Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Remont 1.8t ANB


Bernardz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Chcialbym się dowiedzieć ile mniej więcej mógłby kosztować remont silnika ANB? Z góry dzięki za odpowiedzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Bernardz napisał:

Witam. 

Chcialbym się dowiedzieć ile mniej więcej mógłby kosztować remont silnika ANB? Z góry dzięki za odpowiedzi ?

to zalezy od tego co trzeba zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remont to koszt minimum 4000 zł. To najmniejszy koszt licząc planowanie głowicy, wymiana tłoków, honowanie cylindrów. Jak robić porządnie to trzeba dodać regenerację gniazd zaworów w głowicy i ich wymianę, sprawdzenie wału, dobrej jakości panewki i zamykamy się w 6-7k, w tedy wypadałoby sprawdzić turbo. Porządny remont (o ile jest taki wymóg) dochodzi nawet do 8000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zakładac nowego tematu bo silnik ten sam i temat podobny.

Ostatnio wydmuchało mi uszczelkę pod głowicą. Oddałem samochód do mojego dobrego kolegi mechanika który ma dobre opinie i od lat serwisuje moje samochody i stara się mnie nie "naciągać" na koszty.

Oddaliśmy głowicę do zrobienia i teraz mam dylemat. 

Zastanawiam się bo będzie góra zrobiona a dół....no właśnie. Wymieniłbym odrazu pierścienie ale czytam czytam i coraz głupszy się robię. Wiele odób pisze o honowaniu przed wymianą pierścieni ale wtedy chyba trzeba by zmienić cylindry? Odrazu koszty idą sporo w górę ale chce pojeździć tym samochodem trochę tym bardziej że mam go porobionego łącznie z zregenerowaną turbiną i szkoda go sprzedawać.

Mechanik mówi szczerze że dobrze by było zrobić honowanie i wtedy tłoki pierścienie ale składał też już nie raz silniki bez tego zabiegu i jeżdżą do dziś po kilkadziesiąt tysięcy. Tak więc 50/50.

Jeżeli zdecydowałbym się na honowanie to wtedy jakie i gdzie tłoki można kupić sprawdzone.Jaki jest oryginalny wymiar tłoka? 

Wszystkie części tj. uszczelki, płyny etc mam już kupione więc zastanawiam się jeszcze jaki koszt by doszedł jakbym poszedł krok dalej i zrobił z honowaniem?

Odrazu mówię że wymiana silnika mnie za bardzo nie interesuje chyba że znalazłbym blok ANB po regeneracji...ale ciężko znaleźć...jakoś ten silnik mało popularny.

Edytowane przez mar_1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dół zdrowy to go nie ruszaj. Tłoki jak nie są popękane czy nadtopione zostaw, żadnego honowania nie trzeba. Jak nie brał oleju to pierścienie zostaw, ale nawet jak będziesz chciał wymienić to honowanie nie potrzebne, koszta lecą w tedy mega do góry (trzeba silnik wyciągać). Nie daj się naciągać bo widać, że kolega by wszystko nowe dał jak sam płacić nie musi.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Langista napisał:

Jak dół zdrowy to go nie ruszaj. Tłoki jak nie są popękane czy nadtopione zostaw, żadnego honowania nie trzeba. Jak nie brał oleju to pierścienie zostaw, ale nawet jak będziesz chciał wymienić to honowanie nie potrzebne, koszta lecą w tedy mega do góry (trzeba silnik wyciągać). Nie daj się naciągać bo widać, że kolega by wszystko nowe dał jak sam płacić nie musi.

Źle to ująłem. Własnie kolega mówi że dobrze by było zrobić ale ostrzegł mnie że koszty pójdą sporo w górę. Mam przemyśleć sprawę ale też nie chcę się ładować w wielkie remonty bo jednak auto leciwe. Tłoki ładnie wyglądają. Widac jeszcze fabryczne ślady po honowaniu, a olej brał mi ok. 0,5 litra na 10 tyś km. - nie wiem czy to dużo czy mało jak na ten silnik.

