Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Przybywanie oleju w silniku i ujemne BIP-y


bart_b7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,  problem jak w temacie a mianowicie pojawił się problem przybywania oleju w silniku, korekcje na kanale 13 ok ale bipy kanał 23 -29,-42,-47,-49 diagnoza mechanika to vacum pompa (tandemowa) co okazało się trafne bo po rozebraniu widać było, że wałek w miejscu styku z simeringiem miał już rowki.  Wymienił więc vacum pompe na nową bosch 038145209q i co jest bardzo ciekawe bipy jeszcze bardziej urosły po tej wymianie tj. -56,-44,-58,-49, dlaczego? Olej mam wrażenie, że w dalszym ciągu przybywa ale wolniej, co to może być? Uszczelniacze pompowtrysków?

Samochód nie kopci, odpala idealnie nawet teraz przy takich mrozach (minimalnie gorzej jak jest ciepły pali), nalotu ma niby ori 196k km

Dodatkowo co jest dziwne jak na diesla to po wymienie oleju i przejechaniu ok 400 km olej dalej jest czysty.

Proszę o rady bo już ręce opadają, samochód w ciągu 2 miesięcy miał już 3 razy wymieniany olej. Pierwszy przy regeneracji turbo, drugi przy zauważonym wzroście oleju i regeneracji vacum (uszczelnienia,simering itd) i teraz trzeci raz po wymianie vacum na fabrycznie nową.

IMG_20190104_160204597.jpg

IMG_20190104_160213580.jpg

50685990_143968476501443_4277039054534475776_n.jpg

Edytowane przez bart_b7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana vacum pompy chyba niepotrzebna bo bipy w granicach -30 -50 w tych silnikach to norma. Jak nie masz dpf-a to mogłyby być uszczelnienia pd ale piszesz że odpala na ryz więc to raczej nie to. Obserwuj poziom oleju po wymianie uszczelnień vacuum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vacum było wymienione na nowe i wtedy bipy jeszcze bardziej podskoczyły na minus, tak jakby większe cieśninie paliwa spowodowało, że jest go mniej na pompo-wtryskiwaczach

Edytowane przez bart_b7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1.9 TDI Brb posiada dpf chyba że już go usunięto. Postaraj się zauważyć czy olej przybywa symetrycznie względem kilometrów czy różnie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy brb ma dpf-a, na razie obserwuj bo sam nie wiesz czy po wymianie uszczelnień vacum pompy oleju przybywa czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten BRB akurat fabrycznie był z normą euro 4 bez dpf. Tak poziom oleju systematycznie weryfikuje bo nie chce zabić silnika. Bardzo zastanawiają mnie te BIPy na minus bo zwiększyły się po wymianie vacum na fabrycznie nową. Teoretycznie nowa pompa daje książkowe ciśnienie paliwa na pompo-wtryski więc dlaczego jest jeszcze większy minus na BIPach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega wyżej Ci pisał, ten silnik ma w normie BIP-y do 100 jednostek, pierwsze TDI PD miały tą normę w granicy +/- 40... 

Druga sprawa, jak najszybciej wymieniaj uszczelniacze na pompowtryskach, to że ładnie odpala, nie oznacza, że podczas pracy silnika i podaniu odpowiedniego ciśnienia z vakum nie robi się tak:

Wymiana pompy vacum jak dla mnie niepotrzebne naciągnięcie Cię na koszty i w sumie zmień majstra bo widać, że słabo się orientuje w tych silnikach...

17 godzin temu, bart_b7 napisał:

Dodatkowo co jest dziwne jak na diesla to po wymienie oleju i przejechaniu ok 400 km olej dalej jest czysty.

Jak Ci dolewa ropy to i czysty :P

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się własnie obawiam, że tak może być jak na tym filmiku. Co prawda przed wymianą vacum rosło dużo szybciej. Teraz tak jakby delikatnie się podnosi, wcześniej po 20-30 km miałem max na bagnecie. Teraz od 300 km tak oscyluje cały czas koło 3/4 choć wrażenie mam, że rośnie. Olej po 300 km wygląda tak:

IMG_20190205_104101610_HDR.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej nie od razu robi się czarny jak smoła więc póki co to nie widzę tu nic niepokojącego. Obserwuj bo sam nie wiesz czy dalej rośnie czy nie. Piszesz że jest poprawa po zrobieniu vacum więc  to faktycznie mogła być przyczyna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bart_b7 napisał:

 Olej po 300 km wygląda tak:

IMG_20190205_104101610_HDR.jpg

To że po wymianie olej w dieslu jest czarny zawdzięczamy dużej ilości sadzy w tym co z silnika podczas wymiany nie zleciało :P

Ale Ty podczas ostatnich kilkuset kilometrów wymieniałeś olej trzy razy to jaki ma niby mieć kolor ?:decayed:

Obserwuj na spokój poziom oleju, jak wzrośnie ponad maksimum to dopiero się bym martwił :)

A bipami się nie przejmuj jak auto jeździ normalnie i nie zbliżają si do 100 na minusie ...

