Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Coś nie tak z mocą, czy ktoś mnie wkręca?


KonradA4troop

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, mam pytanie, którym sb zawracam głowe od pewnego czasu, ale nikt nie potrafi mi udzielić odpowiedzi. Na początek B8 avant, manual 6 biegowy, 2.0tdi CAGA 143hp. Znajomi którzy mają te same motory mówią że ich auta latają po 230-240 nawet (seria, bez modów) a moim jechałem tylko 220, 6 bieg, pedał w podłodze i nic więcej. Sprawdziłem już turbo, 0 luzów, wszystko szczelne, krawędzie ładne, nic nie postrzępione, jedynie drobne ślady oleju, ale one pochodzą z odmy, następnie sprawdziłem sobie te słynne opiłki w cr, również nic nie znalazłem, wszystko wygląda no praktycznie jak nowe, silnik chodzi równo, cicho, ładnie, moc ma, jedynie ten vmax mnie martwi. No i z tym pytaniem zwracam się do was, czy mnie wkręcają, czy jednak jest coś nie tak i gdzie szukać przyczyny? Opony aktualnie jakie mam założone to zimówki 205/60 r16, na nich się buja 220, na letnich sprawa ma się gorzej, bo około 10km/h mniej wyciąga, letnie mam continentale 225/55 r17. Więc to również można wykluczyć, oni na swoich mają 18-tki wrzucone. Nic ogólnie nie wskazuje by coś było nie tak, na komputerze wyskakuje błąd od sondy lambdy, nie jest on trwały, ale po usunięciu, gdy zrobię około 200km powraca i check się zapala, ale nie wydaje mi się aby to było powodem. Tymbardziej że przed tym problemem również nie udało mi się nim rozwinąć większej prędkości. Na koniec dodaje że testowałem świeżo po wymianie oleju i filtrów, paliwo only orlen/lotos, więc no już nwm czego się czepić, co jeszcze sprawdzić.

 

Proszę o rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi dynamiczne. Silnik silnikowi nie równy. Jeżeli Twój egzemplarz był wcześniej zaniedbany to tak się to właśnie odbiło, po prostu w takim stanie kondycji masz silnik teraz. Druga kwestia to sprzęgło na wykończeniu i przy większych prędkościach może się już ślizgać (w tedy raczej skakałyby minimalnie obroty).

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle patrzę czy dla tego auta producent deklaruje ok 208 km/h? Jak ma się to do 240? Twoje 220 licznikowe brzmi bardziej sensownie.

Edytowane przez Randor
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód posiadam już ponad 4 lata, w momencie kupna był gruntownie sprawdzany w ASO i potwierdzili mi to co mówił poprzedni właściciel, cytując, auto powinno być w bardzo dobrym stanie, przebadali wszystko co było możliwe i niczego się nie przyczepili. Ja sam również mocno o niego dbam, paliwo zawsze na dobrych stacjach, filtry i oleje co 10tyś zmieniam, syntetyki. Samochodowi nie można nic zarzucić i ogólnie widać że raczej ktoś dbał o niego, ASO również to potwierdziło. 

 

Randor, dokładnie, producent niby dla CAGA wpisuje chyba 216 poprawcie mnie jeśli się mylę, ale kolega jeden ma 120 koni i mówi że 230 jego idzie, a drugi ma 143 tak jak u mnie i też podobno te 230 spokojnie leci. Na forach z tego co wyczytałem to się mniej więcej pokrywa.

 

PS. Sprzęgło mam faktycznie słabiutkie i ma takie wahania na poziomie 50obr. na każdym biegu i na każdych obrotach. ALe przy Vmaxie raczej normalnie się zachowuje.

Edytowane przez KonradA4troop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja dla B8 avant CAGA ośka 6 manual widzę 208 ale to może się różnić zależnie od źródła. Coś mi się wydaje, że to ściema. Z tymi vmax i sprintami do setki jest jak z męskim przyrodzeniem. Każdy trochę fałszuje wyniki pomiaru na swoją korzyść:p Jak ktoś Ci udowodni, że ma serie 143km i Cię przewiezie 240 wtedy zacznij mysleć o swoim. No ale wiesz w sumie mogę pieprzyć głupoty. Nigdy takim nie jechałem.

Edytowane przez Randor
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być kwestia opon. ASO zawsze powie że jest wyszstko ok jak sami wcześniej się tym zajmowali, ale wcześniejsze longlife robi swoje :) Posprawdzaj wężyki z podciśnienia, może któryś nie wytrzymuje jak turbo dłużej chodzi.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co do silnika to nie wydaje mi się że coś jest nie tak, ponieważ pomimo większego przebiegu, jak postawie mój obok nich, to i ciszej mój chodzi i delikatniej, więc ja raczej wierzę w to co mi w ASO powiedzieli, co do węży podciśnienia posprawdzam, od razu mówie wracając, sprzęgło, dwumas i łożysko oporowe faktycznie mam słabawe, bo wyje i to już dosyć długi czas, na wakacje planuje wymienić. No i mam wahania obrotów na nim, ale, przy vmaxie uślizgu nie dostrzegłem, a przecież by było czuć, wahania te się pojawiają za każdym razem jak dodaje gazu, ale to tylko z początku, potem już normalnie. Więc raczej to bym wykluczył.

