Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwna praca silnika na wolnych obrotach


Wosiu96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam a4 b7 2.0T o oznaczeniu BUL. W poniedziałek i piątek zdarzyła mi się 1-wszy raz dziwna sprawa z silnikiem. Za 1 razem gdy wracałem z pracy po przejechaniu 1.5KM na dojeździe do skrzyżowania, gdy się zatrzymałem silnik chodził bardzo dziwnie czyt. głośniej, falował na obrotach od 850 do 1100 i chodził bardzo dziwnie jak stary diesel, pracował mocno nierówno. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu chodził już normalnie. W piątek po przejechaniu 6 km i zatrzymaniu się dosłownie ta sama sytuacja tylko tutaj dopiero 2 zgaszenie silnika zadziałało. O dziwo przy tej sytuacji nie wyskakuje check engine ani nic podobnego. Dodam, że ostatnio od 1.5 tysiąca km audi zaczęła brać dużo oleju ( około 400-500 ml na 1000km ). Macie może pomysł co jest przyczyną takiego stanu? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Wosiu96 napisał:

Witam. Mam a4 b7 2.0T o oznaczeniu BUL. W poniedziałek i piątek zdarzyła mi się 1-wszy raz dziwna sprawa z silnikiem. Za 1 razem gdy wracałem z pracy po przejechaniu 1.5KM na dojeździe do skrzyżowania, gdy się zatrzymałem silnik chodził bardzo dziwnie czyt. głośniej, falował na obrotach od 850 do 1100 i chodził bardzo dziwnie jak stary diesel, pracował mocno nierówno. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu chodził już normalnie. W piątek po przejechaniu 6 km i zatrzymaniu się dosłownie ta sama sytuacja tylko tutaj dopiero 2 zgaszenie silnika zadziałało. O dziwo przy tej sytuacji nie wyskakuje check engine ani nic podobnego. Dodam, że ostatnio od 1.5 tysiąca km audi zaczęła brać dużo oleju ( około 400-500 ml na 1000km ). Macie może pomysł co jest przyczyną takiego stanu? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam ;)

olej zalewa swiece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził pierscienie przy nastawniku faz rozrzadu , są 3 i po latach lubią sie posypać . Objawy to nierówna praca na wolnych obrotach , trzęsie budą oraz olej może sie sączyc z nastawnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, iglako napisał:

Ja bym sprawdził pierscienie przy nastawniku faz rozrzadu , są 3 i po latach lubią sie posypać . Objawy to nierówna praca na wolnych obrotach , trzęsie budą oraz olej może sie sączyc z nastawnika. 

wymienia się nastawnik i podstawe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.02.2019 o 21:34, Dev napisał:

olej zalewa swiece

Niekoniecznie aż takie objawy by to dawało, mi przed remontem pił 1,5 l / 1000, świece miałem stare i zero objawow tego typu. Chociaż po rozmontowaniu świece były bardzo zniszczone przez oliwę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja z rana znów po przyjechaniu do pracy. W weekend przy bardziej agresywniejszej jeździe nic się nie działo. Tutaj z rana spokojna jazda do 2 tyś. Obrotów. Tym razem obroty nie skakały ale dokładnie jest to opisywana sytuacja. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu tak samo chodził. Chodził przez 2 min tak i błędu nie wyrzuciło.

Edit: Trzęsienie na filmie nie jest spowodowane ręka tylko praca silnika. Tak trzęsło, że buda cała chodziła, najlepiej widać na lusterku lewym

Edytowane przez Wosiu96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...