Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z wskaźnikiem paliwa, pistolet na stacji paliwa odbija A4 B6 1.8T QUATTRO


traczu_lca

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

walczę z poziomem paliwa w A4 B6 1.8T QUATTRO. Jak kupiłem samochód to było 3/4 baku, nie tankowałem bo poco skoro jest sporo, a jeździłem na gazie. W samochodzie robione było kilka rzeczy m.in. pompa paliwa i filtr paliwa. Zdarzyła mi się sytuacja, że zabrakło paliwa w baku. Przed tym jak tankowałem PB to też pistolet odbijał bardzo szybko, 1 litr, 2 litry. Jak leję powoli to jest ok. Mimo tego wskazówka stoi na 1/2 baku i nie schodzi poniżej. Kończą mi się pomysły i nie wiem jak sobie z tym poradzić.

Zrobiłem test zegarów. Potencjometr od wskaźnika paliwa pracuje w pełnej skali, bez błędów.

Na kompie nie pokazuje żadnych błędów związanych z układem paliwowym.

Dzisiaj patrzyłem na pływaki w obu komorach z podpiętym kompem, kanał 17, grupa 4 (zdjęcie poniżej). 2nd sensor (lewa komora, z samym pływakiem i kilkoma wężykami) pokazuje 7.0 L, po odłączeniu przewodów pokazywało 0.0 L, a paliwa wizualnie faktycznie mogło być 7 litrów.

1st sensor (prawa komora, tam gdzie pompa paliwa) pokazuje 28.0 L, a paliwa jest tyle co nic. W dodatku ruszałem pływakiem, to w VCDS dziwnie pokazywało. Jak pływak był na samej górze (pełny zbiornik) to pokazuje 7.0 L, jak na samym dole to 28.0 L, nagrałem filmik.

20190224_140208.jpg

Po odpięciu wtyczek pływaków, wskazówka na liczniku nie zmienia się. Podczas ruszania pływakiem, ta wskazówka się nie rusza.

Niepokoi mnie zaślepiony wężyk (powrotu chyba) w prawej komorze (zdjęcie niżej). Wycieku paliwa nie zauważyłem nigdzie.

Za filtrem paliwa w stronę przodu idą 3 wężyki, 1 jest ucięty, tak ma być? W ETCE wyczytałem chyba, że nie zawsze jest wykorzystywany.

Zaślepiony wężyk (powrotu?)        Filtr paliwa, ucięty wężyk z prawej strony

Myślę, jeszcze nad zaworem wentylującym zbiornik (EVAP - N80), on jest przy obudowie filtra powietrza. Coś tam czasem cykał, ale nie zawsze.

 

20190223_100628.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie ktoś wymienił pompę i zrobił to razem z pływakiem. Były dwa rodzaje pływaków, jest o tym w temacie o przekladce z ośki na quattro. A ten zaślepiony króciec jest pewnie pod webasto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Przejrzałem ten temat i faktycznie są problemy z pływakami przy przekładce na quattro, a u mnie było dokładane. Poszukam i kupię ten z właściwą polaryzacją.

Dzisiaj udało mi się dolać 20 litrów, wskaźnik spadł do 1/4 baku. Bo pływak poszedł do góry i pokazał 13 litrów a było 28.

Zrobiłem też test zaworu EVAP N80, wyszło, że EVAP OK. Wrzuciłem inny ori używany na podmiankę, test też przeszedł, zobaczę czy pomoże na zapowietrzony bak i problem z odbijającym pistoletem.

Co jeszcze wpływa na zapowietrzony bak?

Patrzyłem też adaptacje pływaków to oba są na 160 (maks).

To mój pływak od strony pompy. Nr 8E0 919 673 AG oraz 221.824/061/028

Może ktoś wie po jakich numerach szukać prawidłowego?

 

20190224_141107.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz numery:

czujnik poziomu paliwa prawa.pdf

A problem przy tankowaniu, tkwi raczej gdzieś przy samym wlewie paliwa. Był wymieniany zbiornik więc tu może być coś nie tak. 

Edytowane przez Bromchit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby nie zostawić tematu bez odpowiedzi. W moim przypadku było tak:

Co do pływaka przy pompie paliwa, po stronie prawej/pasażera, to ktoś go w zła stronę zamontował, tak, że ramię było skierowane w stronę zewnętrzną samochodu, wypiąłem go i wpiąłem w drugą stronę, aby ramię było skierowane do środka samochodu. Teraz jest ok, pokazuje prawidłowo.

Problem z odbijaniem pistoletu tkwi raczej w sposobie tankowania/dystrybutorze. Na stacji BP mi odbijał jak wkładałem do końca, na innych stacjach nie miałem problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pistolet włożysz do końca i potem cofniesz o jeden ząbek to nie powinien odbijać. Też tak mam ze bakiem quattro. Wg mnie musi być zatkane albo słabo działać odpowietrzenie baku ale póki co nic z tym nie robiłem bo da się go spokojnie zatankować do pełna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...