Skocz do zawartości

0
rosberg123

Zakup a4b8 2.0tdi przedlift

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam, na wiosnę chciałbym kupić Audi A4B8 z silnikiem 2.0tdi. Jest wiele opinii o tym silniku, a raczej o pompach wysokiego ciśnienia i olejowych z tym nieszczęsnym imbusem.

    Poczytałem trochę na forum, że sporo osób miało problem z opiłkami w tych pompach wysokiego ciśnienia i że dopiero po lifcie jest względny spokój. Czy jeśli taka pompa ma filtr (czytałem, że są wersje bez takiego filtra co wyłapuje te opiłki) to ogranicza to późniejsze koszty naprawy tzn. nie trzeba czyścić przewodów, baku, wtrysków ? Są jakieś oznaczenia tych pomp, które mają filtr, żeby ogarnąć to przy zakupie ?

    Natomiast jeśli chodzi o pompę olejową z tymi wałkami i "imbusem" to temat rozwiązuje kupno auta wyprodukowanego po wrześniu 2009 ? Czy również trzeba się tego obawiać i ten termin nic nie znaczy?

    Czytając stare tematy wyszło, że koszt wymiany rozrządu w tym silniku to jakieś 2000 zł ze względu, że trzeba ściągać prawie cały przód. Obecnie dalej tyle to kosztuje ?

    Podsumowując, po zakupie Audi należałoby wymienić pompę wysokiego ciśnienia na nową i wymienić wałki w pompie olejowej żeby czuć względny spokój, że dojedzie się tam gdzie chce czy są jeszcze jakieś inne usterki gnębiące ten akurat model ?

    Dzięki za odpowiedzi.

     

     

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U kumpla z 2013 roku też pompa waliła opiłkami

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie ma reguły po prostu po zakupie sprawdź czy są opiłki I tyle.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jesli po lifcie sa opilki to po prostu ta pompa nie przeszka modyfikacji chyba albo najzwyczajniej w swiecie robia nas w wala na stacjac na amen i stad te problemy w dieslach z pompami wtryskowymi. Sam mam diesla w X3, ale tam odpukac nic sie nie dzieje. Tak pytam o ten filtr przy pompie bo wlasnie nie chcialbym sie obudzic z reka w gaciach po zakupie auta, ze "o kurcze sa opilki, a to nic,wyczyszcze sobie caly uklad, a co mi tam" :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    W dniu 11.03.2019 o 16:58, rosberg123 napisał:

    Poczytałem trochę na forum, że sporo osób miało problem z opiłkami w tych pompach wysokiego ciśnienia i że dopiero po lifcie jest względny spokój

    na wszystko trzeba brać poprawkę i nie brać za dużo do bani, gdybym chciał przejmować się opiniami zawartymi na różnych forach to popadłbym w paranoję i jeździłbym rowerem albo 25 letnim golfem albo B4 z silnikiem 1Z. Wyznacznikiem jest zasada "jak dbasz tak masz", kupisz auto sprawdzone, nie skręcone, serwisowane to będziesz się cieszył jazdą a popsuć się może wszystko, nic nie jest wieczne, grunt to nie brać wszystkiego do bani. Najgorsi są forumowi znafcy od wszystkiego, potrafią spier.dolić opinię najlepszemu autu

    Edytowane przez Charls

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Trzeba dodać że ilość aut z silnikami 2.0TDI jest duża, pewnie w ogólnym rozrachunku problem ma kilka % z tych aut.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    Godzinę temu, Charls napisał:

    na wszystko trzeba brać poprawkę i nie brać za dużo do bani, gdybym chciał przejmować się opiniami zawartymi na różnych forach to popadłbym w paranoję i jeździłbym rowerem albo 25 letnim golfem albo B4 z silnikiem 1Z. Wyznacznikiem jest zasada "jak dbasz tak masz", kupisz auto sprawdzone, nie skręcone, serwisowane to będziesz się cieszył jazdą a popsuć się może wszystko, nic nie jest wieczne, grunt to nie brać wszystkiego do bani. Najgorsi są forumowi znafcy od wszystkiego, potrafią spier.dolić opinię najlepszemu autu

    Masz 100%racji,wszystkie te auta coś mają, trzeba by było jeździć rowerem. To że ktoś zrobił z czymś jakieś osobiste doświadczenie ie znaczy że tak musi być. Ale samo pytanie :czy te pompy sypią opiłkami? jest nie do odpowiedzi. Jedne tak, inne nie i co zrobić? Kupić i się cieszyć 

