Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8TFSI czy 2.0TFSI do 30000zł


wlepa

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,
Przymierzam się do kupna A4B7, jedyne co to mam rozterkę na temat silnika 1.8TFSI oraz 2.0TFSI. Z tego co wiem, z opowiadań znajomych i ogólnie otoczenia wynika, że 1.8TFSI to geniusz silnik, bardzo fajnie się gazuje(choć raczej gazować nie będę), można bez problemu dużo podnieść w mocy itp. Czytałem, że jego największa bolączka to luzy na zaworach, czy to jest nagminne i bardzo często się zdarza? Ile kosztuje regulacja czy wymiana napinacza? 
Odnośnie 2.0TFSI nie wiem nic, czytałem wątki, iż jeśli nie gazuje to brać 2.0T, jeśli gaz to 1.8T. 

Kilka wątków czytałem, parę wniosków wyciągnąłem, ale chciałem, żebyście mi podpowiedzieli czy do 30000zł uda mi się kupić 1.8T czy 2.0T w dobrym stanie ? Który w końcu silnik wybrać? Wstępnie jestem za 1.8T, ale może przekonacie mnie czymś o czym nie wiem, żeby jednak zainteresować się 2.0T. 
Auto będzie typowe na jazdy po okolicy, bułki ze sklepu, czasem w trasę, dlatego wybór padł na benzynę, a jak pisałem, gazowania raczej nie będzie, nie chce mi się szczerze w to bawić, choć różnie bywa, dlatego może nie patrzcie w tej chwili na kwestię gazowania. 

Bardzo ciężko znaleźć Audi nie od handlarza, pojeździłem po kilku komisach, stoją tam głównie 1.8T, często S-Line, przebiegi około 150-250tysięcy, cenowo w okolicy 30000zł. Realne wartości? Z zakupem mi się lekko pali, dlatego może w wała nie lecą, zwłaszcza, że pozwalają sprawdzić VIN i pojechać na stację diagnostyczną, choć ja nigdy nie kupowałem od handlarza i trików nie znam, a teraz to i prywaciarz sprowadza bo ma obce numery, masakra. 

Chyba wszystko opisałem, proszę o Waszą pomoc w kwestii doboru silnika, nie biorąc pod uwagę gazu i argumentację jak wygląda eksploatacja w wypadku 2.0TFSI, bo o 1.8TFSI coś tam wiem.
Czekam na odpowiedzi.
Dziękuję za wszelką pomoc, pozdrawiam serdecznie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, wlepa napisał:

Hej,
Przymierzam się do kupna A4B7, jedyne co to mam rozterkę na temat silnika 1.8TFSI oraz 2.0TFSI. Z tego co wiem, z opowiadań znajomych i ogólnie otoczenia wynika, że 1.8TFSI to geniusz silnik, bardzo fajnie się gazuje(choć raczej gazować nie będę), można bez problemu dużo podnieść w mocy itp. Czytałem, że jego największa bolączka to luzy na zaworach, czy to jest nagminne i bardzo często się zdarza? Ile kosztuje regulacja czy wymiana napinacza? 
Odnośnie 2.0TFSI nie wiem nic, czytałem wątki, iż jeśli nie gazuje to brać 2.0T, jeśli gaz to 1.8T. 

Kilka wątków czytałem, parę wniosków wyciągnąłem, ale chciałem, żebyście mi podpowiedzieli czy do 30000zł uda mi się kupić 1.8T czy 2.0T w dobrym stanie ? Który w końcu silnik wybrać? Wstępnie jestem za 1.8T, ale może przekonacie mnie czymś o czym nie wiem, żeby jednak zainteresować się 2.0T. 
Auto będzie typowe na jazdy po okolicy, bułki ze sklepu, czasem w trasę, dlatego wybór padł na benzynę, a jak pisałem, gazowania raczej nie będzie, nie chce mi się szczerze w to bawić, choć różnie bywa, dlatego może nie patrzcie w tej chwili na kwestię gazowania. 

Bardzo ciężko znaleźć Audi nie od handlarza, pojeździłem po kilku komisach, stoją tam głównie 1.8T, często S-Line, przebiegi około 150-250tysięcy, cenowo w okolicy 30000zł. Realne wartości? Z zakupem mi się lekko pali, dlatego może w wała nie lecą, zwłaszcza, że pozwalają sprawdzić VIN i pojechać na stację diagnostyczną, choć ja nigdy nie kupowałem od handlarza i trików nie znam, a teraz to i prywaciarz sprowadza bo ma obce numery, masakra. 

Chyba wszystko opisałem, proszę o Waszą pomoc w kwestii doboru silnika, nie biorąc pod uwagę gazu i argumentację jak wygląda eksploatacja w wypadku 2.0TFSI, bo o 1.8TFSI coś tam wiem.
Czekam na odpowiedzi.
Dziękuję za wszelką pomoc, pozdrawiam serdecznie.

