Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 TDI PD] Wyciek płynu chłodzącego spod zbiorniczka.


Tomek Dysiek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem  . Ucieka mi płyn chłodniczy prawdopodobnie ze zbiorniczka tam pod zbiorniczkiem jest tam taki zaworek i z tego ucieka z tego co zauwazyłem co to moze byc jakie proady prosze . Posiadam audi a4 b6 1.9 tdi avb 101km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wywala płyn ze zbiorniczka wyrównawczego ( ujściem od jego spodu ), węże robią się twarde jak kamień i dzieje się to szczególnie po ostrzejszej jeździe to na dziewięćdziesiąt parę procent wysrała się uszczelka pod głowicą :decayed::whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Jak wywala płyn ze zbiorniczka wyrównawczego ( ujściem od jego spodu ), węże robią się twarde jak kamień i dzieje się to szczególnie po ostrzejszej jeździe to na dziewięćdziesiąt parę procent wysrała się uszczelka pod głowicą :decayed::whistling:

Mam to samo... tyle, że właśnie węże nie są twarde i raczej przy normalnej jeździe też jest ten efekt, ale słabszy. Uszczelka sprawdzana u mechanika przyrządem (płyn w nim się znajdujący nie zmienił koloru), więc podobno to nie ona. Z tego co czytałem straszą pękniętą głowicą. Coś jeszcze zostało do sprawdzenia? Albo jak znaleźć inną przyczynę?

8 godzin temu, Iceman_873 napisał:

Sprawdź za pompa vacum taki krociec ktory lubi pękać.

Od której strony? Podejdę z ziemi czy kanał potrzebny?

Edytowane przez hervi89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem właśnie uszczelkę i jest w porządku a płyn dalej ucieka po woli. Sprawdzę właśnie ten króciec za pompa co mówiłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod vacuum pompa do głowicy jeszcze wchodzi taki cienki wężyk wodny sprawdź czy nie jest napuchniety. Jak masz pompę luka to z nich lubi sączyć się ropa i ten wężyk lubi puchnąć i pękać od ropy. Lub zbiorniczek się rozwarstwil albo zaworek w zarketce się zepsuł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upg. U mnie węże robiły się twarde jak kamień. Test wyszedł pozytywny na zawartość spalin w układzie. Wydmuchało uszczelkę na 3 cyl. Dodatkowo wytarty wałek, czyli wymiana i dodatkowe koszty.

received_1909512742492399.jpeg

received_986767724855822.jpeg

Edytowane przez damian0550
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.03.2019 o 13:03, damian0550 napisał:

Upg. U mnie węże robiły się twarde jak kamień. Test wyszedł pozytywny na zawartość spalin w układzie. Wydmuchało uszczelkę na 3 cyl. Dodatkowo wytarty wałek, czyli wymiana i dodatkowe koszty.

received_1909512742492399.jpeg

received_986767724855822.jpeg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj dokładnie zbiorniczek. U mnie był pęknięty na tej górnej rurce z powrotu dlatego też musiałem wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale u mnie widać ewidentnie że ucieka tym zaworkiem z pod Zbiorniczka i nie mam pojęcia dlaczego nie wiem co już robić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki utrzymujesz poziom w zbiorniczku? Możliwe że masz cały czas układ zapowietrzony i jest za duże ciśnienie. Jest z przodu silnika na wężu powrotnym do termostatu taka śrubka do odpowietrzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Langista napisał:

Jaki utrzymujesz poziom w zbiorniczku? Możliwe że masz cały czas układ zapowietrzony i jest za duże ciśnienie. Jest z przodu silnika na wężu powrotnym do termostatu taka śrubka do odpowietrzania.

Nie ma w avb takiej śrubki. Układ sam sie odpowietrza. 

Jak nie ubywa to nie robić nic. Jak ubywa to zmień zbiorniczek. One pękają. W benzynowych częściej bo duże temperatury panują. W s4 nagminnie sie rozpada ten zbiorniczek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie dziś wymieniłem zbiorniczek i zobaczymy, W starym pęknięcia niby nie widać, ale wystarczy jakieś małe, nie widoczne i będzie pod ciśnieniem spierniczać. Mocno zastanawiające jest to, że auto stało ponad tydzień a spust pod zbiorniczkiem i tak był mokry. Dam znać czy pomogło jutro po trasie. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Langista napisał:

Jaki utrzymujesz poziom w zbiorniczku? Możliwe że masz cały czas układ zapowietrzony i jest za duże ciśnienie. Jest z przodu silnika na wężu powrotnym do termostatu taka śrubka do odpowietrzania.

Poziom w zbiorniczku utrzymuje się na min czasami  nawet mniej ale jak po odkręceniu korka to płyn cofnie troszkę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolewke zrób do max i temp na klimie na HI, zagrzej motor żeby obieg poszedł po całości układu. W ogóle to zmień zbiorniczek, jeżeli saczy się z tego "cypelka" pod zbiorniczkiem to znaczy że płyn podchodzi pod sam korek bo tam jest przelew, jak mówisz że płyn utrzymuje się w okolicach min. I nie widać że wybija go do góry to raczej na pewno zbiorniczek jest gdzieś pekniety. 

Edytowane przez Lu-Gi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...