Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Duże spalanie oleju


kamilm123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam poważny problem. Auto pali litr oleju na 1000 km. Olej jaki leje to 5w40. 30 tysięcy kilometrów temu był robiony remont głowicy (nowe pierścienie Goetze, uszczelniacze, zawory) + wymiana rozrządu + łańcuch i napinacz. 5 tysięcy kilometrów temu została zregenerowana turbina. Spalanie oleju spadło do litra na 1000 km (wcześniej przed regeneracją turbiny brał troszkę więcej). Zauważyłem też, że po regeneracji turbiny końcówki wydechu są okopcone na czarno. Ogólnie to auto nie dymi ani przy odpalaniu ani podczas jazdy. Już dwóch mechaników powiedziało, żebym zmienił olej na 10w40 ale przecież to nie jest rozwiązanie. Żeby sprawdzić pierścienie lub uszczelniacze to trzeba zdjąć pewnie głowice a to znowu dosyć wysokie koszty. Może macie jakieś pomysły? Olej nigdzie nie cieknie rzecz jasna. Moc jest w normie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz kompresję, zrób próbę olejową,sprawdź całą odmę.Pierścienie wymieniane tak o bo trzeba wymienić czy wszystko było pomierzone i wtedy wymienione?Sprawdź węże od turbo czy nie zalane olejem,turbo może także puszczać w wydech... 

Edytowane przez JarekST202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mają filtry do spalania oleju? Zastanów się dwa razy zanim coś doradzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze wez młotek i zlikwiduj mechaników młotków,  zmiana oleju nie rozwiąże problemu, kompresję zmierz. Dla czego byly wymieniane pierscienie ? Cylindy mialy mierzony owal? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy bylo coś mierzone. Oddałem auto do mechanika i myśle że zrobił wszystko zgodnie ze sztuką. A remont był bo przeskoczył pasek rozrządu. Pogieło zawory i dlatego była robiona cała głowica. Tłoki zostały stare. Stalo sie to przy przebiegu 320 tysiecy kilometrów. Turbo jest zregenerowane w dobrym zakładzie więc napewno nie puszcza oleju. Odma była czyszczona jakieś 10 tysięcy przed remontem i wymieniłem tez zaworek zwrotny który często się tam psuje na oryginalny. 

Edytowane przez kamilm123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź kogoś polecanego na forum z mechaników u siebie w okolocy i jedz do niego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będzie za niska kompresja to będzie wskazywało na pierścienie czy coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, kamilm123 napisał:

Turbo jest zregenerowane w dobrym zakładzie więc napewno nie puszcza oleju.

Pewna to jest śmierć i podatki. Od tego bym zaczął, a to że robił super zakład to nie znaczy, że nie ma prawa się spierdzielić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie przed remontem z powodu przeskoczenia paska miałeś gaz i silniki oleju nie brał ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak mogę sprawdzić to turbo czy nie puszcza oleju?

Gaz miałem założony 13 tysięcy przed remontem. Wtedy brał śladowe ilości które zresztą były na 10000 km. Wtedy nie brał nawet tyle co teraz na tysiąc.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.03.2019 o 19:04, kamilm123 napisał:

Gaz miałem założony 13 tysięcy przed remontem. Wtedy brał śladowe ilości które zresztą były na 10000 km. Wtedy nie brał nawet tyle co teraz na tysiąc.  

I to mnie zawsze martwi jak silnik nic oleju nie bierze.

Zwykle jak miałem turbo czy biturbo oleju musi coś znikać nie ma bata.

Nawet najlepszy olej odparuje chociażby podczas smarowania/chłodzenia turbiny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie że nic nie brał tylko miedzy wymianami bral tyle co teraz na 1000km. Czyli litr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dymi, czyli nie spala oleju tak czy siak turbo na stół co z tego ze było robione no chyba że olej idzie w płyn ale byś zauważył 

Każdy popełnia błędy nawet ci od turbo a sprawdzisz je tak ze wyjmujesz i jedziesz do speców od trubo i mówisz że zebali sprawę... 

Edytowane przez Kejsi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jak zrobiło się cieplej to zauważyłem, że podczas dynamicznego ruszania po tym jak auto chodzi na wolnych obrotach kilka minut zostaje chmura niebieskiego dymu. Podczas jazdy nie kopci i podczas postoju też nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz podane podpowiedzi co należy najpierw zrobić aby ustalić przyczynę ubywania oleju a Ty drążysz dalej temat podając kolejne informacje z nadzieją że może znajdzie się złoty środek np.zalej motodoctora i będzie ok.Najpierw zastosuj się do udzielonych Ci porad a później jeżeli to wykluczysz szukaj innych rozwiązań....

Później ktoś wyszukuje w wyszukiwarce tematów o braniu oleju i wk***ia się czytając takie tematy cały dzień które w żaden sposób nie są w stanie pomóc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem a w sumie dalej mam (gdyż samochód u mechanika już miesiąc) podobny problem, tzn podobny.. też na 1000km litr szedł się .... nawet na mniej, z jakieś 700km u mnie to się skończyło kapitałką silnika.

Też głowica byłą do planowania pierściene, łańcuch itd

Nie chcę straszyć ale w moim przypadku tak się to potoczyło.

 

Zrób tak jak mówią koledzy, sprawdź turbo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.03.2019 o 14:47, Marciol napisał:

Miałem a w sumie dalej mam (gdyż samochód u mechanika już miesiąc) podobny problem, tzn podobny.. też na 1000km litr szedł się .... nawet na mniej, z jakieś 700km u mnie to się skończyło kapitałką silnika.

Przy jakim przebiegu miałeś robiony remont.

Znajomy ma taki silnik  dobija do 400 tys. km pobór oleju 1,5 do 2 litrów na 10/12 tys. km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, KINIAM napisał:

Przy jakim przebiegu miałeś robiony remont.

Znajomy ma taki silnik  dobija do 400 tys. km pobór oleju 1,5 do 2 litrów na 10/12 tys. km.

 

Teraz jest robiony, na blacie 260 znając życie realnie ma raz tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem kompresję i wygląda to tak:
1 cylinder - 7,5
2 cylinder - 9
3 cylinder - 8
4 cylinder - 7,8

Trochę lipa chyba. Próba olejowa wyszła tak:
1 cylinder - 10,5
2 cylinder - 10,5
3 cylinder - 10,5
4 cylinder - 10,8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...