Jump to content
4 4
Kocurei

Planowany zakup Audi A4 B6 1.8T

Recommended Posts

Cześć wszystkim.

Zastanawiam się nad przesiadką z mojej Audicy A4 B5 1.8T AEB na młodszą do B6 w 1.8T 

I tutaj jest mój problem bo nie wiem z jakim silnikiem kupić ( W sensie w zakresie 150-190km, który jest mniej podatny na usterki) i czy z instalacją LPG 

Zastanawiam się też nad napędem quattro

I tu moje pytania

Jaki silnik wybrać? Czy brać z LPG

Jak wygląda sprawa z napędem 4x4,  duży koszt utrzymania? Jak ze spalaniem i kosztami naprawy czy różnią się od zwykłej przednionapędówki? 

No i ogólnie jakie są wasze odczucia w tym samochodzie. Może ktoś się przesiadał z B5 do B6? 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja przesiadłem się z B5 na B6, mam 1.8t BFB 163km i napęd na przód. Quattro -frajda z jazdy na pewno fajna opcja i jest bardzo pożądana bo jest raczej pancerna i nie wiąże się z dużymi kosztami utrzymania. Co do spalania to pewnie z litr -dwa więcej spali. Najlepszym wyborem byłby bex 190 km +quattro ale trzeba dłuuuuuuugo szukać żeby kupić coś sensownego(coś godnego uwagi sprzedaje się na pniu albo jest w cenie B8). Na twoim miejscu LPG założyłbym  sam i będziesz wiedział co masz. 


Kupię dekielek - dekielki "8E0601165A"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli masz zadbane i sprawdzone to b5 to dobrze się zastanów czy chcesz zmieniać. Większość b6 to zmęczone życiem egzemplarze z chorymi cenami, ciężko jest znaleźć coś sensownego w dobrym stanie i rozsądnych pieniądzach.

Edited by smilodon

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, smilodon napisał:

Jeśli masz zadbane i sprawdzone to b5 to dobrze się zastanów czy chcesz zmieniać. Większość b6 to zmęczone życiem egzemplarze z chorymi cenami, ciężko jest znaleźć coś sensownego w dobrym stanie i rozsądnych pieniądzach.

Podpisuję się w 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakby każdy szedł tym tokiem rozumowania to nadal byśmy jeździli 80 B3/B4(to były pancerne fury😁. Wiadomo przecież że każdy chciałby coś nowszego, ładniejszego a B6 to naprawdę fajne autko. Co do cen-jest na nie zapotrzebowanie to i ceny są trochę z kosmosu ale przecież można kupić np opla itp dużo młodszego w takiej kasie. 


Kupię dekielek - dekielki "8E0601165A"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłopaki da się znależć zadbane b6. Ale nie na aukcjach tylko u forumowiczów , sam niedawno kupiłem zadbane B6 po długich poszukiwaniach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śledząc to forum, uważam że szybciej znajdzie się na grupie FB niż tutaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja swoje B6 wyłapałem właśnie  na grupie na FB. Kolega wystawił wieczorem - od razu zarezerwowałem. Na drugi dzień wieczorem zrobiłem trasę 250km po to auto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi A4 S4 B6 B7 B8 Kup, sprzedaj, giełda, dyskusja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak jak napisał Krzysztof. Jednak trzeba uważać. Bo handlarze też tam są.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogółem to miałem już 3 auta ponad 20 letnie 

1 autko Golfik 3 z pancernym 1. 9TDi 

Potem przesiadka na BMW E36 1.6 z gazem ale tutaj szybko zmieniłem zdanie i zasiadłem aktualnie do Audioszki B5 

Ale teraz się właśnie zastanawiam nad tym B6 ze względu że mega mi się podoba

Tylko właśnie zastanawiam się nad nią właśnie bo nie mam zielonego pojęcia o niej

Jakie koszty utrzymania (części, spalanie) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, smilodon napisał:

Jeśli masz zadbane i sprawdzone to b5 to dobrze się zastanów czy chcesz zmieniać. Większość b6 to zmęczone życiem egzemplarze z chorymi cenami, ciężko jest znaleźć coś sensownego w dobrym stanie i rozsądnych pieniądzach.

Moja Audi wymaga trochę wkładu finansowego ponieważ sypie się w niej turbo, katalizator do wycięcia,  lakier mi odchodzi i kilka mankamentów. 

Silnik może i jest w dobrej kondycji 

ale to co się dzieje na dachu to masakra 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, wojtasbbi napisał:

Ja swoje B6 wyłapałem właśnie  na grupie na FB. Kolega wystawił wieczorem - od razu zarezerwowałem. Na drugi dzień wieczorem zrobiłem trasę 250km po to auto. 

I jakie są Twoje odczucia w B6, jaka jednostka napędową? 

Jak z utrzymaniem jej? 

Bo nie oszukujmy się 

"Nie sztuka kupić auto, sztuka utrzymać auto" 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, sitar napisał:

Jakby każdy szedł tym tokiem rozumowania to nadal byśmy jeździli 80 B3/B4(to były pancerne fury😁. Wiadomo przecież że każdy chciałby coś nowszego, ładniejszego a B6 to naprawdę fajne autko. Co do cen-jest na nie zapotrzebowanie to i ceny są trochę z kosmosu ale przecież można kupić np opla itp dużo młodszego w takiej kasie. 

