Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie działa FIS , kontrolki i klimatronik :(


paulpk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ... Przeszukałem 10 stron tematów w "Układ elektryczny " i nic nie znalazłem więc piszę. Rano było wszystko ok, ale po pracy wsiadam w auto przekręcam kluczyk zapalają się wszystkie kontrolki jak to na zapłonie, ale nie świeci się FIS ( pełny kolorowy ) i panel klimatronika jest ustawiony na OFF. Mało tego po odpaleniu auta i włączeniu świateł mijania nic się nie zapala na zegarach ani ich nie podświetla tylko zapaliły się kontrolki AirBaga i Kontroli trakcji , nie działa tez dźwięk kierunków i oczywiście szczałka nie mruga. Klimatronik w pozycji off i nie da się go włączyć : ( na dodatek świeci się panel klimatronika nawet jak auto jest zamknięte. Jeszcze sam nic nie grzebałem bo najpierw wole się zapytać od czego zacząć ... z góry dziękuje za odpowiedzi i podpowiedzi Pozdrawiam.

 

Ktoś coś ??

20190216_171809.jpg

20190216_171843.jpg

20190216_171904.jpg

20190216_171924.jpg

Edytowane przez paulpk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2019 o 17:29, paulpk napisał:

najpierw wole się zapytać od czego zacząć

Zacznij od diagnostyki komputerowej.

VAG i będziesz wiedział co boli.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Fido napisał:

Zacznij od diagnostyki komputerowej.

VAG i będziesz wiedział co boli.

tak zrobię jutro... ale liczyłem na doświadczenie ludzi forum ale jaz zwykle w internetach nic nie ma i nikt nie pomógł :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to nie fora wróżek.

Przyczyn może być wiele.

VAG to podstawa do diagnozy usterki.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Fido napisał:

Bo to nie fora wróżek.

Przyczyn może być wiele.

VAG to podstawa do diagnozy usterki.

Wiem, ale to są bardzo specyficzne i dobrze opisane objawy i może ktoś miał już taki problem dlatego najpierw pytam ... ale dzięki za zainteresowanie PS nie każdy ma dostęp do diagnostyki w niedziele :P

 

Edytowane przez paulpk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cytuj całych moich wypowiedzi bo zaśmiecasz forum i staje się nieczytelne.

Te specyficzne objawy mają milion różnych przyczyn.

Odczytanie błędów VAGiem zawęża pulę miliona przyczyn do kilku i wtedy łatwiej jest podpowiedzieć gdzie tkwi problem.

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Fido napisał:

Nie cytuj całych moich wypowiedzi bo zaśmiecasz forum i staje się nieczytelne.

Te specyficzne objawy mają milion różnych przyczyn.

Odczytanie błędów VAGiem zawęża pulę miliona przyczyn do kilku i wtedy łatwiej jest podpowiedzieć gdzie tkwi problem.

 

Cytuje specjalnie dla ciebie ... bo " zaśmiecam " posta a nie forum ... i z optymizmem nadal czekam, że ktoś coś wie na ten temat, dziękuje dobranoc Fido.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno coś jest z zegarem, te objawy miałem jak się bawiłem z EEPROM (pamięcią) licznika w celu wydobycia PINu licznika, też mi szalały zegary i padał klimatronik.

Może być jakaś mechaniczna usterka licznika, jakiś pin nie kontaktuję, wiele tego może być.

Tak jak wyżej Ci radzą, w odpowiedz na twoje pytanie, pierwsze co trzeba robić, to podłączyć pod kompa, 17 - panel licznika

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, OlekS napisał:

Napewno coś jest z zegarem, te objawy miałem jak się bawiłem z EEPROM (pamięcią) licznika w celu wydobycia PINu licznika, też mi szalały zegary i padał klimatronik.

Może być jakaś mechaniczna usterka licznika, jakiś pin nie kontaktuję, wiele tego może być.

