Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AFN przejście z 10w40 na 5w40


Morius

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , chcę przejść przy zmianie rozrządu z 10w40 na 5w40, lecz trochę się boje czy to nie zepsuje mi silnika ? Obecnie mam przejechane 518 000 km zregenerowałem sobie turbinę i gościu co regenerował mi turbo powiedział, abym pomyślał nad 5w40. Fakt faktem obecnie mi pobiera 1l oleju na miesiąc gdzie (jako że jestem listonoszem) chodzi on codziennie po około 8-10 godzin non stop większość czasu na wolnych obrotach ( podjazdy itp). Czy taka wymiana na 5w40 nie zepsuje mi coś ? silnik nie dymi ni nic tylko nie wiem gdzie znaleźć ten wyciek (lub pobieranie?) a jest dość żwawy i nigdy w życiu nie miałem z nim problemu.

 

z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień na 5w40 bo taki ma tam być właśnie ze względu na turbo. Swoją drogą, używasz własnego auta do pracy? O.o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Langista napisał:

Zmień na 5w40 bo taki ma tam być właśnie ze względu na turbo. Swoją drogą, używasz własnego auta do pracy? O.o

Tak , ale za to płacą nam w miarę dobrze. A "reprezentacyjny" mam 2 którym moja dziewczyna jeździ, bo mi w audi za dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko spójrz na to, jaki masz już przebieg. Taki diesel na miasto to średnio, co z tego że ciągle na chodzie jak prędkość średnia to Ile, 30 km/h będzie? Diesel na trasy dobry. 

Wypłata spoko, ale powiedz szczerze, ile więcej zarobisz przez używanie własnego auta? 500 zł ekstra? To teraz policz co dwa sezony nowe opony, co sezon nowe hamulce, co sezon nowy olej, sprzęgło co 2 lata do wymiany przy takich przebiegach po mieście, zawieszenie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Langista napisał:

Tylko spójrz na to, jaki masz już przebieg. Taki diesel na miasto to średnio, co z tego że ciągle na chodzie jak prędkość średnia to Ile, 30 km/h będzie? Diesel na trasy dobry. 

Wypłata spoko, ale powiedz szczerze, ile więcej zarobisz przez używanie własnego auta? 500 zł ekstra? To teraz policz co dwa sezony nowe opony, co sezon nowe hamulce, co sezon nowy olej, sprzęgło co 2 lata do wymiany przy takich przebiegach po mieście, zawieszenie to samo.

Tylko ja nie jeżdżę po mieście tylko po wioskach, więc jest tam jest w ogóle inaczej bo nie muszę go w ogóle gasić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przyłącze się do tematu, czeka mnie zmiana oleju, kupiłem motula 5w40 tylko że z normą 505.01 a powinno być 505.00 czy mogę zalać tym pierwszym bez szkody dla auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2019 o 20:18, Jano8504 napisał:

Witam, przyłącze się do tematu, czeka mnie zmiana oleju, kupiłem motula 5w40 tylko że z normą 505.01 a powinno być 505.00 czy mogę zalać tym pierwszym bez szkody dla auta

pewnie że możesz olej z normą 505.01 spełnia poprzednią normę 505.00 a nawet ją przewyższa

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, wyzyk83 napisał:

pewnie że możesz olej z normą 505.01 spełnia poprzednią normę 505.00 a nawet ją pzewyższa

Dziękuję bardzo za podpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniaj śmiało, mój jeździł od nie wiadomo kiedy do 346 tys. km na Mobilu 10W40, teraz mija rok jak jeżdżę na Liqui Moly 5W40, różnica była znacząco odczuwalna przy odpalaniu zimą.

Edytowane przez Undisclosed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz śmiało zmieniać sam po zakupie przechodziłem na lepkość 5W40 a obecnie eksploatuje swojego AFN-a na 0W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2019 o 20:27, wyzyk83 napisał:

pewnie że możesz olej z normą 505.01 spełnia poprzednią normę 505.00 a nawet ją pzewyższa

Przewyższać w czym? W ochronie góry silnika jak to jest w PD? W VP jest to nie potrzebne a w dodatku 505.01 ma mniejszy TBN od 505.00 co zwykle skutkuje że m.in. taki olej szybciej wypełni swoją "pojemność" płuczącą silnik. 

Ja leje do AFN Valvoline 5W40 i pi razy drzwi do 7 tys. km nie spija go, aż nagle traci swoje właściwości i silnik zaczyna go przepalać w ilości 100ml na 1000km. Przebieg... grubo powyżej 650tys. Wymiana co 10-11tys.

Olej z normą 505.01 jakiegoś lipnego producenta nie jest w stanie zapewnić nawet średniej ochrony silnika przy trasy interwale jego wymiany, czyli 15tys. km

505.01 może być, nie zaszkodzi byle jakiejś renomowanej firmy np. ML, Valvoline, Motul

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Hezen napisał:

Przewyższać w czym? W ochronie góry silnika jak to jest w PD? W VP jest to nie potrzebne a w dodatku 505.01 ma mniejszy TBN od 505.00 co zwykle skutkuje że m.in. taki olej szybciej wypełni swoją "pojemność" płuczącą silnik. 

Ja leje do AFN Valvoline 5W40 i pi razy drzwi do 7 tys. km nie spija go, aż nagle traci swoje właściwości i silnik zaczyna go przepalać w ilości 100ml na 1000km. Przebieg... grubo powyżej 650tys. Wymiana co 10-11tys.

Olej z normą 505.01 jakiegoś lipnego producenta nie jest w stanie zapewnić nawet średniej ochrony silnika przy trasy interwale jego wymiany, czyli 15tys. km

505.01 może być, nie zaszkodzi byle jakiejś renomowanej firmy np. ML, Valvoline, Motul

Dzięki za konkretną odpowiedź, olej Motula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co przepłacać za oleje IV grupy olejowej, poczytaj o Fuchsie XTL z V grupy olejowej, czyli olej na bazie estrowej. Ja dotychczas jeżdzę na LM, ale raczej przepłacam się tu za markę i zmienię.

Edytowane przez Undisclosed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2019 o 19:25, Langista napisał:

Tylko spójrz na to, jaki masz już przebieg. Taki diesel na miasto to średnio, co z tego że ciągle na chodzie jak prędkość średnia to Ile, 30 km/h będzie? Diesel na trasy dobry. 

Wypłata spoko, ale powiedz szczerze, ile więcej zarobisz przez używanie własnego auta? 500 zł ekstra? To teraz policz co dwa sezony nowe opony, co sezon nowe hamulce, co sezon nowy olej, sprzęgło co 2 lata do wymiany przy takich przebiegach po mieście, zawieszenie to samo.

Nie interesuj się kto ile zarabia,każdy robi co chce.

Edytowane przez Helga
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Helga napisał:

Nie interesuj się kto ile zarabia,każdy robi co chce.

Widać moja rada nie jest na Twój poziom inteligencji. Przeczytaj to jeszcze kilka razy może zrozumiesz co tam napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty kolego też nie rozumiesz co kolega pisze,obaj odbiegacie inteligencją równo w różne  strony,a kto bardziej to niech inni osądzą ale nie ty bo nie jesteś obiektywny,bo brak jasnej odpowiedzi tylko coś motasz.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty, ekonomia i ASN,kupa śmiechu,koniec tematu bo normalnie brak słów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Helga napisał:

Ty, ekonomia i ASN,kupa śmiechu,koniec tematu bo normalnie brak słów.

No,dobry pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...