Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A6 C5 multitronic zmarl


nowakkam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :) moj pierwszy post na tym forum, i od razu z grubej rury :)

Otoz mam problem z Audi A6 C5, 2.5TDi silnik BDG i skrzynia multitronik. Od pewnego czasu komputer skrzyni mial problemy (mrugajace PRNDS). Od czasu do czasu mial delikatne szarpniecie ale nic co moglo mnie zdziwic przy tym wieku i przebiegu. Wczoraj w nocy sytuacja nastepujaca: odpalam samochod pod domem bez problemu, po przejechaniu kilku kilometrow zwolnilem na drodze zeby przepuscic inny samochod, noga na gaz i bylo tylko szarpniecie i skrzynia nagle jak na luzie. Dotoczylem samochod na przystanek, zgasilem, po chwili odpalilem (niezbyt dobry nawyk z komputerow :), ale mimo to nic, samochod nie ruszal ni w przod ni w tyl, zadnych dzwiekow ze skrzyni, zero plam oleju czy zapachu spalenizny. Co zauwazylem - przed tym wszystkim przy wrzucaniu wstecznego bylo zawsze delikatne szarpniecie, a teraz jak nie rusza - ledwo co idzie to wyczuc (ale dalej jakby probowal wrzucic bieg ale sie nie wyspal i sniadania nie zjadl).

Pytanie - co moze byc nie tak? Glupi nie jestem i wiem ze przez internet nikt diagnozy nie zrobi, ale chcialbym wiedziec gdzie zaczac szukac problemow (tani kabelek do starego VAGCOM z softem mam w spadku po poprzednim wlascicielu, podejrzewam ze jesli dam rade wystarczajaco podniesc autko to i moze sie do skrzyni dobiore.

Jakakolwiek pomoc byla by bardzo mile widziana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz bez wyjęcia skrzyni i jej otwarciu nic nie zdiagnozujesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, H4mm3R napisał:

Teraz bez wyjęcia skrzyni i jej otwarciu nic nie zdiagnozujesz. 

Wiec rozumiem ze badania komputerem juz nic nie dadza?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, co innego jak skrzynia pracuje, to można pomierzyć ciśnienia na sterowniku itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2019 o 06:59, H4mm3R napisał:

Nie, co innego jak skrzynia pracuje, to można pomierzyć ciśnienia na sterowniku itd. 

Odnosnie cisnien - jesli przy wbijaniu wstecznego czuc lekkie bujniecie to czy nie znaczy to ze jakies cisnienie gdzies tam jest? Z ciekawosci pytam bo kompletnie zielony jestem jesli chodzi o ogolnie skrzynie...

A druga sprawa - jak wytargam skrzynke spod samochodu - od ktorej strony zaczac szukania problemu? Z tego co wyczytalem na polskich i angielskich forach to procz komputera (ktory u mnie jest trafiony, mam 2 bledy i od dwoch tygodni swoim slomianym zapalem odsylalem komputer do naprawy) najczesciej padaja rzeczy w stylu pompa oleju, lancuch czy te tarczki od sprzegla (naprawde zielony jestem, przepraszam z calego serca jesli czytanie tego az boli :)

Zachcialo sie taniego multitrona, sam kupie - sam naprawie, przerodzilo sie w "naprawie jutro" a teraz mam :D

EDIT: bede mial jescze siedemnascie tysiecy dwiescie siedemdziesiat osiem pytan jak bede mial skrzynie na podlodze. Z gory obiecuje ze postaram sie odwdzieczyc jak tylko bede mogl.

Edytowane przez nowakkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej poszukaj firmy która rozbierze i sprawdzi w czym problem. Do tego potrzebne są specjalistyczne narzędzia i wiedza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...