Tak jak wyżej Ci radzą, w odpowiedz na twoje pytanie, pierwsze co trzeba robić, to podłączyć pod kompa, 17 - panel licznika

Ale co mają zegary do klimatronika ... logika podpowiada, że jakiś zimny lut gdzieś jest albo coś szlak trafił ... ale co łączy te oba urządzenia ... jutro podpinam pod kompa i szukam ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest w tym samochodzie, że jak coś się dzieje nie dobrego z licznikiem, odrazu klimatronik szaleję, nie powiem ci dokładnie wslad czego to jest (CAN, czy jeszcze coś) ale tylko mówię jak u mnie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie 2 dni temu miałem taki sam problem auto pali jeździ ale fis zegarek ani przebieg nie działa prędkościomierz działa i obrotomierz również jak i stan paliwa i temperatura klima też nie działa po 30  minn jazdy samochodem licznik się naprawił i działa jak narazie podłączełem vaga i pokazał błąd angel wheel coś tam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem to samo tylko u mnie fis działał w 50%. Ale jesli po wejsciu do auta swieci ci sie caly czas podświetlenie klimatronika i nie wlacza ci sie radio klima po przekreceniu kluczyka to moge ci pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 1000% masz problem z zegarami albo nagrzebane albo niema styku wtylnych kostkach wystarczy posprawdzac piny popsikac jakims kontaktem i sprawdzić. Objawem problemu centralnej elektryki czyli w A4 B6 B7 , ktora jest w zegarach jest brak wszystkiego co idzie po CAN czyli klima radio kierunki itp. Wszedzie miliony bledow. I podswietlona klima ktora jest caly czas nawet po zamknieciu auta. Czasami nie dziala central. Jesli jeszcze nienaprawiles to daje sobie reke uciac ze problem tkwi w zegarach. Na 99% to brak styku. Albo uwalone zegary. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dwa urzadzenia laczy centralna eleltryka CAN ktora jest w zegarach. Niewlacza ci sie radio po przekreceniu kliczyka itp. Problem tkwi w zegarach. Przerabialem identyczny problem 2 razy. Czasami tez moze byc problem z akumulatorek ktory moze dostac zwarcia na mase i tez sa takie objawy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tatuazeee

Wielkie dzięki za podpowiedz ... na razie działa wszystko (na drogi dzień się samo naprawiło i działa do dzisiaj ) ale chyba profilaktycznie wyciągnę zegary i posprawdzam wszystko i popryskam kontaktem :D Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 b6
Dziwny problem, sprawne auto, wyciagnalem radio (nieori) aby zmienić chrom uchwyty cupholder itd, pamiętam, że zauważyłem dziwne zjawisko że klimatronik świeci po zamknięciu auta, ale myślę sobie że pewnie przez te zdemontowane cupholdery. Olałem temat chromów, zacząłem robić konserwacje zapominając o tym i tak 2 tygodnie auto stało w garażu, Aku padło.

Dziś po naładowaniu zeswirowal licznik, za każdym przekręceniem stacyjki się resetuje, klimatronik przy zamkniętym samochodzie się podświetla, brak podświetlenia przełącznika świateł, cup holder itp., podsufitki ambient, radio wyłącza się z opóźnieniem. 

Licznik podmienilem na czerwony stary, dalej to samo. 
Komfort i klimatronik wysypał błędami. 
Auto stało pod dachem, więc na pewno wszystko jest suche.

Ktoś ma jakieś pomysły? 
Licznik się wysypał?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dołączam się do tematu. U mnie kilka dni temu pojawił sie podobny problem co w temacie. Wygląda to tak że wskazówki oraz kontrolki nie działają natomiast ekrany z godziną/datą, kolorowy fis oraz przebieg są ciemne. Gdy wyjąłem licznik i wyciągnąłem kostki to na chwile pojawiło się tak jak na zdjęciu poniżej. Tymczasem teraz wróciło do czarnych wyświetlaczy. Może ktoś coś doradzi?

DSC_0024.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...