Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wycieraczki tył nie działają


Rysiu30_1985

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam mianowicie taki problem że przestała mi działać tylnia wycieraczka.

Do tej pory wymieniony silniczek sprawdzona manetka oraz instalacja.

Przekaźnika szukałąem ale nie mogę znaleźć.

Moze ktoś będzie wiedział skąd to się wzięło iż przestało działać.

PS. jak podłączyć na krótko silniczek?

To tak na marginesie :)

Pozdrrawiam.

A samochód to A4 b5 1.9TDI 110KM 1996r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik 27 sprawdzony?

Do sprawdzenia też przekaźnik na pozycji 5

DSC_4826.JPG

 

Sprawdzenie silnika:

4/15 stały plus

1/31 masa

2/NT lub 3/WW sterowanie

DSC_4825.JPG

Edytowane przez Fazii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Sprawdzę.

Bezpiecznik sprawdzony i jest dobry.

A jaki nr tego przekaźnika powinien być?

Edytowane przez Rysiu30_1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam przekaźnika od tych wycieraczek i nie mogę znaleźć...

Wstawiam zdjęcia może mi ktoś podpowie?

IMG_20190304_122715.jpg

IMG_20190304_122933.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wymieniłem ten przekaźnik i nie pomogło. Do tej pory wymieniłem silniczek, przekaźnik i bezpecznik 27 15A i to też nie pomogło, a zapomniałem o manetce którą też wymieniłem i nic. Na kablach które wtykam do silniczka są 2 kable w których jest prąd. Prąd jest na czarno żółtym kablu i zielonym,

Co jeszcze mogę zrobić?

A i jeszcze takie pytanie czy powinno coś słychać (jakiś dzwięk) gdy się załącza tylną wycieraczkę?

Edytowane przez Rysiu30_1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jeżeli dobrze cię rozumiem to wymieniłeś cały napęd wycieraczki? Na jaki? Jeżeli na poliftowy, to o ile dobrze pamiętam ma inne wyprowadzenia zacisków. Mogę się mylić ale ktoś opisywał taki problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, badyl666 napisał:

Witam. Jeżeli dobrze cię rozumiem to wymieniłeś cały napęd wycieraczki? Na jaki? Jeżeli na poliftowy, to o ile dobrze pamiętam ma inne wyprowadzenia zacisków. Mogę się mylić ale ktoś opisywał taki problem.

Witam. Właśnie nie dobierałem po starym numerze i do przedlifta. Producenta NTY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W poście poniżej masz opisane kable i po czym działają. Sprawdź czy masa na pewno dochodzi do zacisku (najlepiej żarówką 20W). Jeden koniec żarówki do masy i po kolei sprawdzaj czy są wszystkie sygnały.

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1263064.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem żarówką tak jak pisałeś i po włączeniu  zapłonu mam prąd na 4 kablu na 1 masa oczywiście. Po załączeniu spryskiwacza tylniej szyby(2 kabel) też jest prąd a po załączeniu wycieraczek (3 kabel) nie ma. Gdzie na multimetrze pokazuje mi prad na 2,3 i 4 kablu.

Gdzie teraz szukać usterki?

Edytowane przez Rysiu30_1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy twoje numery oznaczają:

Masz cztery przewody do silniczka ;
1. brazowy - masa
2. niebieski lila - plus w momencie spryskiwania
3. czarno zołty -plus po zapłonie bezp.27
4. zielono zołty - plus z wyłacznika
Czyli na kablu czarno-żółtym brak napięcia? Pod gumową osłoną na łączeniu klapy z karoserią sprawdź czy nie jest złamany. W bagażniku po lewej stronie masz złącze 8-stykowe czarne sprawdź kabel czy świeci żarówka po stacyjce. Koło nogi kierowcy masz złącze 10-stykowe białe ten sam kolor kabla w obu złączach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, badyl666 napisał:

Czy twoje numery oznaczają:

Masz cztery przewody do silniczka ;
1. brazowy - masa
2. niebieski lila - plus w momencie spryskiwania
3. czarno zołty -plus po zapłonie bezp.27
4. zielono zołty - plus z wyłacznika
Czyli na kablu czarno-żółtym brak napięcia? Pod gumową osłoną na łączeniu klapy z karoserią sprawdź czy nie jest złamany. W bagażniku po lewej stronie masz złącze 8-stykowe czarne sprawdź kabel czy świeci żarówka po stacyjce. Koło nogi kierowcy masz złącze 10-stykowe białe ten sam kolor kabla w obu złączach.

