Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niebieski dym,uszczelniacze czy turbo


tomek1715

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pacjent 3.0 tdi bkn. Zaczal kopcic na niebiesko. Jak się rozgrzeje na postoju oraz przy wciśnięciu gazu przy jeździe. Trzyma moc. Zero innych objawów. Turbo po regeneracji 300km temu. Czy możliwe że coś źle poskladali i turbo puszcza ? Jak szybko zdiagnozować że to turbo A nie uszczelniacze ? Jaki koszt wymiany uszczelniaczy ? Czy trzeba ściągać głowicę do tego zabiegu? Proszę o podpowiedzi bo nie wiem już co myśleć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze w diesla się nie psują, a objaw uszczelniaczy to po dłuższym postoju zaraz po odpaleniu kopci, olej spływa na tłok po trzpieniu zaworu i stąd ten dym po odpaleniu. Nie kombinuje, wtryski do sprawdzenia i turbo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, tomek1715 napisał:

Wtryski to nie czarny dym? 

w erze kamienia łupanego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Wtryski po diagnozie. 2 leją. Zobaczymy czy to ich wina była. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, tomek1715 napisał:

Ok. Wtryski po diagnozie. 2 leją. Zobaczymy czy to ich wina była. 

po jakiej diagnozie ? stół czy komputer ?

BTW: wtryski nie leją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej sprawdzić je na stole bo komp nie daje pewności 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tomek1715 napisał:

Komputer.  

czyli wszystkie :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko u mnie trzech znawców po diagnozie kompem stwierdziło że wtryski dwa do wyrzucenia a gdy poszły na stół na serwis boscha to wyniki były odwrotne a problem był w czym innym :) więc tylko i wyłącznie na stół, wydać te 300 zl ale mieć pewność 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok tak zrobię. A jeśli by to nie były jednak wtryski to obstawiać uszczelniacze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz BKN czyli silnik, który z samego założenia ma wtryski do d*py. Ogólnie z kontrolą jest cyrk, na stole wynik może być super igła a wydajność lub kultura pracy dno.

Do BKN pasują wtryski z B8 CAPA i 4.2 TDI 1600bar, nie pamiętam oznaczeń.

Przyczyną może być wszystko

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zdjalem rury z ic i jest tyle oleju co na zdjęciach widać. Co to oznacza ? Turbo świeżo z regeneracji...

received_2103059753063155.jpeg

received_318731262112910.jpeg

received_409739479800046.jpeg

received_299549494067562.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BV50-54 ? protokół z wyważania ?

 

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...