Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana uszkodzonego licznika Audi A4 B6


OlekS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po długich poszukiwaniach na forum i poza, nie znałazłem konkretnej informacji jak to zrobić, albo tajemnica, albo "szukać ogarniętego", więc postanowiłem sam to zrobić i napisać taki mały poradnik jak ja sobie podmieniałem licznik w audi a4 b6 2004 RB4, mi się wydaję że procedura jest ta sama w 2001-2004 poza rożnicą imobilisera i zczytu prędkości ( nie zamieniamy liczniki 2001-2002 z licznikami 2003-2004, o tym jest temat na forum)

************************************************************************************


**************************************************************************************



Od razu mówie, że to nie jest aż taki prawdziwy DIY, nie jest chyba sposób oryginalny, ponieważ są bardzo dużo różnych możliwości zmiany zegarów, rożne kable, oprogramowania itp.

Wszystko co robicie - na własne ryzyko, ale jak bedziecie postepowac zgodnie z tym co napisałem nic złego się nie stanie, tylko sukces z samodzielnej wymiany licznika w swoim autku.

Dla tego bedzie potrzebne:

- kabel VAG COM KKL (ja mam 2 rodzaje, z czipem CH340 i FT 232BL), używałem drugiego, czyli FDTI

- Program VCDS, raczej jakiś sprawdzony, żeby można było kodować i adaptować

- Program VAG EEPROM Programmer

I to wszystko, nic więcej, no i teraz po kolei, polecam wiedzieć PINy swoich liczników starego i nowego, jak nie wiadome, to opisze jak je wyciągnąć.

Obecnie w aucie stary licznik. Zapisujemy interwal serwisowy (ilość dni i km do serwisu) i przebieg, kto potrzebuje

Trzeba zainstalować soft VAG EEPROM Programmer, nie żaden inny, otwieramy i wybieramy w OPTIONS com z numerem pod jakim komp widzi kabel VAG, musi to być koniecznie Com1 lub 2, jak jest inny com port to musimy podmienić w ustawieniach sterownika VAG KKL.

530559cs-960.gif

Jak to zrobimy, dalej działamy bardzo pomału i ostrożnie, bo naprawde można uwalić zegary. Zalecam, chociaż można i bez tego się obejść zapisać wsad EEprom starego i nowego licznika na wszelki przypadek (Nieudana korekta przebiegu i tp) żeby można było wrócić licznik do życia (błedy DEF i inne różne wariacje pamięci EEprom)

Dla wydostania wsadu działamy tak:

Dash - Bosch - Audi A4(RB4 Encrypted) - Read EEprom(Encrypted)

Pojawi się DUMP waszego EEpromu, ktory trzeba zapisać na kompa, File - Save As i pokazujemu gdzie chcemy to mieć (wsad ma oznaczenie .BIN i ma 1024KB)

Póżniej zapisujemy z powrotem ten wsad co mamy w bufferze programu lub wybieramy ten .BIN co wcześniej sobie ściągnąliśmy, Dash - Bosch - Audi A4(RB4 Encrypted) - Write EEprom(Encrypted)

Jeżeli buczy licznik, przebieg dzienny sie wyzeruje - to jest normalne i niema czego się bać. Mając wsad licznika możemy śmiało kombinować i mieć pewność że zawsze można wrócić zegary do normy, ale nie o tym temat.

Wydostanie PINu z pierwszego (starego) licznika (ECU ma taki sam)

c88559cs-960.gif

Wprowadzamy licznik w tryb "programowania" - Set Newmode i Read EEprom (Decrypted)* 

Pojawi nam się ten sam wsad co był wcześniej tylko w wersji "PRO", można odczytać model, typ EEprom i Login - to i jest nasz PIN #1, tak że można chyba zrobić korekcję przebiegu i zapisać wsad z powrotem, ale ja akurat tego nie robiłem tym programem, bo nie jest on dla tego do końca przeznaczony, jak mówiłem na swoje ryzyko, nie polecam tego robić. Ważne że PIN już mamy, wracamy licznik w stan normalny Set Back To Adapted Mode

w przypadku gdy licznik zdech nagle i nie działa wcale, sie nie łączy z KKL, trzeba będzie wyciągać PIN z ECU, jest program TACHO, dobrze z tym radzi, ja nie miałem okazji z nim sie bawić.

Naprzykład PIN naszego pierwszego (starego) licznika = pin ECU   ___  1234

Demontujemy zegary, nie będę opisywał jak to się robi, montujemy nowe i wydostajemy PIN#2 nie zwracając uwagi na to, że licznik cały mruga i piszczy. 