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc sprawdziłem ponownie i niestety oleju przybywa, ropa dalej dostaje się do oleju. Stan na dzień po ok 70km. Czyli auto do mechanika i wymiana uszczelnień na pompkach. Zestaw już kupiony czyli uszczelnienia pompek, śruby , uszczelka pokrywy, olej i filtr oleju ehh czwarta wymiana w ciągu 30 dni... mam tylko nadzieję, że nic się nie przytarło. Sądząc, że cała miarka od min do max to około 1litr to myślę, że przybyło około 400ml

51338487_2306462809624758_6112641861334073344_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tandem nowy , uszczelniacze wymieniane już trzy razy i oleju dalej przybywa, to raczej bym się nie łudził że czwarta ich wymiana coś zmieni :naughty:

Jeżeli po wymontowaniu pompek nie stwierdzisz mechanicznych uszkodzeń na o-ringach to problemem są prawdopodobnie zużyte gniazda pompek albo jakieś mikropęknięcie głowicy pomiędzy szyną paliwową a przestrzenią połączoną ze skrzynią korbową silnika ( co w tym motorze się praktycznie nie zdarza ).

Jeżeli o-ringi będą pokrojone czymś ostrym to trzeba dopracować gniazda by tego więcej nie zrobiły :P

Ostatnią deską ratunku mogą być nadwymiarowe uszczelniacze pompek , ale nie znam takich które na 100 % mógł bym polecić.

W ostateczności jak nic już nie pomoże to pozostaje  tulejowanie gniazd pompek albo wymiana głowicy :hi:

 

P.S. na razie to nie widać by poziom oliwy przekroczył maxa :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2019 o 08:58, bart_b7 napisał:

Uszczelniacze NIE były jeszcze wymieniane.

A, sorry to olej wymieniałeś trzy razy, coś mi się pomerdało :facepalm:

W takim razie to najwyższy czas by je wymienić :hi::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak auto czeka na parkingu, na wizytę u mechanika, jutro będzie wymieniał uszczelnienia pompek. Mam tylko nadzieję, że przy przebiegu ori 197 tyś nie będą gniazda pompek wyrobione a po prostu to zmęczenie gumek, mają już parę lat więc i straciły swoje właściwości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompki po demontażu wyglądają tak, nie mam informacji jeszcze jak wyglądają gniazda ale skoro odpalał na strzał to nie miał specjalnie dużych luzów na gniazdach. Wypytam co i jak przy odbiorze auta i dam znać.

Resized_20190214_175805.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie, ręce opadają pomysłów brak i coraz to nowe komplikacje, uszczelniacze wymienione, gniazda w bardzo fajnym stanie bo faktycznie trudno było wyjąć pompki. Uszczelnienia PD wymienione i auto nie jedzie, brak mocy i mega szarpanie od 3 biegu, 4 gorzej a 5 to juz w ogóle telepie całym samochodem przy przyspieszaniu. Przed wymiana uszczelnień PD auto miało moc i szło jak złe a teraz mocy brak i to szarpanie. 
Co może być przyczyną, chyba tylko złe ustawienie PD względem głowicy lub zła regulacja. Samochód tak jakby chciał jechać ale przy przyspieszaniu począwszy od 3 biegu szarpie i nie ma mocy aż lata lewarek zmiany biegów... Jakieś pomysły? Proszę o pomoc, rade...

Gniazda i wałek wyglądają tak:

52001200_2044685655658158_187441336394186752_n.jpg

52005812_773816136338793_8325221098824138752_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo mechanik dał d*py, źle złożyl/ustawił, nie czyścił końcówek ? Albo coś nie wpięte itp...

Podłączyć pod kompa sprawdzić błędy i grupy 013+018+023

I 004 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kamil-vag napisał:

Albo mechanik dał d*py, źle złożyl/ustawił, nie czyścił końcówek ? Albo coś nie wpięte itp...

Podłączyć pod kompa sprawdzić błędy i grupy 013+018+023

I 004 

 

Nie wiem czy czyścił końcówki, ale wczoraj jeszcze się tez przejechaliśmy z mechanikiem i auto zostało u niego dziś będzie składał znów. Sprawdzaliśmy tez korekcje (13) i były 0.78,-0.8,-0,7,-0,63 nie sprawdziliśmy 23, 18 i 4. Przy czym auto odpaliło od strzału. Pytanie czy ustawienie pompek na 180 stopni jest poprawne? Czy w tym modelu BRB nie ustawia się na 225?

 

18 minut temu, slawekk1980 napisał:

Wałek już też swoje przeszedł

Tak też mechanik mówił ze wałek się powoli szykuje do wymiany ale niestety ostatnia regeneracja turbo, nowa vacuum (wcześniej uszczelnienia vacuum) i trochę innych pierdołek wyczyściło kase... 

Edytowane przez bart_b7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...