Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stage 2 Pare pytań


Marciol

Rekomendowane odpowiedzi

I z w miarę łagodnym przyrostem - tylko tutaj zawsze jest balans, bo wolny przyrost = maksymalna wartość później. Ale właśnie ten moment gdy jest największy przyrost (mowa oczywiście o 1, a zwłaszcza 2 biegu) to moment gdy w ośce laczki nie dają rady. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm a jak to będzie odczuwalne podczas jazdy ? Będzie czuć moc przy płaskim momencie? :D Nie znam się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Marciol napisał:

Hmm a jak to będzie odczuwalne podczas jazdy ? Będzie czuć moc przy płaskim momencie? :D Nie znam się

Zalozmy ze auto generuje stałe 300Nm od 2500-6000 obr.

Wiec efekt wgniatania w fotel bedzie taki sam od 2500-6000obr 

Bedzie poprostu równo ciągnęło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, WYSKUN napisał:

Zalozmy ze auto generuje stałe 300Nm od 2500-6000 obr.

Wiec efekt wgniatania w fotel bedzie taki sam od 2500-6000obr 

Bedzie poprostu równo ciągnęło

Rozumiem, dzięki za wyjaśnienie :) W takim razie chyba będzie to najlepszym rozwiązaniem niż wymiana opon co sezon przez brak trakcji na 1 i 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem samochodzik po kapitałce, tak że "kupiłem drugi samochód :)" Narazie jest na dotarciu jeszcze, może to śmiesznie zabrzmi ale już czuje że fajnie jedzie, a to tylko seriai to w dodatku 150 :) (poprostu przed remontem turbo było w tragicznym stanie) Tak że nie wiem czy jest sens robić te 250, teraz zacząłem się zastanawiać nad 200/210 może wystarczy :D Zważywszy że już mi się podoba (gdzie nie mogę za bardzo przetestować w 100% możliwości ze względu na docieranie). 

Przez chwile się zastanawiałem że mniej km niż zakładałem to może taniej będzie ale w sumie kosztów to chyba za bardzo nie ucina, gdyż DP i Kat trzeba zrobić, wtryski też, heble nawet i bez podnosznia mocy przydaloby sie a co dopiero... :d FMIC w sumie tu chyba jedyne co może pokusić się zamiast pełnego fmic na drugi ic z bexa i dołożyć. To tylko taki mój "brudnopis" z głowy przelałem w post.

 

Póki co zrobione zostało:

- Kapitałka

- Tip z nierdzewki

- Hybryda od Geremiego (teraz wyjdzie na to ze bez sensu było robić hybryde)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Marciol napisał:

Odebrałem samochodzik po kapitałce, tak że "kupiłem drugi samochód :)" Narazie jest na dotarciu jeszcze, może to śmiesznie zabrzmi ale już czuje że fajnie jedzie, a to tylko seriai to w dodatku 150 :) (poprostu przed remontem turbo było w tragicznym stanie) Tak że nie wiem czy jest sens robić te 250, teraz zacząłem się zastanawiać nad 200/210 może wystarczy :D Zważywszy że już mi się podoba (gdzie nie mogę za bardzo przetestować w 100% możliwości ze względu na docieranie). 

Przez chwile się zastanawiałem że mniej km niż zakładałem to może taniej będzie ale w sumie kosztów to chyba za bardzo nie ucina, gdyż DP i Kat trzeba zrobić, wtryski też, heble nawet i bez podnosznia mocy przydaloby sie a co dopiero... :d FMIC w sumie tu chyba jedyne co może pokusić się zamiast pełnego fmic na drugi ic z bexa i dołożyć. To tylko taki mój "brudnopis" z głowy przelałem w post.

 

Póki co zrobione zostało:

- Kapitałka

- Tip z nierdzewki

- Hybryda od Geremiego (teraz wyjdzie na to ze bez sensu było robić hybryde)

Skoro masz już hybrydę, to nad czym zastanawiać się? Dawaj DP, wtryski większe, prawy IC/fmic i leć na strojenie. Potem zrobisz sobie heble, bo nie wiem czy zdrowe to tak dla mocniejszego turba jest jak jeździsz na serii. Niech ktoś inny się wypowie na ten temat.