Zakaz odpalania samochodu. Blokada ECU na jakiś czas.

wyciągamy PIN #2 w taki sam sposób jak to robiliśmy z pierwszym pinem.

Powiedzmy że PIN#2  ____  6789

 

Wchodzimy w VCDS, musimy przyuczyć nowy licznik do auta i połączyć z ECU. Wybieramy 17 - Licznik (Instrument Panel) i 11 - LOGIN, tutaj teraz mamy wpisać PIN#2 od nowego licznika, dodając z przodu 0, czyli 06789 i OK. Jak jest wszystko dobrze to VCDS cofnie nas do 17 - licznik, jeśli nie jest dobrze, powiadomi nas, że coś jest nie tak to trzeba bedzie poczekać tyle jak jest w pomiarowych kanałach # 24.

Więc PIN#2 jest przyjęty i idziemy w adaptacje - 10, kanał 50, wpisujemy zamiast 32000 PIN#1, czyli 01234, test, save, powinien się zmienić VIN ugóry. Potwierdzamy wszystko, wychodzimy, wyciągamy kluczyk ze stacyjki, chwila czekania. Wstawiamy klyczyk, przekręcamy, sprawdzamy czy się udało - 17-Licznik,11 -  LOGIN - wpisujemu PIN#1, czyli stary pin, również PIN ECU, jak wszystko OK czeka ostatni najłatwiejszy etap - przypisanie kluczyków do zegarów.

Adaptacja - 10, kanał 21, i wpisujemy ilosć kluczyków w pierwszej ramce, w moim przypadku 2, test, save, exit i wyciągamy pierwszy kluczyk, wstawiamy drugi, przekrecamy i wszystko OK. Cieszymy się nowym lub zapasowym (jak dla kogo) licznikiem.

na koniec w adaptacjach (40-47) możemy skorygować interwał serwisowy, tak jak było starym liczniku.

Jak by co, to po tym wszystkim, stary licznik chodzi od strzała. Czyli mamy "blizniaka"

 

Zapisywać wsad z jednego licznika w drugi nie można w żadnym przypadku, to są jednak kryptowane zegary, odrazu cegła z licznika będzie.

 

W taki sposób ja sobie zmieniłem licznik z angielskiego (z podmienionymi tarczami) na EU, ostrej potrzeby w tym nie miałem, poprostu trafił sie EU licznik i był wolny wieczór.

Jest to rozwiązanie dla lubiących adrenaline, sprawdzony i głownie bezpłatny (oprucz kabla KKL)

W razie czegoś, poprawcie może coś, pierwszy raz zakładam temat na forum.

 

W ramach jeszcze większej "tajemnicy" o przebiegach, tutaj o tym nic nie pisze, bo robiłem korekcje na nowym liczniku u znajomego innym oprogramowaniem, lubie żeby wszystko w aucie grało, czyli autentyzny przebieg, interwał serwisowy i t.d.

20190310_160241.jpg

20190310_160753.jpg

20190313_021246.jpg

Dziekuję za uwagę i czas, może komuś się przyda))

  • Pomoc techniczna 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.03.2019 o 19:19, OlekS napisał:

Witam.

Po długich poszukiwaniach na forum i poza, nie znałazłem konkretnej informacji jak to zrobić, albo tajemnica, albo "szukać ogarniętego", więc postanowiłem sam to zrobić i napisać taki mały poradnik jak ja sobie podmieniałem licznik w audi a4 b6 2004 RB4, mi się wydaję że procedura jest ta sama w 2001-2004 poza rożnicą imobilisera i zczytu prędkości ( nie zamieniamy liczniki 2001-2002 z licznikami 2003-2004, o tym jest temat na forum)

************************************************************************************


**************************************************************************************



Od razu mówie, że to nie jest aż taki prawdziwy DIY, nie jest chyba sposób oryginalny, ponieważ są bardzo dużo różnych możliwości zmiany zegarów, rożne kable, oprogramowania itp.

Wszystko co robicie - na własne ryzyko, ale jak bedziecie postepowac zgodnie z tym co napisałem nic złego się nie stanie, tylko sukces z samodzielnej wymiany licznika w swoim autku.

Dla tego bedzie potrzebne:

- kabel VAG COM KKL (ja mam 2 rodzaje, z czipem CH340 i FT 232BL), używałem drugiego, czyli FDTI

- Program VCDS, raczej jakiś sprawdzony, żeby można było kodować i adaptować

- Program VAG EEPROM Programmer

I to wszystko, nic więcej, no i teraz po kolei, polecam wiedzieć PINy swoich liczników starego i nowego, jak nie wiadome, to opisze jak je wyciągnąć.