Zastanawiałem się też nad Bertone, ale bardziej na oku siedzi mi ta Audi B6

Share this post


Link to post
Share on other sites

B6 to już nie ta kasa:)2 lata temu kupiłem furkę i zrobiłem ok 60 tyś z napraw klocki tarcze,cewki,swiece,zawór dv,linki ręcznego,przeplywke,rozrząd, zawór odmy i to na tyle, +- 3tys. Ważne aby kupić z pewnym przebiegiem to i w portfelu zostanie. Mój miał 185tys serwisowany do końca w Aso(szwajcaria) tylko tylny błotnik trochę przyszpachlowany i malowany , ale to mi nie przeszkadza. Jezdzi sie super i te 163 km chodzi ladnie. Tak jak wszyscy pisza kupic padline to można dużo kasy utopić...kupić opony lato zima założyć lpg jakieś bieżące naprawy i robi się 10 tys-wszystko kosztuje...


Kupię dekielek - dekielki "8E0601165A"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.01.2019 o 09:58, bartez90 napisał:

No i spoko, pochwał się jakie😀

 

12 godzin temu, Kocurei napisał:

I jakie są Twoje odczucia w B6, jaka jednostka napędową? 

Jak z utrzymaniem jej? 

Bo nie oszukujmy się 

"Nie sztuka kupić auto, sztuka utrzymać auto" 

Audi użytkuję od 2 tygodni. Przesiadłem się z TDI na benzynę więc odczucie jest ogromne.

 

Od zakupu wymieniłem tylko pompkę od spryskiwacza reflektorów i leję LPG :) 

Przedwczoraj audi zostało "prześwietlone" praktycznie pod każdym kątem. Jak narazie nie ma nic do roboty, no może poza rdzawym nalotem na prawym przednim nadkolu ( na wiosnę się ogarnie ).

Napęd quattro robi robotę, skrzynia 5 biegowa - czasami brakuje mi tego 6 biegu ale jest ok.

było lakierowane wcześniej, ale nie ma szpachli więc jest git.

 

Wczoraj dałem się przejechać kumplowi, który stwierdził że auto prowadzi się jak nowe.

Edited by wojtasbbi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli kupisz w miarę pewne,gdzie wcześniej ktoś dbał i nie katował,niekręcone 1,8T nic grubszego nie powinno wyjść.Mam BEX.Miał 185 99% i przejechałem już 55 tysi.Na gazie ciut mniej i tylko SAI i pompa wspomagania zrobione plus 1 cewka.Kupiłem 2 ASN też z podobną historią i po 22 tysiach jest lipa:glupek2:.Najgorszym mankamentem używanych aut są jego poprzedni właściciele:whistling:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co myślicie o B6 w 1.9TDI  130KM w Quattro? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 30.01.2019 o 16:10, Kocurei napisał:

I tutaj jest mój problem bo nie wiem z jakim silnikiem kupić ( W sensie w zakresie 150-190km, który jest mniej podatny na usterki) i czy z instalacją LPG

Możesz wziąć taki sam - 1.8t i nie poczujesz wtedy różnicy. Usterki to temat rzeka. Przy 250 tys. zaczną wychodzić różne rzeczy w osprzęcie.
Jak instalacja LPG ma do 3 lat lub do 100 tys. km to bym brał zdecydowanie i zrobił w niej tylko jakieś poprawki. Doprowadzenie do dobrego stanu sprowadzonego b6/b7 z założeniem LPG, opłatami i wszystkim to dodatkowo około 8-10k zł.

W dniu 30.01.2019 o 16:10, Kocurei napisał:

Jak wygląda sprawa z napędem 4x4,  duży koszt utrzymania? Jak ze spalaniem i kosztami naprawy czy różnią się od zwykłej przednionapędówki? 

Dla mnie różnica w spalaniu niezauważalna. Powiem więcej, b5 w ośce pali mi więcej niż b7 1.8t w quattro.
Pamiętaj tylko o sporym minusie quattro który występuje w wielu egzemplarzach i ciężko go zdiagnozować - różnego typu wibracje przenoszące się na budę jak coś jest gdzieś minimalnie niesprawne oraz ze względu na wagę dłuższa droga hamowania - opony szybciej się uślizgują.
Dodatkowo jak nie zamierzasz podnosić mocy to quattro nie ma sensu.
 

W dniu 30.01.2019 o 16:10, Kocurei napisał:

No i ogólnie jakie są wasze odczucia w tym samochodzie. Może ktoś się przesiadał z B5 do B6?

Powiem o b7, bo bebechy identyczne.


Na plus:

-cichsze
-znacznie lepsze prowadzenie, lżej pracująca kierownica
-precyzyjniejszy układ kierowniczy
-bez porównania lepsze oświetlenie (w stosunku do b5 polifta)
-lepsze tłumienie dziur/nierówności - cichsze
-lepsze fabryczne nagłośnienie


Na minus:

-podatność na korozję - ogólnie czuć, że w stosunku do b5 pewne rozwiązania uległy wkurzającemu pogorszeniu
-mało miejsca w środku na nogi (za szeroka konsola środkowa)
-podłokietnik na drzwiach jest umiejscowiony za daleko od ręki, nie ma jak się tam wygodnie oprzeć
-niewygodne - dla mnie za twarde - fotele + brak regulacji pochylenia zagłówka
-łatwo przenoszące wszelkie wibracje na karoserię, niższa kultura pracy (w b5 aksamitnie)



 

Edited by Emejcz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
4 4

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...