    Edytowane przez aprox99

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    23 godziny temu, rosberg123 napisał:

    Jesli po lifcie sa opilki to po prostu ta pompa nie przeszka modyfikacji chyba albo najzwyczajniej w swiecie robia nas w wala na stacjac na amen i stad te problemy w dieslach z pompami wtryskowymi. Sam mam diesla w X3, ale tam odpukac nic sie nie dzieje. Tak pytam o ten filtr przy pompie bo wlasnie nie chcialbym sie obudzic z reka w gaciach po zakupie auta, ze "o kurcze sa opilki, a to nic,wyczyszcze sobie caly uklad, a co mi tam" :)

    Nie było żadnych modyfikacji tych pomp w poliftach. Temat potwierdzony nawet tu na forum w odpowiednim dziale. Wystarczy lać dobre paliwo i dodatki do diesla. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    21 godzin temu, Charls napisał:

    na wszystko trzeba brać poprawkę i nie brać za dużo do bani, gdybym chciał przejmować się opiniami zawartymi na różnych forach to popadłbym w paranoję i jeździłbym rowerem albo 25 letnim golfem albo B4 z silnikiem 1Z. Wyznacznikiem jest zasada "jak dbasz tak masz", kupisz auto sprawdzone, nie skręcone, serwisowane to będziesz się cieszył jazdą a popsuć się może wszystko, nic nie jest wieczne, grunt to nie brać wszystkiego do bani. Najgorsi są forumowi znafcy od wszystkiego, potrafią spier.dolić opinię najlepszemu autu 

    jednak sa jeszcze ludzie z bania na karku a nie od parady :hi: dobrze wyjasnione szacun ziomek

    A ja koledze dodam ze nie kupuj B8 bo tak bedziesz musial rozrzad wymieniac i wogole wiesz ta pompa moze miec opiłki, Ty tam uważaj bo mozesz kase wydac bo kupiles auto.

    A tak na serio chlopie nie czytoj tyle internetowych znawców ( bo jak kiedys pisalem z motoryzacja do czynienia ma moze pare osób tak na powaznie ).

    Stac Cie kupic B8 to i spokojnie je utrzymasz, nie panikuj nie potrzebnie i nie dobieraj se do głowy ze cos sie ma zepsuc bo jak bedziesz tak myslal to wtedy sie bedzie psuc.

    P.S mam dwie B8 i wiesz nic sie nie psuje w nich, moge sprzedac jakas 😃

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 14.03.2019 o 11:32, dawidg2 napisał:

    Trzeba dodać że ilość aut z silnikami 2.0TDI jest duża, pewnie w ogólnym rozrachunku problem ma kilka % z tych aut.

    Dokładnie. Na ponad milion samochdów z silnikiem 2.0TDi kłopoty miało pewnie kilkanaście tysięcy czyli kilka procent.

    Ludzie którzy nie mają problemów z tymi silnikami nie piszą na forum tylko pisze te kilka procent.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie no Panowie, ja Was w zupelnosci rozumiem, ale bede mial do czynienia z Audi po prostu pierwszy raz i dlatego zarejestrowalem sie na tym forum, zeby popytac, dowiedziec sie kilku rzeczy. Nawet w najbardziej niezawodnym modelu moze trafic sie sztuka co bedzie totalnym kapciem. Zazwyczaj po kupnie samochodu staram sie zrobic pakiet startowy plus sprawdzam czy moje auto posiada jakies wady, ktore mecza dany model. Np. w bmw x3 w silniku od razu usunalem klapy gaszace (tak wiem moze sie to zdarzyc w innych markach) bo akurat dosc czesto pojawial sie z tym problem wsrod posiadaczy. Mogly sie urwac, moze nie, ale przynajmniej mam spokojna glowe ze jak gdzies jade z rodzina to dojade bezproblemowo, a przynajmniej zwiekszylem na to szanse :) jeszcze troche i zaczne meczyc Was linkami do ogloszen z b8semkami

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    4 minuty temu, rosberg123 napisał:

    od razu usunalem klapy gaszace

    jesteś tego pewien? 🙂 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    8 godzin temu, Charls napisał:

    jesteś tego pewien? 🙂 

    Co masz na mysli ? :)

    Chodzi mi o klapy zawirowan

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...