Obecnie w aucie stary licznik. Zapisujemy interwal serwisowy (ilość dni i km do serwisu) i przebieg, kto potrzebuje

Trzeba zainstalować soft VAG EEPROM Programmer, nie żaden inny, otwieramy i wybieramy w OPTIONS com z numerem pod jakim komp widzi kabel VAG, musi to być koniecznie Com1 lub 2, jak jest inny com port to musimy podmienić w ustawieniach sterownika VAG KKL.

530559cs-960.gif

Jak to zrobimy, dalej działamy bardzo pomału i ostrożnie, bo naprawde można uwalić zegary. Zalecam, chociaż można i bez tego się obejść zapisać wsad EEprom starego i nowego licznika na wszelki przypadek (Nieudana korekta przebiegu i tp) żeby można było wrócić licznik do życia (błedy DEF i inne różne wariacje pamięci EEprom)

Dla wydostania wsadu działamy tak:

Dash - Bosch - Audi A4(RB4 Encrypted) - Read EEprom(Encrypted)

Pojawi się DUMP waszego EEpromu, ktory trzeba zapisać na kompa, File - Save As i pokazujemu gdzie chcemy to mieć (wsad ma oznaczenie .BIN i ma 1024KB)

Póżniej zapisujemy z powrotem ten wsad co mamy w bufferze programu lub wybieramy ten .BIN co wcześniej sobie ściągnąliśmy, Dash - Bosch - Audi A4(RB4 Encrypted) - Write EEprom(Encrypted)

Jeżeli buczy licznik, przebieg dzienny sie wyzeruje - to jest normalne i niema czego się bać. Mając wsad licznika możemy śmiało kombinować i mieć pewność że zawsze można wrócić zegary do normy, ale nie o tym temat.

Wydostanie PINu z pierwszego (starego) licznika (ECU ma taki sam)

c88559cs-960.gif

Wprowadzamy licznik w tryb "programowania" - Set Newmode i Read EEprom (Decrypted)* 

Pojawi nam się ten sam wsad co był wcześniej tylko w wersji "PRO", można odczytać model, typ EEprom i Login - to i jest nasz PIN #1, tak że można chyba zrobić korekcję przebiegu i zapisać wsad z powrotem, ale ja akurat tego nie robiłem tym programem, bo nie jest on dla tego do końca przeznaczony, jak mówiłem na swoje ryzyko, nie polecam tego robić. Ważne że PIN już mamy, wracamy licznik w stan normalny Set Back To Adapted Mode

w przypadku gdy licznik zdech nagle i nie działa wcale, sie nie łączy z KKL, trzeba będzie wyciągać PIN z ECU, jest program TACHO, dobrze z tym radzi, ja nie miałem okazji z nim sie bawić.

Naprzykład PIN naszego pierwszego (starego) licznika = pin ECU   ___  1234

Demontujemy zegary, nie będę opisywał jak to się robi, montujemy nowe i wydostajemy PIN#2 nie zwracając uwagi na to, że licznik cały mruga i piszczy. 

Zakaz odpalania samochodu. Blokada ECU na jakiś czas.

wyciągamy PIN #2 w taki sam sposób jak to robiliśmy z pierwszym pinem.

Powiedzmy że PIN#2  ____  6789

 

Wchodzimy w VCDS, musimy przyuczyć nowy licznik do auta i połączyć z ECU. Wybieramy 17 - Licznik (Instrument Panel) i 11 - LOGIN, tutaj teraz mamy wpisać PIN#2 od nowego licznika, dodając z przodu 0, czyli 06789 i OK. Jak jest wszystko dobrze to VCDS cofnie nas do 17 - licznik, jeśli nie jest dobrze, powiadomi nas, że coś jest nie tak to trzeba bedzie poczekać tyle jak jest w pomiarowych kanałach # 24.

Więc PIN#2 jest przyjęty i idziemy w adaptacje - 10, kanał 50, wpisujemy zamiast 32000 PIN#1, czyli 01234, test, save, powinien się zmienić VIN ugóry. Potwierdzamy wszystko, wychodzimy, wyciągamy kluczyk ze stacyjki, chwila czekania. Wstawiamy klyczyk, przekręcamy, sprawdzamy czy się udało - 17-Licznik,11 -  LOGIN - wpisujemu PIN#1, czyli stary pin, również PIN ECU, jak wszystko OK czeka ostatni najłatwiejszy etap - przypisanie kluczyków do zegarów.

