Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wibracje w środku


lysy1991

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam problem. Kupiłem A4 B6 1,9TDI awx i nie mogę usunąć wibracji odczuwalnych w środku na fotelach, wyczuwalne na pedale gazu i sprzęgła i podłodze.  Zmieniłem poduszki pod silnikiem na oryginale audi i poduszkę pod skrzynia na zamiennik lemfordera, odboj z przodu silnika na pasie też lemforder, złącze elastyczne wydechu które było rozwalone na takie jak być powinno i wspawane tak jak być powinno z zachowaniem połączenia kształtu katalizatora i łącznika itd. Wydech odciagalem ręką w kilku miejscach i nic się nie zmieniało czyli raczej to nie wydech bo po wymianie łącznika jest ciszej ale wibracje zostały (no chyba że to gumy wieszaków wydechu bo widzę że są jeszcze ori audi ale wibracje najbardziej czuć z przodu samochodu). Nie wiem co może takie wibracje powodować?  Widzę wyciek oleju z uszczelki pompy vacum (mam Boscha z kruccem wkrecanym) czy tam tandemowej ale czy to ma wpływ na wibracje? Tak samo widzę że siłownik klapy gaszącej nie działa i tylko ręką za jego pomocą mogę zgasic miękko samochód bo tak to przy gaszeniu telepie budą gdy zgasze samochód samym kluczykiem się ale chyba nie ma to znaczenia co do wibracji. Błędów w silniku na vag com brak z resztą na wszystkim oprócz drzwi bo kable połamane ale to powoli robię. Pomożecie?  Ktoś ma jakiś pomysł?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś w jakim stanie sprzęgło? Może dwumas padł i w takie wibracje wprowadza? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B6 tak już ma. Mialem Passata w tdi i superba i tam nie czuć kompletnie nic, tam bynajmniej były dwie poduchy na skrzyni może też dlatego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Langista napisał:

Sprawdzałeś w jakim stanie sprzęgło? Może dwumas padł i w takie wibracje wprowadza? 

Jak mógłbym sprawdzić te sprzęgło żeby być pewnym że to jest właśnie to?  

Ten samochód nie ma tak bo mam porównanie z innym takim samym i wiem że tak nie powinno być.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wibracji to może być wiele opcji. U mnie w B7 też walczyłem kiedyś z wibracjami potem sprawę olałem i jeździłem aż pewnego dnia zaczęło tak wibrować że aż silnik cały chodził. Dwóch znajomych mechaników stwierdziło osłuchowo i organoleptycznie, że to dwumas. Min dlatego, że po wciśnięciu sprzęgła delikatnie mniej bujało. Mi się jednak drobne nie zgadzały bo nie miałem żadnych objawów padającego wtedy dwumasu. W domu postanowiłem szukać dalej i wpadłem na pomysł zarzucenia paska osprzętu zrobiłem to bez zdejmowania zderzaka odpaliłem samochód i zero dosłownie zero wibracji okazało się, że padało mi sprzęgło alternatora - wymieniłem i problem zniknął całkowicie. 

Inne powody bujania:

- oczywiście wspomniany dwumas może być już wybity lub mógł stanąć całkowicie. 

- pompowyryski już siadające i od razu mówię, że korekty PD będące bardzo blisko zera też nie specjalnie są dobre - sprawdziłem na sobie :D

 

pozdrawiam,

Darek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy pompki czy nie pompki to sprawdź korekty ale tak jak powiedziałem te blisko 0 też nie są dobre. Oczywiście jeszcze BIPy czy nie są zbyt rozbiegane. Ewentualnie jedź na hamownię i zobacz czy wykręcisz serię o ile nie było wirusa - jeżeli seria będzie to pompki bym raczej wykluczył lub w przypadku wirusa wykręci tyle kuców ile być powinno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompki by poznał po nie równej pracy silnika, przerywanie w przyspieszaniu itp. ten pasek to może być to, często ludzie zapominają, że pasek alternatora należy wymienić 2 razy za życia paska rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak. Kąt synchronizacji jest na 0 i cały czas trzyma 0, nie skacze co wydało mi się dziwne, ale dopiero przy dodaniu gazu zaczął iść lekko na -0,6 czy coś takiego było więc kąt synchronizacji odpuściłem. Zrobiłem logi statyczne grupy 13 i 23 przy czym tą grupę 23 zlogowałem w pierwszym odczycie bez dodawania gazu i w w drugim odczycie z dodawaniem gazu. Jest to widoczne. Grupa 18 działała jak należy czyli kiedy miało być 0 to było zero a kiedy miały być 4 przy puszczeniu pedału gazu.

Poniżej linki do logów 

http://vaglogi.pl/log-013_oUG0v.html

http://vaglogi.pl/log-023_4UX0su5.html

 

Pompę vacum mam Boscha 038 145 209 C więc ją jako uszkodzoną bym wykluczył chociaż widzę nieszczelność i olej na silniku i mam zamiar wymienić ta uszczelkę metalową ktora jest pomiędzy silnikiem a pompą vacum. Czepiam się pompy bo mam też dodatkowo słabe hamulce i zbyt twardy pedał. Można ją jakoś sprawdzić czy jest coś z nią nie tak?

Coraz bardziej idę ku dwumasie bo jest szarpanie przy ruszaniu i na jałowym poszarpywanie silnika takie nieregularne 

Edytowane przez lysy1991
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także wracam z innym problemem.  Nie daje mi spokoju poranne odpalanie i puszczanie chmury dymu. Dziś przy -7 puścił dyma i zaczął nierówno pracować, jest też wg mnie za dużo oleju bo na bagnecie mam tyle co na tym zdjęciu jakiegoś użytkownika z problemem przybywania oleju w silniku

Jakie logi zrobić?

Silnik pracuje dosyć twardo, jak traktor. Mam porównanie z innym który pracuje miękko nawet jak jest zimny.

Wklejam filmik z youtube który dzisiaj nagrałem.

https://www.youtube.com/watch?v=fPOWJuXBsNA&feature=youtu.be

51338487_2306462809624758_6112641861334073344_n.jpg.f07964d1ae326e805f4d06f696482a8d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy znalazłeś rozwiązanie ale...

Jeżeli przybywa Ci oleju to niezbyt dobry znak. Ale tłumaczy głośną pracę. Olej miesza Ci się z ropą. Do sprawdzeniach:

1. Kompresja

2. Pompowtryski + koniecznie nowe gumki i śruby. 

3. Pompa tandemowa. Możesz jeszcze sprawdzić czy w zbiorniku nie masz czarnej mazi. 

Pozdrawiam,

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, lewiatan1989 napisał:

Nie wiem czy znalazłeś rozwiązanie ale...

Jeżeli przybywa Ci oleju to niezbyt dobry znak. Ale tłumaczy głośną pracę. Olej miesza Ci się z ropą. Do sprawdzeniach:

1. Kompresja

2. Pompowtryski + koniecznie nowe gumki i śruby. 

3. Pompa tandemowa. Możesz jeszcze sprawdzić czy w zbiorniku nie masz czarnej mazi. 

Pozdrawiam,

Darek

Tak jak Ci pisze kolega, zacznij od pompy tandemowej lubiły być problematyczne w tych silnikach. U mnie w AWXie niestety prbolemem przy podobnych objawach były niestety pompki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...