Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] W czasie jazdy grzeje, a na postoju nie.


Tomek Dysiek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem że gdy jadę samochodem to ogrzewanie normalnie mi działa, gdy stanę np na parkingu na wolnych obrotach  to wieje takie bardzo letnie  powietrze. Temperatura 90 stopni, bez problemu łapie i trzyma temperaturę. Rozrzad wymieniałem kąpletny miesiac temu  Prosze o pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem nie tak dawno taki problem ale dłuższa historia.  Postaram się w skrócie.  Jak nie masz żadnych wycieków to niestety może to być uszczelka pod głowicą albo tak jak u mnie uszczelka o głowica pokrzywiona (fachowcy zje#bali coś gdy gaz zakladali ale to właśnie dłuższa historia). 

Spróbuj od powierzyć układ chłodzenia zsuwając wąż powrotny z nagrzewnicy (tylko uważaj bo to dosyć "ciepłe"?) . Jak układ się ponownie zapowietrzy to tak jak mówiłem, uszczelka pod głowicą albo niestety z głowicą coś nie tak. 

Powodzenia ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn mam jakis wyciek plynu jak masz zbiorniczek płynu to jest tam taki jak zaworek i z tego troszke kapie ale nie zawsze . I tak mi sie wydaje ze przed wymianą rozrzadu było wszystko ok i tak niedawno to zauwazyłem a wczesniej tego nie było moze cos mechanicy zj***li , moze cos z pompa wody ??

 

Edytowane przez Tomek Dysiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie chcę Ciebie straszyć ale ja tak miałem, normalnie się płyn gotował. Myślałem, że to kwestia odpowietrzenia no ale ileż można, raz przez to się popatrzyłem ale na szczęście był śnieg to się schodziłem. Niewiadomo skąd się duże ciśnienie wytwarzało i ten płyn wyciekało no i jak wiadomo po ostygnięciu w zbiorniczku było poniżej normy, a ja jak głupi dolewałem. Uznałem, że do trzech razy sztuka z tym od powietrzaniem. To co mówisz, że kapie to możliwe, że też się ciśnienie powietrza wytwarza, a zaworek to traktuje jako nadmiar płynu i Ci to wylewa. Oczywiście mogę się mydlić ale w moim przypadku nie było to co samo się nasuwało tj. Termostat, nagrzewnica, pompą wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak mowisz raczej to bedzie uszczelka ? . Ale byłem teraz niedawno na komputerze i wykazało mi bład 17664 Engine coolant temp sensor (G62): open or short to plus P1256-35-10 ----  Intermittent . I pisza ze to czujnik temperaturu płynu chłodniczego jest walnięty . Moze być cos z tym zwiazane ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że nie czujnik ale życzę Ci by to była wina czajnika bo to jest dosyć tanie. Nie pozostaje Ci nic innego jak jechać do mechanika by zajrzał i przedstawić mu objawy co się dzieje. Ja Ci tylko przedstawiłem najczarniejszy scenariusz, że to głowica bo ja tak miałem ale to przez coś, myślę, że u Ciebie to będzie coś drobnego albo ten czujnik co mówisz albo termostat. 

Jak auto zagrzeje Ci się do 90 stopni to dotknij tylko tego węża powrotnego z nagrzewnicy. Znajduje się pod tym plastkiem gdzie masz również akumulator,  ja to od miesiąca w domu trzymam tę osłonę bo tak bym musiał to ściągać i zakładać, musiałem sprawdzać co się dzieje, najpierw miałem tak, że ten wąż górny (powrotny) był zimny, a dolny wiadomo gorący. Odpowietrzałem i było ok parę dni i znów się zapowietrzało, panika była dopiero wtedy gdy od jakiegoś czasu ten wąż był zimny i miękki to się zdziwiłem, że nie było ani ciśnienia powietrza ani płynu nic, NA ODPALONYM AUCIE,  byłem w szoku.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem te węże od tej nagrzewnicy to ten dolny jest goracy a ten gorny powrotny nie jest zimny ani goracy tylko taki bardziej letniawy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelka kaputt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też tak miałem z początku, potem oczywiście jak go przekazujesz to będzie gorący ale nie do końca tak samo co ten dolny ale to bez sensu, auto powinno również grzać na postoju, a nie tylko w czasie jazdy. Normalnie to nawet bym nie wspomniał o głowicy czy o tej uszczelce no ale w moim przypadku tak było, teraz w piątek odebrałem auto i zaskakująco szybko zaczął dmuchać ciepłym po krótkim dystansie. 