Adaptacja - 10, kanał 21, i wpisujemy ilosć kluczyków w pierwszej ramce, w moim przypadku 2, test, save, exit i wyciągamy pierwszy kluczyk, wstawiamy drugi, przekrecamy i wszystko OK. Cieszymy się nowym lub zapasowym (jak dla kogo) licznikiem.

na koniec w adaptacjach (40-47) możemy skorygować interwał serwisowy, tak jak było starym liczniku.

Jak by co, to po tym wszystkim, stary licznik chodzi od strzała. Czyli mamy "blizniaka"

 

Zapisywać wsad z jednego licznika w drugi nie można w żadnym przypadku, to są jednak kryptowane zegary, odrazu cegła z licznika będzie.

 

W taki sposób ja sobie zmieniłem licznik z angielskiego (z podmienionymi tarczami) na EU, ostrej potrzeby w tym nie miałem, poprostu trafił sie EU licznik i był wolny wieczór.

Jest to rozwiązanie dla lubiących adrenaline, sprawdzony i głownie bezpłatny (oprucz kabla KKL)

W razie czegoś, poprawcie może coś, pierwszy raz zakładam temat na forum.

 

W ramach jeszcze większej "tajemnicy" o przebiegach, tutaj o tym nic nie pisze, bo robiłem korekcje na nowym liczniku u znajomego innym oprogramowaniem, lubie żeby wszystko w aucie grało, czyli autentyzny przebieg, interwał serwisowy i t.d.

20190310_160241.jpg

20190310_160753.jpg

20190313_021246.jpg

Dziekuję za uwagę i czas, może komuś się przyda))

dobra robota:oklasky:.

zanim natrafiłem na ten temat (okrężną drogą bo tytuł tematu nie do końca odzwierciedla zawartość) to posiłkowałem się opisem z linku poniżej. Proponuję zmienić może temat na bardziej oczywisty, np "procedura przyuczania nowego licznika RB4" .

Opierając się na informacjach w linka poniżej (kolega @OlekSładnie to przestawił obrazkowo w swoim DIY), wyciągnąłem PIN starego licznika. Nowy licznik podłączyłem na stole, wyciągnąłem z niego również PIN, zmieniłem przebieg aby odpowiadał mojemu.

PINY stary i nowy są OK. Starym potrafię się logować zarówno do ECU silnika i do licznika. potwierdza to, że jest prawidłowo wyciągnięty.

Nowy PIN przyjmuje nowy licznik także to też wszystko jest w porządku.

Jednak pojawia się problem, który przedstawiłem na poniższym filmie. czy jest jeszcze jakiś knif o którym nie wiem? zastanawia mnie jeszcze fakt, że kontrolka IMMO na zegrach wogóle się nie zapala/nie mruga, to normalne? Mruga natomiast cały czas kontrolka od świec żarowych

 

 

 

 

WWW.AUDIZINE.COM

I played with it a bit today coupled using a Chinese ODB2 cable and was able to read my encrypted eeprom...but from there I was lost and threw in the towel.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo rozumiem o jaki ostatni etap chodzi.

VIN już jest przypisany do licznika?

Pozostaję tylko przypisanie kluczyków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, OlekS napisał:

Nie za bardzo rozumiem o jaki ostatni etap chodzi.

VIN już jest przypisany do licznika?

Pozostaję tylko przypisanie kluczyków?

No właśnie jest problem z przypisaniem VIN. Tak jak pokazałem na filmiku.

Pinem z nowego licznika się loguje, potem adaptacja, kanał 50, wpisuje pin że starych zegarów i zamiast zaadaptować Vin, w drugim okienku pojawia się komunikat NOT OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, OlekS napisał:

Spróbuj nie robić login nowym pinem, od razu rób adaptację

Spróbuję tak.

BTW. W zegarach dieslowskich za immo kontrolkę na zegarach odpowiada m.in. spiralka świec żarowych?

Na 100% nie ma na zegarach kontrolki autka z kluczykiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, OlekS napisał:

Spróbuj nie robić login nowym pinem, od razu rób adaptację

Niestety nie pomogło. Robiłem już chyba wszystkie możliwe kombinacje. Nawet gdzieś na audizine wyczytałem żeby zmienić przebieg na 0 km. Ale na nic się to zdało:mellow:

Piny mam na 100% ok, bo jak wpisze inny to VCDS się burzy że niepoprawny pin.

Wygląda to tak jakby nowy licznik nie umiał pobrać z jakiegoś powodu vinu i immo id z sterownika,coś go blokuje

Tak jak na filmiku widać, po kliknięciu TEST w adaptacji na sekundę pojawia się napis WAIT i wywala NOT OK:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też chyba raz tak miałem, ale jakoś poszło.

