Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Katalizatory quattro vs ośka


gacek585

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jak w temacie. Orientuje się ktoś czy jest różnica w kształcie lub mocowaniach?

Pozdrawiam.

Edytowane przez gacek585
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według ETKi to katalizatory są różne, w różnych wersjach, mają inne numery OEM, podane są inne oznaczenia dla następujących wersji:

- 5b ośka manual

- 6b ośka manual

- ośka automat

- 5 b quattro manual

- 6 b quattro manual

- quattro automat

Ponieważ te ilustracje dla każdego rodzaju są jednakowe, nie wiadomo jak z mocowaniami, może ktoś jeszcze podpowie, kto miał osobiste doświadczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest różnica w numerach katalogowych, jak to wygląda od strony montażowej to nie wiem. Mało, że pomiędzy FWD a AWD to również pomiędzy poszczególnymi skrzyniami biegów! Nawet pomiędzy 5-cio a 6-cio biegowym manualem. A także pomiędzy rocznikami a nawet tygodniami produkcji. No i od kodu silnika (3.0 były: ASN, BBJ, AVK i BGN). Zakładam, że masz ASN-a

Ciebie interesują następujące nr OE:

FWD manual 5-cio biegowy MY2002 do nr nadwozia 095000 (ostatnie cyfry VIN)
prawo-przód: 8E0254550MX
lewo-przód: 8E0254500MX

FWD manual 5-cio biegowy MY2002 od nr nadwozia 095001
prawo-przód: 8E0254554HX
lewo-przód: 8E0254505FX

FWD manual 6-cio biegowy MY2002-2004 (cały okres produkcji B6 sedan/avant)
prawo-przód: 8E0254552JX
lewo-przód: 8E0254503NX

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. W necie można znaleźć zestawy katów na 2 strony za około 1400zł ale tylko do quattro ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.kalinski.pl

Zadzwoń do nich, to są fachowcy przez duże F i na pewno Ci coś doradzą/dobiorą:hi:

https://sklep.kalinski.pl/pl/35888-katalizator-audi.html#/22-cena-przy_zdaniu_starej_czesci

1100zł za stronę... cena może i okrutna ale jest to zregenerowany oryginał.
Jeśli masz zawaloną tylko jedną stronę a druga jest jeszcze OK, to wymień tylko to co trzeba. Pod warunkiem, że wsadzisz ponownie oryginał!
Kilka lat temu w moim (sprzedanym już) cabrio wymieniałem u nich jeden z katów - z tą różnicą, że na nówkę oryginał (znaczy się ori zamiennik by Eberspracher)*** - od tego czasu nie miałem już żadnego CHECK-a, 
1500zł z montażem zapłaciłem. Starego katalizatora nie chcieli więc sprzedałem go w punkcie skupów metali rzadkich.

 

*** miałem A4-kę z USA, w takim samochodzie siedzą nieco inne katalizatory.

Edytowane przez BeyerBrown
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.02.2019 o 22:00, BeyerBrown napisał:

http://www.kalinski.pl

Zadzwoń do nich, to są fachowcy przez duże F i na pewno Ci coś doradzą/dobiorą:hi:

https://sklep.kalinski.pl/pl/35888-katalizator-audi.html#/22-cena-przy_zdaniu_starej_czesci

1100zł za stronę... cena może i okrutna ale jest to zregenerowany oryginał.
Jeśli masz zawaloną tylko jedną stronę a druga jest jeszcze OK, to wymień tylko to co trzeba. Pod warunkiem, że wsadzisz ponownie oryginał!
Kilka lat temu w moim (sprzedanym już) cabrio wymieniałem u nich jeden z katów - z tą różnicą, że na nówkę oryginał (znaczy się ori zamiennik by Eberspracher)*** - od tego czasu nie miałem już żadnego CHECK-a, 
1500zł z montażem zapłaciłem. Starego katalizatora nie chcieli więc sprzedałem go w punkcie skupów metali rzadkich.

 

*** miałem A4-kę z USA, w takim samochodzie siedzą nieco inne katalizatory.

Drogo.Ja dałem 1960 za komplet z robotą.Waskivw wymontował i wysłał żeby zrobili pod te oryginały.Nie pytałem gdzie,ale hula bez problemów.Co z tego,jak teraz blok poszedł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, mirek31071977 napisał:

Drogo.Ja dałem 1960 za komplet z robotą.Waskivw wymontował i wysłał żeby zrobili pod te oryginały.Nie pytałem gdzie,ale hula bez problemów.Co z tego,jak teraz blok poszedł?

Drogo czy nie, ale są naprawdę dobrzy :hi: 
Kilka razy u nich byłem, z różnymi autami i za każdym razem wyjeżdżałem zadowolony.
I nie kasują za markę/model/stan techniczno-wizualny/prezencję kierowcy. Pamiętam jak mi się oberwał tłumik środkowy (cały skorodował więc kupiłem używkę) to w polecanym przez kolegę z pracy warsztacie (klimat garażowo-mietkowy) chcieli mnie wykasować na bodaj 500-600zł!!
"ło panie, ile tu jest rozbierania i cięcia, o kurła"
Może jakbym przyjechał zapuszczonym parchem w spoconym dresie to by cenę dali bardziej ludzką, ale zobaczyli, że zajechał do nich elegancik ą-ę w zadbanym cabrio 3.0 quattro w wiśniowych skórach na full-sztosie to spodziewali się, że ów jeleń łyknie każdą cenę. No cóż... przeliczyli się mietkarze ?
Telefon do Kalińskiego. 
150zł
+900zł za ewentualny nowy tłumik - ori zamiennik, ale ja przywiozłem im używkę w idealnym stanie.
Finalnie wyszło więcej bo dodatkowo zleciłem też wymianę jednego z połączeń elastycznych i za pierdoły typu łączniki (zamiast ponownego zespawania). 2 godzinki roboty, a ja w tym czasie na kulturce kawkę w poczekalni piłem i doglądałem przez dużą szybę co się na hali wyprawia z moim samochodem.

 

Ale jak ktoś ma namiary na sprawdzonych i tanich speców to dajcie koledze znać, a nie, że gdzieś-kiedyś za siedmioma górami, za siedmioma lasami... :whistling:
Tylko nie takich co w miejsce katów wstawiają puste puchy... :facepalm:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...