 

Dobrze to ująłeś skoro gazu nie chcesz to możesz brać śmiało pod uwagę oba te silniki a jedyne czym bym się kierował szukając takiego samochodu to stanem konkretnego egzemplarza i na tym się skup. Większość 1.8T to trupy szczególnie w budżecie od 15-25 tyś ale są wyjątki od tej reguły, mówisz o budżecie 30 tyś a więc moim zdaniem jest to już rozsądny budżet na znalezienie dobrego egzemplarza uszanowanego, jednak musisz być przygotowany że możesz szukać nawet i kilka miesięcy lecz warto czasem poczekać znaleźć auto z pewnym przebiegiem jakiś tam przyzwoitym wyposażeniem.

 

Ogólnie jeżdżę 1.8T w Q jednak u mnie wybór był oczywisty ponieważ od razu z założenia było że będzie zagazowane a 1.8t lepiej lubią gaz. Musisz być przygotowany na to że jak lubisz sobie troche pojeździć a nie jechać jak dziadke że te 12 Litrów spali bez problemu, jak go pogonisz to nawet i 16 więc przemyśl dobrze czy nie lepiej poszukać auta do gazu szczególnie iż 1.8T kochają gaz jednak to indywidualna sprawa, ja wychodzę z założenia że wolę jeździć na gazie przynajmniej pozwolę sobie od czasu do czasu poszaleć a przy tym mój portfel tak nie ucierpi :)

 

Pozdro

 

Edit w temacie mówisz o 1.8TFSI jednak tego silnika to nie znam ja w swojej wypowiedzi mówię o zwykłym 1.8T (163 km) oznaczenie silnika BFB - to te silniki są najbardziej polecane do gazu i zachwalane w budzie B7

Edytowane przez matix608
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzebujesz gazu,to 2,0T.Znajdziesz szybciej i taniej fajny egzemplarz,bo 1,8T są najbardziej poszukiwane i stan też często problematyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8tfsi nie bylo w b7 a dopiero w b8. Silnik o ktorym autor pisze to 1.8t. Jesli bez gazowania to dla mnie 2.0tfsi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam za odpowiedzi.
No to chyba Internet wprowadził mnie w błąd, bo wszędzie, gdzie wbijałem na opisy tego auta widniał silnik 1.8TFSI(163KM) i dlatego myślałem, że on jest tylko TFSI. A co to zmienia, że nie jest TFSI? To FSI czy jeszcze co innego ? 

Jeszcze mocno pomyślę odnośnie gazu, ale chciałem porównania bez tego, jak to wtedy wygląda, także trochę już wiem. 
Czy możecie tylko tak dla oglądu zerknąć na kilka aukcji z Otomoto aut, które widziałem w komisach po Radomiu ? Chodzi mi głównie o to, czy ich przebieg jest możliwy i czy coś podejrzane, bo nie wiem jakich w tej kwocie się spodziewać, choć chyba najwyższe być nie powinny, a i niektórzy mało jeżdżą więc wszytko w sumie możliwe, że niski.

Tu jakiś z 2.0T:
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-2-0-t-200-km-2-x-s-line-webasto-ksiazka-serwisowa-polecam-nr-67-ID6BwNPS.html#28e8fc0956
 A tu 1.8T
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-90-tys-1-8-t-quattro-serwisowany-ID6BHFq7.html#94d3d0230f
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-audi-a4-1-8-turbo-163km-quattro-ze-szwajcarii-ID6BGOsi.html#f180514c3a
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-1-8-t-quattro-163-km-xenon-szwajcar-ksiazka-serwisowa-polecam-ID6BGZNe.html
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-orginalny-s-line-ID6BISGH.html#568556bcff

Odnośnie tych aut ich stan naprawdę bardzo dobry, zwłaszcza wewnątrz i byłem aż zaskoczony. Oczywiście podchodzę do handlarza z rezerwą, ale jest możliwe, żeby mnie ogolił jeśli sprawdzę VIN i pojadę na stacje? Bo oprócz komisów to szału nima, a jak pisałem, nawet prywatni sprowadzają. 
Ten 2.0T z aukcji był bardzo fajny w esce.

Czy coś w 2.0T jest bardzo problematyczne, na co trzeba totalnie uważać przy kupnie ? Można koszty eksploatacji jakoś porównać z wersją 1.8T ? No i dlaczego mocniejszy 2.0 jest tańszy od słabszego 1.8T ? Chodzi o gaz czy prostotę i osiągi, zwłaszcza do tuningu?
 

Edytowane przez wlepa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, wlepa napisał:

A co to zmienia, że nie jest TFSI? To FSI czy jeszcze co innego ? 