Spróbuj wgrać wsad oryginalny tego nowego licznika, z tym przebiegiem co był, nic kompletnie nie zmieniać. Powinno pójść.

Przebieg można później skorygować, masz na to limit 100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, OlekS napisał:

Też chyba raz tak miałem, ale jakoś poszło.

Spróbuj wgrać wsad oryginalny tego nowego licznika, z tym przebiegiem co był, nic kompletnie nie zmieniać. Powinno pójść.

Przebieg można później skorygować, masz na to limit 100km

Tego jeszcze nie próbowałem. Dziś kolejne podejście. To mam najpierw wgrać decrypted a następnie encrypted?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zwykłym trybie "encrypted", mam nadzieję że masz oryginalny wsad. W nim nawet nie idzie zobaczyć PIN. Ten wsad wgraj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mam ori encrypted, zgrany jeszcze przed zmianami przebiegu itp. Dzisiaj po pracy siadam do tematu i poinforumuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i :no:. Nic to nie zmieniło, nie pomogło.

Zastanawiające jest to, że cały czas miga kontrolka świec żarowych, czy to w newmode czy adapted. Przestaje tylko migać w momencie pobierania wsadu.

Kontrolka świec żarowych informuje o immo w przypadku tego licznika no i jej mruganie coś oznacza. Normalnie w trybie newmode kontrolka immo nie miga co nie?

Próbowałem na dwóch kompach z dwoma różnymi kablami, KKL od Viakena i ryżowy HEX CAN w wersji 12.12

błąd jaki pozostaje w liczniku:

01177 -  Engine Control Unit
        65-10 -  Unauthorized - Intermittent

błąd w ECU silnika:

17978 -  Engine Start Blocked by Immobilizer
        P1570 - 35-00 -   -

Edytowane przez jaras99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie szło jak robiłem testy z licznikiem UK, poszło gdy pierw zalogowałem się do ecu, następnie powyższa procedura z 1go postu.

20190420_141432.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, pila24 napisał:

U mnie też nie szło jak robiłem testy z licznikiem UK, poszło gdy pierw zalogowałem się do ecu, następnie powyższa procedura z 1go postu.

20190420_141432.jpg

Dzięki za włączenie się do tematu.

Też robiłem tak jak piszesz, że nowy licznik w tryb newmode, później VCDS i grupa 01 engine-> login 11-> wpisywałem login który wyciągnąłem z zegarów.

Następnie 17 instrument-> login 11->pin nowych zegarów->adaptation 10->grupa 50-> pin starych zegarów no i d*pa

A powiedzcie mi proszę jak no wpiszecie np błędny pin to w kanale 024 licznika nakłada wam jakieś blokady? Ja mogę pare razy wpisać błędny PIN i nic, żadnej blokady i polecenia odczekania jakiegoś czasu przed następnym włączeniem zapłonu

Edytowane przez jaras99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ...dziwne ze nie wchodzi,mi za któraś próbą się udało. Akurat udana próba była po zalogowaniu w ecu. 

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, pila24 napisał:

Hmmm ...dziwne ze nie wchodzi,mi za któraś próbą się udało. Akurat udana próba była po zalogowaniu w ecu. 

Tak jak pisałem wyżej, też robiłem taki myk że wpierw logowlaem się do ECU starym pinem a potem procedura z licznikiem.

Pamiętasz może czy jak ci nie przechodziło, to miałeś jakieś blokady czasowe w kanale 024 licznika. Ja sobie mogę wpisywać do bólu byle jakie piny a blokady nie dostaję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jaras99 napisał:

Tak jak pisałem wyżej, też robiłem taki myk że wpierw logowlaem się do ECU starym pinem a potem procedura z licznikiem.

Pamiętasz może czy jak ci nie przechodziło, to miałeś jakieś blokady czasowe w kanale 024 licznika. Ja sobie mogę wpisywać do bólu byle jakie piny a blokady nie dostaję.

Blokad nie miałem jak nie dochodziło do przejęcia vinu przez licznik. Jak juz poszło był komunikat by wyłączyć zapłon na minutę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie wiem o co kaman. Widzę że tesotwales licznik benzynowy. Jak ci się kontrolka immo zachowywała?

Bo ja wgle nie mam tej kontroli. U mnie od świec żarowych jest też od immo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam dokładnie bo tak z pół roku temu sprawdzałem czy da się dopisać ten licznik do auta,po zalogowaniu się pinem świeciła się ciągle a po dopisaniu migała aż dodałem kluczyk do immo.

20190420_140727.jpg

 

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...