A i pomyśl o sprzęgle, bo jeżeli go nie ruszałeś, to pewnie szybko Ci padnie albo w ogóle nie uciągnie ~250km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, jak mialbym nowa hybryde to szkoda byloby mi ja trzymac na jakies 210/220 km, gdy na k03s robi sie wiecej. To po co bylo hybryde brac. Od razu skladaj i stroj wszystko na 250/260 km, tym bardziej ze masz silnik po kapitalce wiec zero ryzyka. Sprzeglo wyjdzie w praniu ale pewnie bedzie do zmiany jak pojdzie grubszy nm z dolu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.04.2019 o 20:35, QuikSilver napisał:

szybkie pytanie, mam teraz wtryski BAM 380, ale obawiam się że padają i szukam "nowych" gdy założę od SAABa 370 to będzie dalej lipa?

Po czym takie wnioski? Prędzej pompa siądzie lub regulator w filtrze, niż zajechać wtryski..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa się wyjaśniła, dlatego myślałem o wymianie wtrysków, bo wymieniłem filtr na ori i ciśnienie było 4 bary tak jak ma być a komputer pokazywał że robi się ubogo że brakuje paliwa, mysłałem że coś jest z wtryskami że nie puszczają tyle paliwa ile mają zadane, wymieniłem sondę lambdę bo to ona świrowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, MarcinL napisał:

Skoro masz już hybrydę, to nad czym zastanawiać się? Dawaj DP, wtryski większe, prawy IC/fmic i leć na strojenie. Potem zrobisz sobie heble, bo nie wiem czy zdrowe to tak dla mocniejszego turba jest jak jeździsz na serii. Niech ktoś inny się wypowie na ten temat.

A i pomyśl o sprzęgle, bo jeżeli go nie ruszałeś, to pewnie szybko Ci padnie albo w ogóle nie uciągnie ~250km.

Zastanawiałem się poprostu czy oklice 200 mnie zadowolą biorąc pod uwage że ledwo po kapitałce mi się podoba przyspieszenie seryjne :D ale skoro tak mówicie, w sumie ośka więc strojenie będzie musiało być specjalne jak ktoś wyżej napisał w sensie z możliwie płaskim momentem.

14 godzin temu, bartez90 napisał:

Dokladnie, jak mialbym nowa hybryde to szkoda byloby mi ja trzymac na jakies 210/220 km, gdy na k03s robi sie wiecej. To po co bylo hybryde brac. Od razu skladaj i stroj wszystko na 250/260 km, tym bardziej ze masz silnik po kapitalce wiec zero ryzyka. Sprzeglo wyjdzie w praniu ale pewnie bedzie do zmiany jak pojdzie grubszy nm z dolu.

Tez teraz po fakcie sie zastanawiam bo moglem k03s szukac :D Ale już trudno ,no dobra więc wyprowadziliście mnie spowrotem na właściwe tory haha :D

Sprzęgło też było wymienione przy kapitałce, jest z AWX razem z dwumasa komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Marciol napisał:

Zastanawiałem się poprostu czy oklice 200 mnie zadowolą biorąc pod uwage że ledwo po kapitałce mi się podoba przyspieszenie seryjne :D ale skoro tak mówicie, w sumie ośka więc strojenie będzie musiało być specjalne jak ktoś wyżej napisał w sensie z możliwie płaskim momentem.

Tez teraz po fakcie sie zastanawiam bo moglem k03s szukac :D Ale już trudno ,no dobra więc wyprowadziliście mnie spowrotem na właściwe tory haha :D

Sprzęgło też było wymienione przy kapitałce, jest z AWX razem z dwumasa komplet.