To zmienia, że fsi lub tfsi oznacza bezpośredni wtrysk i jego bolączki (np problemy z nagarem i trudność w motażu lpg). 1.8t jest na wtrysku pośrednim mpi.

Niższe ceny tfsi wiążą się z legendą 1.8t, złą sławą tfsi (tych z a4 b8) no i trudnościami w montażu lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, może rzeczywiście będę się rozglądać za 1.8T, i chyba tak zrobię. Pojeżdżę, popatrzę co jeszcze w trawie siedzi z tym silnikiem po okolicy. 
Dopytam jeszcze dla pewności, to że 1.8T ma turbo to wiem, ale ma dwumas ? Nie chce się sugerować stronami, bo widać piszą co popadnie, tu prędzej się dowiem. 
Podpowiecie co na pierwszy rzut oka sprawdzić jak wsiądę do auta? Jakieś newralgiczne miejsca?
Ach i najważniejsze, czy patrzeć, który rocznik B7 ? Czy raczej wszystko jedno czy z początku czy z końca produkcji? Chodzi mi o jakieś wady co były na początku, a potem jakoś wyeliminowali?

Dzięki za dotychczasową pomoc. 

Edytowane przez wlepa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, wlepa napisał:

Rozumiem, może rzeczywiście będę się rozglądać za 1.8T, i chyba tak zrobię. Pojeżdżę, popatrzę co jeszcze w trawie siedzi z tym silnikiem po okolicy. 
Dopytam jeszcze dla pewności, to że 1.8T ma turbo to wiem, ale ma dwumas ? Nie chce się sugerować stronami, bo widać piszą co popadnie, tu prędzej się dowiem. 
Podpowiecie co na pierwszy rzut oka sprawdzić jak wsiądę do auta? Jakieś newralgiczne miejsca?
Ach i najważniejsze, czy patrzeć, który rocznik B7 ? Czy raczej wszystko jedno czy z początku czy z końca produkcji? Chodzi mi o jakieś wady co były na początku, a potem jakoś wyeliminowali?

Dzięki za dotychczasową pomoc. 

Tak, ma dwumas

31 minut temu, wlepa napisał:

Ach i najważniejsze, czy patrzeć, który rocznik B7 ? Czy raczej wszystko jedno czy z początku czy z końca produkcji? Chodzi mi o jakieś wady co były na początku, a potem jakoś wyeliminowali?

Ja już wyżej pisałem skup się na konkretnym egzemplarzu żeby był sprawny nie patrz na rocznik, wiadomo że fajni im młodsze i im mniejszy przebieg ale to nie może być główny argument. Ważny jest stan konkretnego egzemplarza.

 

Edytowane przez matix608
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, wlepa napisał:

ale ma dwumas ?

Ma i to jeszcze od modelu b5. Nie wiem gdzie ty info szukasz w necie ale do modelu b7 było zwykłe 1.8t.

Na wszystkie pytania znajdziesz odpowiedzi tu na forum i było już setki podobnych tematów jak Twój...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na autokulcie czytałem o A4B7 i jak byk 1.8TFSI i bolączki typu nagar, dlatego mnie to zmyliło. Że tematów było sporo to na pewno, no ale, żeby był ruch na forum to tematy muszą powstawać, czyż nie :D Dobra, już nie cwaniakuje.
Chyba mam już wiedzę, która mi w pełni w sumie wystarcza, bo wątpliwości zostały rozwiane, opisane i zostaje mi jutro cały dzień śmigać po zapisanych autach i posprawdzać jak to wygląda. 
Doceniam Waszą pomoc, jeśli ktoś ma cokolwiek do dodania to proszę pisać, ja w razie czego też się odezwę jeszcze, jak przy oględzinach mnie wątpliwości najdą.
Na tę chwilę dziękuję wszystkim za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2019 o 16:25, wlepa napisał:

Na autokulcie czytałem o A4B7 i jak byk 1.8TFSI i bolączki typu nagar, dlatego mnie to zmyliło. Że tematów było sporo to na pewno, no ale, żeby był ruch na forum to tematy muszą powstawać, czyż nie :D Dobra, już nie cwaniakuje.
Chyba mam już wiedzę, która mi w pełni w sumie wystarcza, bo wątpliwości zostały rozwiane, opisane i zostaje mi jutro cały dzień śmigać po zapisanych autach i posprawdzać jak to wygląda. 
Doceniam Waszą pomoc, jeśli ktoś ma cokolwiek do dodania to proszę pisać, ja w razie czego też się odezwę jeszcze, jak przy oględzinach mnie wątpliwości najdą.
Na tę chwilę dziękuję wszystkim za pomoc :)

No i jak, jest już kupione to cacko, czy go nie ma?

Pozdr. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...