Ogólnie mechanik jest przyzwyczajony że jak odstawiam jakikolwiek samochód (mój albo żony) to zawsze ma robić tak żeby było dobrze i zawsze części mają być dobre i może dlatego jego tok rozumowania był.

Poczytałem trochę i chyba jednak pominę to honowanie, zobaczymy tylko jak dół wygląda.

Mam nadzieję że panewki będą OK bo właśnie mój plan na gwint i felgi ładne poszedł w p...zdu:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jak chcesz to pierścienie po takim czasie możesz wymienić, ale szczerze powiem że nie mam pojęcia ile kosztują dobrej jakości pierścienie. 0.5l co wymianę to na moje nic, dlatego ja bym nie dokładał sobie roboty, zwłaszcza jak nic takiego nie planowałeś.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierscienie załóż nowe, ja zakładam japońskie NE (cała grupa VAG od nich kupuje) Mahle czy KS sie chowa, panewki korbowodowe daj nowe, główne sprawdz. Do tego nowe popychacze, uszczelniacze i łańcuch, do sprawdzenia slizgi. Cylindrów i tłokow nie ruszaj, 0.5l oleju na 10000km to śmiech na sali dla 1.8T

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Dziękuje za podpowiedzi. 

Właśnie rozmawiałem z mechanikiem i założymy nowe pierścienie ale wiem że zamówił Mahle (pogadam w poniedziałek może da radę zamówić te o których piszesz - NE). Głowice odebrał w piątek z warsztatu gdzie mi ją sprawdzili, splanowali i zawory robili uszczelniacze etc. (ogólnie mieli ją zrobić tip-top). łańcuch był cichy a ślizgi zamówione nowe. Panewki...tutaj się okaże jak zdejmie michę bo sam jestem ciekaw co będzie na dole...mam nadzieje że wał będzie OK.

Ogólnie ja jeżdżę spokojnie więc może dlatego też oleju nie bierze jak u niektórych co ciągną co chwila do odcinki auto. 

 

P.S. A może jakiś link do sklepu z pierścieniami tego producenta o którym Dev piszesz???

 

Edytowane przez mar_1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, mar_1981 napisał:

OK. Dziękuje za podpowiedzi. 

Właśnie rozmawiałem z mechanikiem i założymy nowe pierścienie ale wiem że zamówił Mahle (pogadam w poniedziałek może da radę zamówić te o których piszesz - NE). Głowice odebrał w piątek z warsztatu gdzie mi ją sprawdzili, splanowali i zawory robili uszczelniacze etc. (ogólnie mieli ją zrobić tip-top). łańcuch był cichy a ślizgi zamówione nowe. Panewki...tutaj się okaże jak zdejmie michę bo sam jestem ciekaw co będzie na dole...mam nadzieje że wał będzie OK.

Ogólnie ja jeżdżę spokojnie więc może dlatego też oleju nie bierze jak u niektórych co ciągną co chwila do odcinki auto. 

 

P.S. A może jakiś link do sklepu z pierścieniami tego producenta o którym Dev piszesz???

 

Pierscienie chyba mam na półce w warsztacie, rano sprawdzę, łańcuch też mam, nowy oryginalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Dev napisał:

Pierscienie chyba mam na półce w warsztacie, rano sprawdzę, łańcuch też mam, nowy oryginalny.

Ok. Daj znać rano. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierscienie 200zł/kpl

Łańcuch 150 sztuka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Dev napisał:

Pierscienie 200zł/kpl

Łańcuch 150 sztuka

Cześć, przepraszam że dopiero teraz ale tak mnie choróbsko połamało że nawet włosy mnie bolą :facepalm:;)

Dziękuję za ofertę i przepraszam za fatygę ale podziękuję bo mechanik ma już wszystkie części i chce już dziś mi samochód składać. Mówił że części zamówił tak jak zawsze dla mnie czyli najlepsze jak możliwe.

Pytanie mam tylko czy po takim zabiegu tj. po zmianie panewek, pierścieni etc. należy samochód "docierać"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za mocno go  nie obciążaj 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez pierwsze 500 km po prostu lżej jeździć, żeby wszystko na spokojnie się ułożyło, później możesz normalnie eksploatować.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...