PS. Randor, też prawda i też to biorę pod uwagę, ale jak już to słyszę od kilku osób to pomyślałem że warto to sprawdzić.

Edytowane przez KonradA4troop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rada ode mnie. Jeśli nic oprócz vmax Cię nie martwi olej temat i nie szukaj problemów na siłę. Jak sprzęgło się rozpadnie wymień je i wtedy zobaczysz. Nie ma co bić piany z powodu opowiadań kumpli skoro cała reszta jest oki.

Edytowane przez Randor
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i faktycznie, ale i tak chciałbym to jak najszybciej zweryfikować, dla świętego spokoju, a nie ukrywam martwi mnie ta sprawa trochę, ponieważ słyszę dużo różnych dziwnych opowiadań, na dosłownie każdy temat o b8, wszystko sprawdzam i u mnie wychodzi za każdym razem dokładnie to samo, czyli nie ma się do czego przyczepić, tak było mianowicie z turbiną, opiłkującą pompą cr, rdzą w nadkolach, podłodze i klapie itd. itp. Ja wsio co usłysze to sprawdzam dla świętego spokoju, no i wszystko jak do tej pory jest OK. nic z wymienionych przez znajomych i wyczytanych na forach rzeczy się u mnie nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, KonradA4troop napisał:

Może i faktycznie, ale i tak chciałbym to jak najszybciej zweryfikować, dla świętego spokoju, a nie ukrywam martwi mnie ta sprawa trochę, ponieważ słyszę dużo różnych dziwnych opowiadań, na dosłownie każdy temat o b8, wszystko sprawdzam i u mnie wychodzi za każdym razem dokładnie to samo, czyli nie ma się do czego przyczepić, tak było mianowicie z turbiną, opiłkującą pompą cr, rdzą w nadkolach, podłodze i klapie itd. itp. Ja wsio co usłysze to sprawdzam dla świętego spokoju, no i wszystko jak do tej pory jest OK. nic z wymienionych przez znajomych i wyczytanych na forach rzeczy się u mnie nie dzieje.

ciesz się jazdą a jakby było coś nie tak to od razu zauważysz że coś się dzieje nie tak

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja generalnie wolę zapobiegać niż leczyć, dlatego was postanowiłem zapytać, ogólnie przez te 4 lata nie było z nim żadnych problemów, ani z silnikiem, ani wgl. z autem, cały czas jedynie eksploatacja, tzn. klocki, tarcze, oleje, filtry i się jeździ. Auto generalnie nie stygnie, przebiegi robi spore, jeszcze jak nocnych tripów z kumplami się zachce to już wgl. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierzę, że 140 konne a4 poleci 240km/h, koloryzują koledzy jak wędkarze, ewentualnie z gòrki latają.

Edytowane przez Korton555
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i tak, no tego nie wiem, ale i tak dla świętego spokoju posprawdzam wszystko co się da. Ja nawet z tych 220 jestem w miarę zadowolony, kolegi 1.9tdi nawet 200 nie lata, a z mocą w miarę podobnie. Ale chciałbym więcej, jak każdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Ci mało rób soft. Przy okazji sprawdzisz ile auto wypluje Ci w serii, kumaty tuner sprawdzi Ci także stan motoru. Ja bym robił o ile sprzęgło pozwoli:)

Edytowane przez Randor
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ogólnej mocy nie potrzebuje, bo mi nie brakuje, w miarę ładnie się odpycha, no chyba że mi wsiądą ze 4 grubasy do auta. :E Tylko tym vmaxem się trochę podmartwiłem jedynie. Ogólnie motorem mam w miarę żwawy, wyprzedza się bez żadnej redukcji, tylko lekko gazu i poszedł :D z 2 jak z dołu gaz opór dam to nieraz kołami mieli, więc no w miarę, szczególnie jak sam latam, no i największy + to spalanie. Jak czuje że w portfelu nie za grubo i zależy mi na eko jeździe to nawet na trasie udało mi się zejść do 4.1/100 ale to była jazda dosłownie 80-90km/h. Więc nie mam potrzeby nic zmieniać, tak jak na początku napisałem jedynie ten vmax chcę sb zweryfikować. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę szedł tym tropem, węże podciśnienia i sprzęgło, jeśli się coś z tych rzeczy okaże bd zadowolony, jeśli nie, to także będę, tylko będę miał pewność czy mnie wkręcają czy nie, Jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to prosiłbym o pozostawienie koma i Dziękuje wam za szybkie i rzetelne odpowiedzi. :D Oczywiście poszły plusiki. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to po huk vmaksy sprawdzać i się tym przejmować w takim wozidełku. To tylko 140 KM i przeciętne auto.

Po drugie i właściwe wjedż na rolki i zobacz faktycznie ile ma KM i w ogóle wykres.

Po trzecie sprawdż ewentualnie dolot , umyj  kolektor i EGR / bo o tym nie wspoominałeś/ a to ma znaczenie.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo dekiel 13  faktycznie, kolejny trop do sprawdzenia, o tym nie pomyślałem, a faktycznie do najczystrzych nie należy po tylu latach. :D chociaż sam EGR nie dawno z wierzchu delikatnie przeczyściłem, ale posprawdzam to dogłębniej. :D Kolejny + leci. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...