Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Mocne drgania podczas przyspieszania


Slov

Rekomendowane odpowiedzi

Zrzucić pokrywę to z 15min roboty i od razu widać w jakim stanie wałek i krzywki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też to mam. Kopiłem pompo-wtryski z końcówkami AL potem regenerowałem wszystkie. Potem że to dwu-mas i znowu nowy a się okazało że to nowe turbo ma coś takiego jak SURGE i już się z tym nic nie zrobi no chyba że kolejna wymiana turbiny na tą z łożyskami kulkowymi więc dałem do zakładu by mi to wyregulowali i staram się nie wciskać pedału do końca na 4 i 5b poniżej 2600 obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@M4rcinSZ i masz identyczne objawy jak ja, że tylko na ciepłym silniku tak trzęsie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem. Ale chwilowo nie mam czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slov masz moze taki objaw ze podczas jazdy z wcisnietym gazem na 1900 obrotow lub 2000 wibruje Ci lewarek i wsyepuja te drgania silnika? ja tak mam na 3 i  4 i 5 biegu na 5 najbrdziej odczuwalne, jak puszcze gaz zero drgan, tylko przy wcisnietym gazie sie pojawiaja nie mam juz zdrowia do tego
co moze byc przyczyna stalych wibracji w danym zakresie oborotw?

przeguby wew

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kubabkb napisał:

Slov masz moze taki objaw ze podczas jazdy z wcisnietym gazem na 1900 obrotow lub 2000 wibruje Ci lewarek i wsyepuja te drgania silnika? ja tak mam na 3 i  4 i 5 biegu na 5 najbrdziej odczuwalne, jak puszcze gaz zero drgan, tylko przy wcisnietym gazie sie pojawiaja nie mam juz zdrowia do tego
co moze byc przyczyna stalych wibracji w danym zakresie oborotw?

przeguby wew

Typowy objaw uszkodzonych przegubów wewnętrznych :decayed:

Sprawdzałeś czy nie mają luzów promieniowych i obwodowych jak auto stoi na kołach ?

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek juz chyba z 10 raz sprawdzalem te przeguby i maja naprawde minimalny luz , kazdy z mechaników mowi ze to nie przeguby,

dodatkow ja puszczam gaz lub go dodaje czuc takie jakby szarpniecie, to tez objaw przegubow? na niski biegach czuc to najbardziej
poduszki nowe ori , skrzyni tez nowa lema, odboj na pasie przednim tez nowy lema
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, kubabkb napisał:

Piotrek juz chyba z 10 raz sprawdzalem te przeguby i maja naprawde minimalny luz , kazdy z mechaników mowi ze to nie przeguby,

dodatkow ja puszczam gaz lub go dodaje czuc takie jakby szarpniecie, to tez objaw przegubow? na niski biegach czuc to najbardziej
poduszki nowe ori , skrzyni tez nowa lema, odboj na pasie przednim tez nowy lema
 

drgania na postoju, podczas przyspieszania jak i również znaczny luz po odpuszczeniu gazu i ponownym dodaniu zwłaszcza na wyższych biegach miałem u siebie, wymienione uszczelki na pompkach, koło pasowe gumowo metalowe na wale, posprawdzane podcisnienia, sprzęgło alternatora  itd... okazało sie, że dwumas! po wymianie kompletu ze sprzęgłem spokój. Jeśli chodzi o telepanie przy gaszeniu sprawę załatwiła nowa gruszka klapy gaszącej, w starej poszła membrana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienilem EGR na nowy wahlera bo klapa nie dzialala, jest poprawa przy gaszeniu auta ale nadal delikatnie telepie podczas gaszenia, na postoju nie ma wogule drgan prawie, tylko podczas przyspiesznia na wyzszych biegach jes najgozej i podczas jazdy ze stala predkosciach na biegach 4 i 5 przy 1900 -2000

Edytowane przez kubabkb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, kubabkb napisał:

Piotrek juz chyba z 10 raz sprawdzalem te przeguby i maja naprawde minimalny luz , kazdy z mechaników mowi ze to nie przeguby,

dodatkow ja puszczam gaz lub go dodaje czuc takie jakby szarpniecie, to tez objaw przegubow? na niski biegach czuc to najbardziej
poduszki nowe ori , skrzyni tez nowa lema, odboj na pasie przednim tez nowy lema
 

Jak nie przeguby to tylko duża  różnica w mocy generowanej na poszczególnych cylindrach może powodować takie wibracje .

Wałek rozrządu niepowycierany ?

Pompki wszystkie cztery takie same ( oznaczenia identyczne )?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, piotrsob1 napisał:

Jak nie przeguby to tylko duża  różnica w mocy generowanej na poszczególnych cylindrach może powodować takie wibracje .

Wałek rozrządu niepowycierany ?

Pompki wszystkie cztery takie same ( oznaczenia identyczne )?

Jedna byla inna i juz zostala wymieniona na regenerowna pasujaca do mojego auta- poprawa jest w 60% procenach po wymianie tej pomki
walek niby dobry(sprawdzany podczas wymiany tej 4 pompki)
wrzuce zaraz logi podczas wystepowania tch wibracji to zerkniesz piotrek na roznice mocy generowanej na poszczegolnych cylindrach( parametry z logow dyanmicznych bo wtedy wysepuja roznice)

 

Edit logi

https://log.malonetuning.com/chart/242213#H8KLCADDtwrDq1sCA03Ci8ORCsOCMAxFw78lw48Jwqw6w7zCmcOSwofDqkINw4xmwqTCmcOMfcK9dsKCw7h4w4%2FCuSdGwrjDqcOjKsKVwqnCmMKuSwMcEnY4wqvDicOOwp%2FCiVDCuMKyZWfDuMKaw7pkc3LCpcKNw7Imwr3DgMKxwps8TcO0w7ohMCl3P8KSw4bDvifDosKAAU94w4ZLQgjDhyHCr8KubcKZw4XCuw9jSm9pLcOlwqzClwAAAA%3D%3D

Edytowane przez kubabkb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczas jazdy ze stałą prędkością...hm... może warto by  było sprawdzić wyważenie kół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, sylwestro_k napisał:

podczas jazdy ze stałą prędkością...hm... może warto by  było sprawdzić wyważenie kół?

jest ok , na luzie nie ma tych wibracji, pojawiaja sie podczas dodawaniu gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kubabkb napisał:

Jedna byla inna i juz zostala wymieniona na regenerowna pasujaca do mojego auta- poprawa jest w 60% procenach po wymianie tej pomki
walek niby dobry(sprawdzany podczas wymiany tej 4 pompki)
wrzuce zaraz logi podczas wystepowania tch wibracji to zerkniesz piotrek na roznice mocy generowanej na poszczegolnych cylindrach( parametry z logow dyanmicznych bo wtedy wysepuja roznice)

Powyżej 1600 obrotów na minutę przestaje działać mechanizm korekcji dawek i na logach nic nie będzie widać :decayed:

Na mojego nosa to kup jedną używaną pompkę z takimi oznaczeniami jak pozostałe trzy nieruszane i zamontuj ją zamiast tej regenerowanej :P

Daje więcej niż 60% pewności że problem zniknie.

Dla czego ?

Bo to co oferują firmy regenerujące pompki to jedna wielka loteria i zdziwił bym się gdyby ta regenerowana miała parametry podobne do pozostałych trzech.......:naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr a co powiesz o tych logach?

to sa logi dyanmiczne grupy 13 , rozne biegi i rozne predkosci 
tutaj drgania wystepuja rowniez najbardziej odczuwalen sa gdy 2 pompka osiaga wartosc -1,7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...