Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Moja przygoda z 2.0 ALT - duzo problemow, co chwila nowe


StuffX

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Moja historia Audi A4 2001 2.0 ALT jest długa i niemiła. W auto wrzuciłem już jego równowartość i niestety wciąż są nowe problemy.

 

1a. Ostatnim z nich jest problem z gasnącym silnikiem na gazie. W momencie wejścia na bieg jałowy podczas jazdy - np podczas podjeżdżania do świateł. Nie zauważyłem jasnej przyczyny, temperatura silnika/otoczenia nie ma nic do rzeczy.
EDYCJA: Po wymianie przepływomierza oraz zaworu odpowietrzania pokrywy zaworów (na polecany nowszy o nr 06B103235Q) i oring na wyjście z pokrywy (N9046500) auto przestało gasnąć!!

 

1b. Auto jakby nie miało mocy, jakby późno reagowało na dodanie gazu - takie jakby lagi.
EDYCJA: Po wymianie przepływomierza oraz zaworu odpowietrzania pokrywy zaworów (na polecany nowszy o nr 06B103235Q) i oring na wyjście z pokrywy (N9046500) - weryfikuje czy problem wystepuje.

 

2. Od pewnego czasu czasami zapala się "konewka" z napisem "oldruck" - zaczęło się to dziać dyzo później niż zamontowanie gazu. Konewka pojawia się tylko jak stoję w korku ewentualnie wolno jadę.

 

Auto miało robiona górę silnika. Dokładnie podczas wymiany wariatora mechanik złe złożył rozrząd. To co to spowodowało podobno naprawił. Od tamtego momentu wciąż coś się dzieje.

Wrzucam na początek logi, w miarę rozwoju watko, postaram się uzupełniać informacje:
Mój log na https://log.malonetuning.com
(na tym logu silnik nie zgasl ani razu)

Obecnie sa dwa bledy w VAG:
- 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold / P0420 - 01 - Upper Limit Exceeded
- 17947 - Clutch Pedal Switch (f36): Implausible Signal / P1539 - 004 - No Signal/Communication

Nie jestem mechanikiem, ale czas jaki poświeciłem i pieniądze które straciłem skłaniają mnie do szukania pomocy tutaj. Wierze w dobre chęci ludzi z Forum, gdyż jestem userem już dobre parę lat - jeszcze za czasów posiadania A4 B5. Poza jakimiś radami, będę wdzięczny choćby za polecenie jakiegoś DOBREGO mechanika/zakładu, który się zna na silnikach i jest w stanie ogarnąć te wszystkie problemy... obecnie jeżdżę, wymieniam części i nic się nie zmienia. Kasy też juz nie mam na naprawy.

 

EDYCJA:
Instalacja gazowa BRC zalozona w styczniu 2019 roku.

Edytowane przez StuffX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po logach to jest ubogo, i przepływka dużo za mało mierzy, jeśli nie ma gdzieś tam dużej nieszczelności w dolocie to przepływka do podmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oldruck to ciśnienie  oleju. Najpierw to sprawdź ciśnienie oleju. Zazwyczaj czerwona konewka = silik do remontu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na samym początku chce podziękować za zainteresowanie tematem, i wszelką pomoc jaką uzyskam!

 

@Łukasz13 - da sie to jakos zdiagnozowac - np za pomoca VAG ?

@Makale - głowica jest nowa, uszczelniacze pierścieni i inne rzeczy także z tym związane - chyba ze mechanik coś popsuł i nie naprawił. Czy to się jakoś diagnozuje, czy mam pojechać do kogoś i powiedzieć żeby poszukał przyczyny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w tych logach zdiagnozowałeś, ten log był na lpg czy na pb? Przepływka sporo za mało pokazuje a spowodowane to może być nieszczelnościami w dolocie to juz sam musisz sprawdzić, lub jesli nie ma nieszczelności to przepływka jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wkręcić czujnik ciśnienia oleju i zmierzysz ciśnienie na zimnym i ciemnym, na wolnych i wysokich obrotach, a najlepiej to jeździć z manometrem i obserwować jak się zachowuje ciśnienie w momencie zapalenia się oldruck.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Łukasz13 napisał:

No właśnie w tych logach zdiagnozowałeś, ten log był na lpg czy na pb? Przepływka sporo za mało pokazuje a spowodowane to może być nieszczelnościami w dolocie to juz sam musisz sprawdzić, lub jesli nie ma nieszczelności to przepływka jest do wymiany.

Log byl robiony na LPG, jednakze zauwazylem ze przy pedale w podlodze i dojechaniu do tak ok 4000 RPM po puszczeniu pedalu gazu, nastepowalo automatyczne przelaczenie na benzyne i po chwuili znow wracalo na gaz.

@UP - dodatkowy czujnik mam montowac poprzez nowy otwor w silniku? Czy zastapic jakis istniejacy czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, StuffX napisał:

dodatkowy czujnik mam montowac poprzez nowy otwor w silniku? Czy zastapic jakis istniejacy czujnik?

W miejsce aktualnego będącego w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.02.2019 o 19:03, StuffX napisał:

Log byl robiony na LPG, jednakze zauwazylem ze przy pedale w podlodze i dojechaniu do tak ok 4000 RPM po puszczeniu pedalu gazu, nastepowalo automatyczne przelaczenie na benzyne i po chwuili znow wracalo na gaz.

