Jump to content
1 1
newman1

[ALL TDI PD] Wałek Kolbenschmidt, wytarcie po wymianie

Recommended Posts

Witam, klubowicze. Proszę o poradę. Otóż wymieniłem wałek na Kolbenschmidt, zakupiony w aparts, za 700zl, jakieś 8-mcy temu, dzisiaj zerklem jak wygląda i jestem w szoku jak jest wytarty I ma rozklepane krzyki, na wszystkich ośmiu oraz od prowadnic dzwigienek. Sruby nie były wymieniane ale hydropopychacze tak, na ina, zwykle nie wzmacniane. Co może być powodem takiego stanu? Sam w sobie wałek kiepskiej jakości, popychacze czy coś jeszcze? Czy warto to reklamować? Wymieniłem sam więc nie wiem czy będzie to miało decydujący wpływ na decyzję. Na zdjęciach słabo widać rozklepanie, ale tak jak światło się zalamuje na krzywe tak jest wytarte. W razie czego doślę wyrazniejsze zdjęcia. Dzwigienki zaworowe maja luz na boki ok 1 mm, czy one mogły też mieć wpływ na takie zniszczenia? 

DSC_0104.JPG

DSC_0105.JPG

DSC_0106.JPG

DSC_0103.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

broki masz na swoich miejscach??

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są broki dzwigienek na miejscach, oryginał nie spawane, sprawdzone również od tych kostek na pompowtrysk ach. Wszystkie broki na miejscu. Pompa oleju może być zatarta i nie daje ciśnienia? Hydropopychacze twardo siedzą, nie da się wcisnąć w dół, jak próbowałem śrubokrętem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ile km zrobiłes jaki olej lany i czy na popychaczach też są rysy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamienniki są takie słabe czego też kiedyś w skodzie superb doswiadczylem druga sprawa szklanki musisz założyć te czarne do silników pd, srebrne są do silników na vp. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Przejechane na nim jakieś nie więcej niż 8 tys. Olej 5w-40 motul. Popychacze bez zmian, bez zarysowan, tak jak przed wymianą jedynie mają luz poprzeczny. Szklanki czarne są wzmacniane, nie wiem w jakich silnikach występowały w standardzie ale w moim napewno są zwykle, dlatego też takie założyłem. Zamiennik to jedno ale żeby był aż tak zajechany to jest jakieś nie porozumienie. Jest w gorszym stanie niż ori który wymieniłem. 

Edited by newman1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Załóż oryginalny używany wałek, są najlepsze i połowa ceny nowego. Wymień olej na castrol, motul, valvoline itp i kontroluj stan walka co jakiś czas. No i szklanki takie jak mają być 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno dobry walek KS kupiłeś? Są 2 wersje tego wałka. Nie widzę fazki jaka powinna być na krzywkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Wałek wałkowi nie równy KS idzie na pierwszy montaż ale warto zwrócić uwage jaki KS kupujemy. Wałek 50006343 kolbenschmidt jest stalowy nie żeliwny a dodatkowo jakoś porządnie utwardzany...

Edited by bart_b7

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, bart_b7 napisał:

Wałek wałkowi nie równy KS idzie na pierwszy montaż ale warto zwrócić uwage jaki KS kupujemy. Wałek 50006343 kolbenschmidt jest stalowy nie żeliwny a dodatkowo jakoś porządnie utwardzany...

Nawet jak żeliwny to nie powinien wytrzeć się tak szybko. Pewnie podróba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wałek ma numer 50006304 i z tego co znalazłem to jest stalowy, łamany przez /1 na końcu jest żeliwny. W kazdym razie nie wydaje mi się, żeby tak szybko się zuzyl. Jest na niego jeszcze gwarancja i pytanie czy jak sam go wymieniłem to moga odrzucić reklamację właśnie z tego powodu, że nie robił warsztat? I teraz szukać używki czy bawić się w regenerację starego ori? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.03.2019 o 22:16, newman1 napisał:

 Popychacze bez zmian, bez zarysowan, tak jak przed wymianą jedynie mają luz poprzeczny. 

I to jest właśnie najważniejszy powód wycierania się wałka w tym przypadku :decayed:

W PD-ku krzywki zaworowe nie naciskają hydropopychaczy centralnie tylko z boczku ( :P) , jak mają one luzy w swoich gniazdach to się w nich przekaszają i krzywki wałka nie są równo obciążone na całej swojej szerokości , co powoduje zerwanie filmu olejowego i tarcie suche :hi:

Przyczyną tego luzu jest zużycie głowicy albo problem z wymiarem hydropopychaczy ...


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Źle napisałem. Hydropopychacze nie mają luzu, dzwigienki maja. Myslalem o czymś innym widocznie i się nie wyraziłem jasno, sorry. Czy dzwigienki zaworów miałyby wpływ na wytarcie? Czy bardziej luz na nich będzie miał wpływ na wyrabianie pompowtrysku? Stare szklanki nie były w tragicznym stanie, bez dziur ale mialy przerysowania i dużo wyklepane też nie byly.

Edited by newman1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W PD-ku dźwigienki nie mają nic wspólnego z popychaczami zaworów ani z krzywkami na wałku rozrządu które napędzają zawory :decayed:

One napędzają pompowtryskiwacze, a ich niewielki luz osiowy na ich wałku jest normalną rzeczą :hi:


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli zniszczenie walka jest spowodowane kiepskim wykonaniem i materiałem. Szukam używanego walka i wymieniam. Mam nadzieję, że uznają gwarancję na stary wałek i więcej nie kupuje zamienników, wlasnie się nauczyłem, że nie warto. Dzięki wielkie za objaśnienie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu Sobie jeszcze poczytaj jakie powinieneś założyć szklanki

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jak to jest z popychaczmi, skoro z fabryki wychodzi silnik na srebrnych i działa 300tys? Dlaczego nie wkladali od razu czarnych, i czy one są wzmacniane, I jaki wpływ mają na zużycie walka? W moim poprzednie szklanki nie miały dziur, były delikatnie wklesle a skoro są wersje wzmacniane to działa na żywotność samej szklanki czy walka też? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pomoże ktoś z oznaczeniem walka? Moge wziąć taki który ma 58P wybite na ostatniej krzywce, jak rozpoznać z jakiego jest silnika? 

Edited by newman1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ori wałki mają oznaczenia bite jedynie na czole wałka od strony koła zębatego rozrządu. 

Jeśli ten o którym piszesz ma oznaczenia jedynie na krzywce, to raczej na pewno nie jest ori.  


jest B6 AVF quattro pierwszy diesel, i chyba jednak ostatni ;)

było B5 AAH quattro | krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8 | było B4 AAH quattro

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...