Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sytuacja z poziomem oleju


Krzysiek_K

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Piszę, aby sie dowiedzieć co sądzicie o takiej sytuacji która mnie wczoraj spotkała z poziomem oleju. Otóż posiadam 2.0 alt a jak wiadomo alt lubią olej. Przy moim stylu jazdy tzn. jazda bez szaleństw, rzadko kiedy moj silnik widzi obroty powyżej 3 tysięcy ( chyba ze na autostradzie ) wiec sumujac taka spokojna jazda. Przy takiej jeździe mon alt bierze mi jakies 350 do max 400 ml oleju na 1000 km. Natomiast wczoraj po duzych opadach sniegu zakopalem sie autem i to tak porzadnie ... nie moglem wyjechać mimo pomocy dwoch kolegow. Wiec postanowiłem wylaczyc asr i troszke rozbujac auto i udalo sie wyjechać ale przy tym gazowaniu obroty oscylowaly w granicach 5 - 5.5 tys. I dzis jadac do pracy zapalil mi sie oil min. Czy jest to mozliwe ze te obroty w granicach 5 tys. przyczynily sie do szybszego ubytku oleju ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Krzysiek_K napisał:

Otóż posiadam 2.0 alt a jak wiadomo alt lubią olej.

W B6 tak, w B7 już niekoniecznie (to na marginesie), bo wciąż jest to uogólniane;

 

6 godzin temu, Krzysiek_K napisał:

przy tym gazowaniu obroty oscylowaly w granicach 5 - 5.5 tys.

tu raczej wskazane są umiarkowane obroty, a takie jak piszesz bardziej powodują uślizg niż wyjechanie....Udało Ci się w ogóle?

 

6 godzin temu, Krzysiek_K napisał:

Czy jest to mozliwe ze te obroty w granicach 5 tys. przyczynily sie do szybszego ubytku oleju ? 

Wg. mnie nie,ale....zależy to od tego ile oleju w silniku miałeś przed tą "akcją" (sprawdzałeś wcześniej stan oleju i po tym komunikacie też - co stwierdziłeś?)

Zresztą ile czasu mogłeś utrzymywać motor w obrotach jak deklarujesz?

Nie wyobrażam sobie w jakim negatywnym stanie musiałby być silnik, aby w czasie chwilowej pracy przy obrotach o których piszesz "znikł" by olej do takiego stanu,że uruchomiłby kontrolkę.

Reasumując, kluczowe jest jaki stan oleju miałeś przed zakopaniem się i pózniej przy kontrolce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pytanie klucz - czy kontrolka na pewno zasygnalizowała minimum? Są przypadki, dosyć częste przypadki, że kontrolka wywala, kiedy oleju jest połowa na bagnecie. Nie wiem od czego jest to zależne, ale co egzemplarz to inaczej. U mnie zapala przy 4mm poniżej minimum na bagnecie.

Sprawdź to. Niemożliwe jest aby chwilowe podniesienie obrotów powodowało jakiś drastyczny ubytek oleju.

Swoją drogą, odkopując auto powinieneś operować samym sprzęgłem - gazu tylko na podtrzymanie obrotów, żeby uślizg kół był jak najmniejszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Ostatnie sprawdzenie stanu oleju nie pamietam kiedy bylo, ale dawno wiec mozliwe ze bylo po prostu blisko min i to tylko zbieg okolicznosci z tym oil mon. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.02.2019 o 21:56, Krzysiek_K napisał:

wiec mozliwe ze bylo po prostu blisko min i to tylko zbieg okolicznosci z tym oil mon. 

To mi najlogiczniej właśnie brzmi

 

W dniu 5.02.2019 o 20:43, Rosomak91 napisał:

 

Swoją drogą, odkopując auto powinieneś operować samym sprzęgłem - gazu tylko na podtrzymanie obrotów, żeby uślizg kół był jak najmniejszy. 

No o tym właśnie powyżej wspomniałem.... właściwy sposób działania w takim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...