Dziwna sytuacja. Jak jeździ na benzynie? Poprawnie? Nie gaśnie, nie szarpie, ciągnie równo?

Edytowane przez Rosomak91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2019 o 15:29, Rosomak91 napisał:

Dziwna sytuacja. Jak jeździ na benzynie? Poprawnie? Nie gaśnie, nie szarpie, ciągnie równo?

Na benzynie nie gaśnie. Wiem ze dziwnie udzielać nieprecyzyjnej informacji ale wydaje mi się ze czasami nie ma mocy, tzn ciągnie po chwili od wciśnięcia gazu.

EDYCJA:
Wymieniłem zawór odpowietrzania pokrywy zaworów (na polecany nowszy o nr 06B103235Q i oring na wyjście z pokrywy N9046500), oraz przepływomierz.

W aucie przestały falować obroty na postoju, oraz auto przestało gasnąć przy wciśnięciu sprzęgła w momencie jazdy.
Po wymianie skasowałem błędy, m.in. za bogata mieszkanka, oraz za niska mieszanka - jeszcze testuje czy się pojawią ponownie.
Po wymianie sprawdziłem poziom oleju i czekam na przejechanie kilkuset km żeby moc odnieść się jak to pomogło na pobór oleju.

Z rzeczy które mi przeszkadzają:
- na postoju przy dodawaniu gazu auto automatycznie przełącza się na z gazu na benzynę (zauważalnie tylko przez diodę).

Edytowane przez StuffX
nowe info.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem zawór odpowietrzania pokrywy zaworów (na polecany nowszy o nr 06B103235Q i oring na wyjście z pokrywy N9046500), oraz przepływomierz.
W aucie przestały falować obroty na postoju, oraz auto przestało gasnąć przy wciśnięciu sprzęgła w momencie jazdy.
Po wymianie skasowałem błędy, m.in. za bogata mieszkanka, oraz za niska mieszanka - jeszcze testuje czy się pojawią ponownie.
Po wymianie sprawdziłem poziom oleju i czekam na przejechanie kilkuset km żeby moc odnieść się jak to pomogło na pobór oleju.

Z rzeczy które mi przeszkadzają:
- na postoju przy dodawaniu gazu auto automatycznie przełącza się na z gazu na benzynę (zauważalnie tylko przez diodę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2019 o 20:04, StuffX napisał:

Z rzeczy które mi przeszkadzają:
- na postoju przy dodawaniu gazu auto automatycznie przełącza się na z gazu na benzynę (zauważalnie tylko przez diodę).

To by było dramatycznie źle ustawione na LPG albo usterka instalacji.

Przy obciążeniu podczas jazdy tak być nie powinno -inaczej wskazuje to na ogólnie pojętą niewydolność instalacji LPG, która "wspiera się" benzyną. Może to być wynikiem kompletnie chybionych ustawień w sterowniku LPG.

Podczas jazdy tak się dzieje? Sądzę, że tak. Chyba, że masz ustawiony próg pracy na LPG dla jakiś obrotów i jadąc go nie osiągasz(np. 5600rpm), a przy przegazówkach(które bez obciążenia są ogólnie bardzo niezalecane) przeskakujesz i sterownik kica na benzynę.

Tak czy inaczej palącym problemem jest "konewka". Pisał Kolega jak masz to wyeliminować i masz być przy tym bardzo staranny. Bo braki w ciśnieniu oleju to nie żarty. Przyczyn może być co nieco, zużycie panewek. zawalenie smoka pompy, zużycie pompy, pęknięcia, zły montaż wałka/wałków(no tu już trzeba artysty chyba by było) itp.

Niedobory ciśnienia = olej nie trafia tam gdzie powinien = braki smarowania = robisz remont albo czekasz, aż nie będzie w czym lub usuwasz usterkę powiedzmy czujnika(życzę, aby na tym się skończyło).

 

Aaaa, profil uzupełnij proszę -zniechęca za każdym razem konieczność szukania w tekście co to się za autko Koledze popsuło....

 O samej instalacji i jej stanie też by się kilka słów przydało. Bez urazy ale czasem ludzie nawet do pięknych i młodych aut zakładają syf z odzysku i szrotu w żenującym stanie, bo skoro Corsa na tym jechała to i np. 1.8t pojedzie ?

Edytowane przez pulpecik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat. Mam audi a4b6 2.0 alt 2000 rok. Od pewnego czasu problem z pojawiajaca sie kontrolka cisnienie oleju... na poczatlu okazalo sie ze to zawor wysokiego cisnienia oleju w pompie oleju wiec pompa zostala podmieiona na sprawna oryginalna uzywana. Niestety problem nie zniknal i wciaz sie pojawia czarwona konewka. Mechanik twierdzi ze cisnienie oleju jest w porzadku, smok tez sprawdzony, panewki rowniez w porzadku... czy to moze bys wina elektryki? Moze ktos cos podpowie bo trace juz nerwy do tego samochodu...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A najprostsza rzecz jak czujnik ciśnienia oleju był wymieniany? Bardzo rzadko się zdarza, że ro wina zegarów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzyj wątek propozycji rozwiązania brania oleju w alt, może są tam rozwiązania na błąd ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...