Ogólnie układ sam się odpowietrza ale możesz spróbować mu pomóc i sprawdzić czy to pomoże.  W tym górnym wężu masz taką dziurkę od góry, która służy do odpowietrzania bez konieczności zsuwania całego węża. Spróbuj to zrobić na zimnym silniku by to obrusza i zsunąć leciutko, aż z dziurki wyleci powietrze z odrobiną płynu, na zimnym dlatego bo może ciężko schodzić z początku, a gdybyś to szarpnął na odpalonym silniku to wiadono, znacznie obficie łac tym gorącym płynem. Na YouTube sobie zobacz audi a4 b6 odpowietrzanie układu chłodzenia i spróbuj. Albo oddaj do mechanika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem dzis odpowietrzyc ta nagrzewnice i zsunołem ten waż gorny i zaplaiłem auto i nic nie leciał z tej dziurki i niewiewdziałem dlaczego i sciagnołem całego weza a tam zadnej dziurki nie ma wychodzacej od nagrzewnicy ,wiec na sciagnietym wezu zapalilem i na wolnych obrotach wogole nic nie leciało dopiero przy 2tys oibrotach i taki wylatywał płyn z samymi bobelkami jak piana to wygladało . Troche mnie to zdziwiło  i co teraz zrobić?? 

Edytowane przez Tomek Dysiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Tomek Dysiek napisał:

 co teraz zrobić?? 

uszczelkę pod głowicą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak samo miałem ale nie próbowałem gazować, płyn cały czas powinien tam być w tym górnym wężu nawet zimny. Oddaj do jakiegoś dobrego i zleć może przy okazi by obejrzeli tę główcę, by sprawdzili szczelność głowicy by się nagle nie okazało, że uszczelka wynieniona, a dalej się dzieją takie jaja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

no wiem wiem dzieki za informacje  . Musze oddac do mechanika w tym tygodniu jak cos to bede pisał co powie  i co ustali co naprawde było na rzeczy 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przechodziłem przez to samo (identyczne objawy) . Łudziłem się że nagrzewnica zatkana (kilkukrotne płukanie) niestety okazało się że uszczelka pod głowicą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Bobocek82 napisał:

Witam.

Przechodziłem przez to samo (identyczne objawy) . Łudziłem się że nagrzewnica zatkana (kilkukrotne płukanie) niestety okazało się że uszczelka pod głowicą

I to tak z niczego w raz się przytrafiło? Czy dosyć piłowałeś te auto? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dem6nek napisał:

I to tak z niczego w raz się przytrafiło? Czy dosyć piłowałeś te auto? ?

Proplem z ogrzewaniem zauważylem  po 40tys od zakupu . Jeżdże dynamicznie ale nie katuję....z czasem po ostrej jeździe zaczęła wyrzucać wode przez zbiorniczek wyròwnawczy (diagnoza uszczelka) przedmuch był na dwoch cylindrach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nic pilowalem  spokojna  jazda cały czas . Nigdy mi się tak nie zdarzyło mam 5l to auto i zrobiłem około 50tys Zauwalem to po miesiącu  od wymiany rozrządu albo wcześniej to było zaraz po rozrządzie tylko nie patrzyłem 

Edytowane przez Tomek Dysiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sam nie wiem, może rzeczywiście to tak samo z siebie się wzięło, bo mnie również zdążyło się jeździć dynamicznie ale po ładnych drogach bez zrywów żadnych i ja podejrzewałem czy tam podejrzewałem teraz już sam nie jestem pewien skoro mam wasz przykład taki, że jeden jeździ grzecznie, drugi lubi przycisnąć troszkę. Ja podejrzewałem fachowców od gazu, którzy również zajmują się chip-tuningiem tak z ciekawości chciałem skorzystać skoro oferują niższą cenę jeśli to zrobią za jednym razem. Oczywiście nie jestem jakiś specjalnie kasiasty ale czytałem i słyszałem, że chip tuning nie wpływa tylko i wyłącznie na przyspieszonie ale i również na mniejsze zużycie paliwa, chcę to sprawdzić. Niestety nie udało się zrobić chip tuningu ponieważ fachowiec mówił, że gdzieś się traci "ciśnienie na cylindrach"........ No szkoda. Mam podejrzenia, że jak zasłużyli gaz to nie odpowietrzyli dobrze układu chłodzenia i była za mała ilość płynu co przy ostrym gazowaniu na hamowni mogło doprowadzić takiego właśnie pokrzywienia głowicy i zaworów jak to w moim przypadku wyszło jakiś czas po odebraniu auta od gaziarzy. Próbowałem sam walczyć z odpowietrzaniem z węża powrotnego z nagrzewnicy tak jak tam na początku tego tego tematu doradziłem koledze i coś to pomagało, że było grzanie ale co samochód ostygnął to musiałem dolewać płynu jak debil "bezsens". Przynajmniej ten plus, że zwlekałem po zakupie auta z wymianą rozrządu bo teraz przynamniej było to za jednym razem robione. Sorki za monolog... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...