To jak sprzęgło AWX to szkoda marnować potencjału na jakieś 200 km:-)

Tu link do mojego nowego tematu ile potrafi nawet dobre k03s po odpowiednim przygotowaniu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak mówicie :) Byle program ogarnąć z płaskim momentem to mam nadzieje że nie będe mieć problemów z trakcją :D

Co do chipa szkoda że w okolicy nie mam polecanego tunera, tzn z opinii google i ogolnie ludzi w Bielsku są dwa miejsca z dobrymi opiniami bo poza tym to dopiero Katowice :)

 

Ładnie :) Mi by się taki wynik już podobał :D

Zastanawiam się jescze co z katem, na pewno chce jakiegoś mieć gdyż te przepisy się zaostrzają więc jakiś być musi, myślałem o manglfow ale ktoś pisał że szybko padają/rdzewieją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marciol napisał:

Zastanawiam się jescze co z katem, na pewno chce jakiegoś mieć gdyż te przepisy się zaostrzają więc jakiś być musi, myślałem o manglfow ale ktoś pisał że szybko padają/rdzewieją

Jak coś to kolega @bartez80 robi sportowe katy. I to jest chyba jedyna normalna opcja bo seryjny kat musi wylecieć do takich mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bartez90 napisał:

Jak coś to kolega @bartez80 robi sportowe katy. I to jest chyba jedyna normalna opcja bo seryjny kat musi wylecieć do takich mocy.

U mnie ori ogarniał 250 kunia, w czerwcu lecę dalej i już idzie out.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, ELLIOTT napisał:

U mnie ori ogarniał 250 kunia, w czerwcu lecę dalej i już idzie out.

E to nie tak źle z tym ori, z tym że mój kat będzie pewnie już bardziej zmęczony życiem niż twój :D

Zawsze równie dobrze moge zostawić kata i zobacyzc co będzie ewentualnie potem wymienić, z tym że chciałbym zrobić IC DP i Kata naraz ,żeby tylko raz płacić za robote.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, tylko po pierwsze na seryjnym kacie taka hybryda będzie ciągnąc dobrze pewnie od 3500 rpm, z dołu może wstawać naprawdę słabo. U mnie po wstawieniu dp zauważyłem bardzo dużą różnicę z dołu, a kat wcale nie był w złym stanie.

A po drugie trzymanie takiej hybrydy na 1,2 czy 1,3b i przytkanym wydechu też na jej trwałość pozytywnie nie wpłynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, bartez90 napisał:

Wszystko fajnie, tylko po pierwsze na seryjnym kacie taka hybryda będzie ciągnąc dobrze pewnie od 3500 rpm, z dołu może wstawać naprawdę słabo. U mnie po wstawieniu dp zauważyłem bardzo dużą różnicę z dołu, a kat wcale nie był w złym stanie.

A po drugie trzymanie takiej hybrydy na 1,2 czy 1,3b i przytkanym wydechu też na jej trwałość pozytywnie nie wpłynie.

Tak czy owak skłaniam się do jednej wizyty w warsztacie tak jak wyżej napisałem więc pewnie kata też wymienie na tego od barteza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę pisać specjalnie nowego tematu ale nie rozumiem jednej rzeczy i chciałbym abyście mi to prosto wytłumaczyli :) 

 

Otóż.. Turbo czasem fajnie słychać jak ciągnie aż wyciszam muzykę :D ,a czasami prawie wcale go nie słychać (wiem że turbo kręci się cały czas nawet jak go nie słychać) ale dlaczego tak jest? i czy to normalne? Wszystkie obserwacje w zakresie 2 - 3 tys rpm (gdyż silnik na dotarciu) mniej więcej na podobnych drogach, w sensie względnie płaskich. 

Dodam że fakt faktem turbo jest poprostu wrzucone, nie było strojone jeszcze, może to kwestia wystrojenia?  Hybryda od Geremiego z potencjałem 260km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, odświeżam temat gdyż w końcu po wielu miesiącach wyszedłem na prostą finasowo i mogę zacząć poważnie myśleć nad całą resztą z tego tematu.

Zrodziło się trochę dylematów ale pokolei:

Mam dylemat odnośnie ICka, rozmawiałem z Fiodorem z Fmotors i polecał mi 230tke ponieważ 180tka podobno będzie malutka, przypomnę że planuję jakieś 230-250km zależy jak wyjdzie lecz boje się że przy 230 będzie spora turbo-dziura i będzie na wyrost?

Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...