Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI PD] Wpadł klucz w kanał olejowy głowicy.


Mundy96

Rekomendowane odpowiedzi

Nowe krzywki mają, 61,7 mm, jak brakuje więcej niż 0,2 mm to przy wymianie szklanek nie ma sensu takiego środa zakładać .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa o której nie wspomniałem, bo przez moją nieuwagę i złe przygotowanie się w wiedzę odkręciłem bodajże 3 albo 4 szpilki od głowicy zacząłem odkręcać i coś mi nie pasowało i po jakimś czasie wkręciłem spowrotem, ale czy przypadkiem nie narobiłem sobie tym problemów ? Mowa o nieszczęsnej uszczelce, są szanse że będzie teraz puszczać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mundy96 napisał:

Jeszcze jedna sprawa o której nie wspomniałem, bo przez moją nieuwagę i złe przygotowanie się w wiedzę odkręciłem bodajże 3 albo 4 szpilki od głowicy zacząłem odkręcać i coś mi nie pasowało i po jakimś czasie wkręciłem spowrotem, ale czy przypadkiem nie narobiłem sobie tym problemów ? Mowa o nieszczęsnej uszczelce, są szanse że będzie teraz puszczać ??

:facepalm::naughty:

No niestety wykluczyć tego nie można ...

Dowiesz się jak poskładasz motorówkę i trochę pojeździsz, jak nie będzie wywalać płynu z układu chłodzenia to będzie znaczyć że jest OK :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te śruby tak siedziały w tym mocowaniu walka że złudzeniem było ze trzeba je odkręcić... A ja głupi i niedoinformowany tak tez zrobiłem no cuż pośpiech swoje zrobił, teraz za swoje błędy będę płacił , ale ponadto wole to sam robić niż dać to mechanikowi bo tym ludziom ode mnie nie ufam przynajmniej  nie ma nikogo porządnego kto by nie oszukał in i wcisnął jakiś kit... 

Wiem jakie mnie teraz wydatki czekają, teraz zacznie się odkładanie ale w tym momencie najgorszy jest ten klucz bo od wczoraj walczę z nim, kolega dał mi magnez giętki ale on nawet nie zanurza się w oleju i strasznie ciężka ta operacja i powoli w to watpie.

Macie jakieś sposoby aby nie rozbierać miski ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mundy96 napisał:

Te śruby tak siedziały w tym mocowaniu walka że złudzeniem było ze trzeba je odkręcić... A ja głupi i niedoinformowany tak tez zrobiłem no cuż pośpiech swoje zrobił, teraz za swoje błędy będę płacił , ale ponadto wole to sam robić niż dać to mechanikowi bo tym ludziom ode mnie nie ufam przynajmniej  nie ma nikogo porządnego kto by nie oszukał in i wcisnął jakiś kit... 

Wiem jakie mnie teraz wydatki czekają, teraz zacznie się odkładanie ale w tym momencie najgorszy jest ten klucz bo od wczoraj walczę z nim, kolega dał mi magnez giętki ale on nawet nie zanurza się w oleju i strasznie ciężka ta operacja i powoli w to watpie.

Macie jakieś sposoby aby nie rozbierać miski ?

Spuścić olej i przez czujnik go wyjąć, z góry nie dasz rady, albo więcej kłopotów sobie narobisz, te śruby od głowicy chociaż kluczem dynamometrycznym dokręciłeś 

Edytowane przez greg2505
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokrecilem w miare solidnie jak poprzednio z racji ze tego klucza nie posiadam mam zamiar kupić i wtedy dokręcić a puki co to przecież nic się nie dzieje bo silnik nie pracuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,  w sobotę będę się brał za składanie wszystkiego do kupy, odnośnie wałka, popychaczy itd itd to wiem co i jak zakręcać oraz postępować, ale chodzi mi o rozrząd, czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć jak to dobrze ustawić i co robić krok po korku oraz na co uważać ? Dodam, że tylko poluzowałem napinacz i ściągnąłem pasek z wałka , ale ze lekko go zarysowałem to wymienię wiec raczej ta sytuacja będzie mniej skomplikowana bo to tylko wymiana paska rozrządu i ustawienia ( przynajmniej tak mi się wydaje ) :D 

Jeśli jest ktoś kto mi to wytłumaczy na chłopski rozum krok po kroku to będę niezmiernie wdzięczny :) 

Aaa i czy poradzę sobie bez ściągania całego przodu ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na Twoje perypetie ze szpilkami głowicy to soory, ale chyba nie powinieneś się za tą robotę brać, jak Ci to auto jeszcze miłe :D

Z taką wiedzą ( a raczej jej brakiem ) i roztargnieniem to lepiej dać zarobić komuś innemu :decayed:

Chyba że wychodzisz z założenia że ewentualne dalsze nieprzewidziane koszty wynikające z powyższego zaksięgujesz jako koszty nauki profesji mechanika samochodowego ....:D

Do ustawienia rozrządu trzeba sobie kupić bokady za ok 50 PLN-ów, robiąc to pierwszy raz na pewno nie zrobisz tego dobrze bez zwalenia przodu .

Cała potrzeba wiedza jest do znalezienia w necie :)

A jak Ci się nie chce szukać to napisz do kolegi kamil-vag może Ci podeśle jakąś instrukcję serwisową w PDF-ie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałeś zmieniać rozrząd , odrazu trzeba było zwalić lub odsunąć przód i założyć blokady, ogólnie wymiana rozrządu nie jest jakaś skomplikowana ,w necie jak Piotrek napisał wszystko pokazane krok po kroku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet u nas jest zbiorczy temat... co do rozrządu, to więcej rozbierania, niż samej tej wymiany hehe :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy popełnia błędy i w moim przypadku zajechało  totalną amatorszczyzną, ale uwierz  mi jak już coś mam wytłumaczone bądź mam materiały do nauki to przeważnie robię to bezbłędnie i sądzę, że poradzę sobie z tym sam mam już zakupione materiały i niezbędne narzędzia.Mialem już kilka napraw w tym samochodzie niektóre były naprawdę trudne, ale z pomocą internetu i ludzi poradziłem sobie, poza tym uwielbiam spędzać czas przy takich rzeczach i oczywiście uczę się na wlasnych błędach a ta sytuacja ze szpilkami to oczywiście mój pośpiech i złe przygotowanie się. Mógłbym to zaprowadzić do mechanika owszem, ale jaka jest później satysfakcja jeśli zrobi się to to dobrze samemu ;)

Tak powracając do tematu to chce tylko wymienić pasek, żadnych rolek nie ściągałem i nie będę sciągał, poluzowałem tylko napinacz i zdjąłem pasek a odkąd samochód zgasiłem wał nie był ruszany a wałek akurat ustawił sie szczerbinką do góry wiec teraz chce  tylko założyć pasek  i upewnić się ze jest wszystko w normie wiec potrzebuje tylko porad gdzie i na co patrzeć, jeśli będzie z tym dużo zabawy i będzie to wymagało profesjonalnej wiedzy to oddam mechanikowi, ale chce spróbować sam mam nadzieje , że z pomocy tych artykułów i waszej pomocy pod poradzę sobie i gdybyście mieli jeszcze jakieś cenne porady to piszcie śmiało bez zastanowiania, póki co to dzięki każdemu z osobna za taką pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...