega mi się podoba

    Tylko właśnie zastanawiam się nad nią właśnie bo nie mam zielonego pojęcia o niej

    Jakie koszty utrzymania (części, spalanie) 

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    11 godzin temu, smilodon napisał:

    Jeśli masz zadbane i sprawdzone to b5 to dobrze się zastanów czy chcesz zmieniać. Większość b6 to zmęczone życiem egzemplarze z chorymi cenami, ciężko jest znaleźć coś sensownego w dobrym stanie i rozsądnych pieniądzach.

    Moja Audi wymaga trochę wkładu finansowego ponieważ sypie się w niej turbo, katalizator do wycięcia,  lakier mi odchodzi i kilka mankamentów. 

    Silnik może i jest w dobrej kondycji 

    ale to co się dzieje na dachu to masakra 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    8 godzin temu, wojtasbbi napisał:

    Ja swoje B6 wyłapałem właśnie  na grupie na FB. Kolega wystawił wieczorem - od razu zarezerwowałem. Na drugi dzień wieczorem zrobiłem trasę 250km po to auto. 

    I jakie są Twoje odczucia w B6, jaka jednostka napędową? 

    Jak z utrzymaniem jej? 

    Bo nie oszukujmy się 

    "Nie sztuka kupić auto, sztuka utrzymać auto" 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    11 godzin temu, sitar napisał:

    Jakby każdy szedł tym tokiem rozumowania to nadal byśmy jeździli 80 B3/B4(to były pancerne fury😁. Wiadomo przecież że każdy chciałby coś nowszego, ładniejszego a B6 to naprawdę fajne autko. Co do cen-jest na nie zapotrzebowanie to i ceny są trochę z kosmosu ale przecież można kupić np opla itp dużo młodszego w takiej kasie. 

    Zastanawiałem się też nad Bertone, ale bardziej na oku siedzi mi ta Audi B6

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    B6 to już nie ta kasa:)2 lata temu kupiłem furkę i zrobiłem ok 60 tyś z napraw klocki tarcze,cewki,swiece,zawór dv,linki ręcznego,przeplywke,rozrząd, zawór odmy i to na tyle, +- 3tys. Ważne aby kupić z pewnym przebiegiem to i w portfelu zostanie. Mój miał 185tys serwisowany do końca w Aso(szwajcaria) tylko tylny błotnik trochę przyszpachlowany i malowany , ale to mi nie przeszkadza. Jezdzi sie super i te 163 km chodzi ladnie. Tak jak wszyscy pisza kupic padline to można dużo kasy utopić...kupić opony lato zima założyć lpg jakieś bieżące naprawy i robi się 10 tys-wszystko kosztuje...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    W dniu 23.01.2019 o 09:58, bartez90 napisał:

    No i spoko, pochwał się jakie😀

     

    12 godzin temu, Kocurei napisał:

    I jakie są Twoje odczucia w B6, jaka jednostka napędową? 

    Jak z utrzymaniem jej? 

    Bo nie oszukujmy się 

    "Nie sztuka kupić auto, sztuka utrzymać auto" 

    Audi użytkuję od 2 tygodni. Przesiadłem się z TDI na benzynę więc odczucie jest ogromne.

     

    Od zakupu wymieniłem tylko pompkę od spryskiwacza reflektorów i leję LPG :) 

    Przedwczoraj audi zostało "prześwietlone" praktycznie pod każdym kątem. Jak narazie nie ma nic do roboty, no może poza rdzawym nalotem na prawym przednim nadkolu ( na wiosnę się ogarnie ).

    Napęd quattro robi robotę, skrzynia 5 biegowa - czasami brakuje mi tego 6 biegu ale jest ok.

    było lakierowane wcześniej, ale nie ma szpachli więc jest git.

     

    Wczoraj dałem się przejechać kumplowi, który stwierdził że auto prowadzi się jak nowe.

    Edytowane przez wojtasbbi

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeżeli kupisz w miarę pewne,gdzie wcześniej ktoś dbał i nie katował,niekręcone 1,8T nic grubszego nie powinno wyjść.Mam BEX.Miał 185 99% i przejechałem już 55 tysi.Na gazie ciut mniej i tylko SAI i pompa wspomagania zrobione plus 1 cewka.Kupiłem 2 ASN też z podobną historią i po 22 tysiach jest lipa:glupek2:.Najgorszym mankamentem używanych aut są jego poprzedni właściciele:whistling:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A co myślicie o B6 w 1.9TDI  130KM w Quattro? 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    W dniu 30.01.2019 o 16:10, Kocurei napisał:

    I tutaj jest mój problem bo nie wiem z jakim silnikiem kupić ( W sensie w zakresie 150-190km, który jest mniej podatny na usterki) i czy z instalacją LPG

    Możesz wziąć taki sam - 1.8t i nie poczujesz wtedy różnicy. Usterki to temat rzeka. Przy 250 tys. zaczną wychodzić różne rzeczy w osprzęcie.
    Jak instalacja LPG ma do 3 lat lub do 100 tys. km to bym brał zdecydowanie i zrobił w niej tylko jakieś poprawki. Doprowadzenie do dobrego stanu sprowadzonego b6/b7 z założeniem LPG, opłatami i wszystkim to dodatkowo około 8-10k zł.

    W dniu 30.01.2019 o 16:10, Kocurei napisał:

    Jak wygląda sprawa z napędem 4x4,  duży koszt utrzymania? Jak ze spalaniem i kosztami naprawy czy różnią się od zwykłej przednionapędówki? 

    Dla mnie różnica w spalaniu niezauważalna. Powiem więcej, b5 w ośce pali mi więcej niż b7 1.8t w quattro.
    Pamiętaj tylko o sporym minusie quattro który występuje w wielu egzemplarzach i ciężko go zdiagnozować - różnego typu wibracje przenoszące się na budę jak coś jest gdzieś minimalnie niesprawne oraz ze względu na wagę dłuższa droga hamowania - opony szybciej się uślizgują.
    Dodatkowo jak nie zamierzasz podnosić mocy to quattro nie ma sensu.
     

    W dniu 30.01.2019 o 16:10, Kocurei napisał:

    No i ogólnie jakie są wasze odczucia w tym samochodzie. Może ktoś się przesiadał z B5 do B6?

    Powiem o b7, bo bebechy identyczne.


    Na plus:

    -cichsze
    -znacznie lepsze prowadzenie, lżej pracująca kierownica
    -precyzyjniejszy układ kierowniczy
    -bez porównania lepsze oświetlenie (w stosunku do b5 polifta)
    -lepsze tłumienie dziur/nierówności - cichsze
    -lepsze fabryczne nagłośnienie


    Na minus:

    -podatność na korozję - ogólnie czuć, że w stosunku do b5 pewne rozwiązania uległy wkurzającemu pogorszeniu
    -mało miejsca w środku na nogi (za szeroka konsola środkowa)
    -podłokietnik na drzwiach jest umiejscowiony za daleko od ręki, nie ma jak się tam wygodnie oprzeć
    -niewygodne - dla mnie za twarde - fotele + brak regulacji pochylenia zagłówka
    -łatwo przenoszące wszelkie wibracje na karoserię, niższa kultura pracy (w b5 aksamitnie)



     

    Edytowane przez Emejcz

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    4 4

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.