Ja mam właśnie tak jak kolega pisze ale z tą różnicą że u mnie kolejność to 1. brązowy, 2.zielono biały, 3.niebieski lilia i 4. czarno żółty.
Rozumiem że to ze względu na rocznik auta (po 1998 sterowanie masą, przed`98 -plusem). Do tej pory wycieraczka śmigała ładnie ale wczoraj rano zgon tak jak piszę na 8 str. poniższego wątku.

 

Edytowane przez Morrales
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, badyl666 napisał:

Czy twoje numery oznaczają:

Masz cztery przewody do silniczka ;
1. brazowy - masa
2. niebieski lila - plus w momencie spryskiwania
3. czarno zołty -plus po zapłonie bezp.27
4. zielono zołty - plus z wyłacznika
Czyli na kablu czarno-żółtym brak napięcia? Pod gumową osłoną na łączeniu klapy z karoserią sprawdź czy nie jest złamany. W bagażniku po lewej stronie masz złącze 8-stykowe czarne sprawdź kabel czy świeci żarówka po stacyjce. Koło nogi kierowcy masz złącze 10-stykowe białe ten sam kolor kabla w obu złączach.

1. brazowy - masa
2. niebieski lila - plus w momencie spryskiwania
3. zielono zołty - plus z wyłacznika
4. czarno zołty -plus po zapłonie bezp.27

tak to u mnie wygląda.

jak znajdę chwilkę czasu to sprawdzę te kable. W łączeniu klapy z karoseria jest cały kabel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2019 o 15:01, Rysiu30_1985 napisał:

Sprawdziłem żarówką tak jak pisałeś i po włączeniu  zapłonu mam prąd na 4 kablu na 1 masa oczywiście. Po załączeniu spryskiwacza tylniej szyby(2 kabel) też jest prąd a po załączeniu wycieraczek (3 kabel) nie ma. Gdzie na multimetrze pokazuje mi prad na 2,3 i 4 kablu.

Nie mam wtyczki przed sobą i nie wiem skąd te cyferki (myślałem że po kolei jak w poście na elektroda.pl). Ważne są kolory kabli. Sprawdzamy żarówką bo jak jest słaby styk to miernik pokaże napięcie a żarówka się nie zaświeci.

Edytowane przez badyl666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. zdjęcie to ta kostka koło nóg kierowcy?

2. zdjęcie tak wygląda kostka u mnie

Ta kostka 8 stykowa to gdzie dokładnie się znajduje?

tam żle napisałem niebieska lilia to u mnie właśnie jest wycieraczka nie spryskiwacz. bo spryskiwacz normalnie działa.

IMG_20190312_153850.jpg

IMG_20190312_153928.jpg

Edytowane przez Rysiu30_1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable posprawdzałem i był przy kostce 8-stykowej ale już go zrobiłem i teraz po przełączeniu manetki w pozycję włączenia wycieraczki czy spryskiwacza to prąd tam dochodzi. Ale jak włożę kostkę do gniazda silniczka to nie działa wycieraczka...

Coś jeszcze mogę sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie rozumiem teraz co działa a co nie. Tak masz sprawdzać żarówką czy jest napięcie. Najważniejsze jest czerwone.

Wtyczka wycieraczki tył.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdzałem tak jak masz na zdjęciu poznaczone i wszędzie teraz dochodzi napięcie oczywiście te 2 środkowe to jak załącze wycieraczki i spryskiwacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem też tak jak napisali w tym poście 30 i nic nie dało. Nawet próbowałęm zrobić sterowanie masą ale też nic nie dało.

A mam takie pytanie czy bo załączeniu manetką wycieraczek nie powinno być jakiegoś dzwięku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...