Jump to content
0
HatefulEvil

Brak mocy na zimnym silniku.

Recommended Posts

Problemy wyszły na jaw w zimę. Silnik strasznie falował po odpaleniu i czasem trzeba było mu nawet depnąć żeby nie zgasł. Po przełączeniu na gaz nie byłem w stanie zauważyć żadnych nieprawidłowości podczas jazdy i ogólnie po rozgrzaniu silnika mniej doskwierał też brak mocy (o ile w ogóle wtedy występuj). Po pierwszych łowach w google zaopatrzyłem się w zestaw do pomiaru ciśnienia paliwa. Nie jeżdżę ostatnio dużo samochodem więc czekałem, aż będzie lepsza pogoda pogoda do grzebania w aucie. Wczoraj zabrałem się za pomiary i wyszło że po przekręceniu stacyjki dobija do 3.8 bara i spada do 3.5. Po odpaleniu silnika trzyma się na 3.8 i nie spada przy dodawaniu gazu. Mógłby mi ktoś doradzić jak zabrać się teraz za temat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, HatefulEvil napisał:

Problemy wyszły na jaw w zimę. Silnik strasznie falował po odpaleniu i czasem trzeba było mu nawet depnąć żeby nie zgasł. Po przełączeniu na gaz nie byłem w stanie zauważyć żadnych nieprawidłowości podczas jazdy i ogólnie po rozgrzaniu silnika mniej doskwierał też brak mocy (o ile w ogóle wtedy występuj). Po pierwszych łowach w google zaopatrzyłem się w zestaw do pomiaru ciśnienia paliwa. Nie jeżdżę ostatnio dużo samochodem więc czekałem, aż będzie lepsza pogoda pogoda do grzebania w aucie. Wczoraj zabrałem się za pomiary i wyszło że po przekręceniu stacyjki dobija do 3.8 bara i spada do 3.5. Po odpaleniu silnika trzyma się na 3.8 i nie spada przy dodawaniu gazu. Mógłby mi ktoś doradzić jak zabrać się teraz za temat?

Sprawdził bym:

- zaworek jednokierunkowy odmy

- szczelność dolotu (dla pewności)

- jak wygląda grupa 20 przy odpalaniu

Później dalej będziemy myśleć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 minuty temu, cysiek18 napisał:

Sprawdził bym:

- zaworek jednokierunkowy odmy

- szczelność dolotu (dla pewności)

- jak wygląda grupa 20 przy odpalaniu

Później dalej będziemy myśleć. 

Odma była cała robiona w zeszłym roku. Zaworek mam z ASO. Zobaczę co z tą grupą dziś albo jutro.

Edited by HatefulEvil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Źle wykonany pomiar paliwa, ma być pod obciążeniem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 godziny temu, Kejsi napisał:

Źle wykonany pomiar paliwa, ma być pod obciążeniem

To w sumie do bani, bo nie mam jak manometru wystawić choćby na szybę. Jakie dokładnie ma być to "obciążenie"? Wystarczy, że go na jedynce puszczę żeby se jechał?

Edited by HatefulEvil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym jeszcze czujnik temperatury silnika sprawdził,jak zawyża temperaturę to za mała dawka paliwa idzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
49 minut temu, pila24 napisał:

Ja bym jeszcze czujnik temperatury silnika sprawdził,jak zawyża temperaturę to za mała dawka paliwa idzie.

Jakiś czas temu to sprawdzałem, ale profilaktycznie. Było to przed objawieniem się problemu, więc dzięki za pomysł! Tylko w sumie czy silnik odpalałby się na "ssaniu" jeśli czujnik wskazywałby wyższą temperaturę jak otoczenia?

Edited by HatefulEvil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla chcącego nic trudnego xd

Ma być od obciążeniem jak logi dynamiczne 3 bieg podłoga i ciśnienie ma nie spadać. Kiedy ostatnio filtr paliwa wymieniany bo jak przełącz Ci się na gaz i jest okej to rozwiązanie samo przychodzi do głowy xd

20190105_102503.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kejsi przecież wspominałem, że mojego się tak nie da - przynajmniej nie na gratach z zestawu. Udało mi się tylko na krótko trójnik wpiąć i w sumie teraz się tak zastanawiam czy nie mogłem się na końcu listwy po prostu wpiąć 🤔

No filtr wymienię tak czy inaczej, tylko chciałbym najpierw odpowiednio wszystko zbadać, by potem wiedzieć czy wymiana filtra coś dała. Zresztą z tego co czytałem tylko oryginał, więc wolałbym go w polskim ASO zakupić jak niemieckim.

Edited by HatefulEvil

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tak wygląda bodajże cofanie zapłonów w grupie 20 po odpaleniu: LINK

Po ponownym odpaleniu i ruszeniu w trasę wyglądało to tak: LINK (początek widzę nałożył mi się z jakimś starym logowaniem).

Nic nie cofa - przynajmniej na zimnym.

Czujniki temperatur też (nie)stety się pokrywają.

Edited by HatefulEvil

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zrobiłem wczoraj takie LOGI . Generalnie ciśnienie paliwa z maksymalnego 3,8 zeszło może do 3,68.

Edited by HatefulEvil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popraw link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Łukasz13 napisał:

Popraw link.

A faktycznie sory. Poleciało na pewniaka Ctrl+V i nawet nie patrzyłem co wskoczyło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo późno osiąga zadane doładowanie. Możesz zacząć od sprawdzenia dv.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, przem8 napisał:

Turbo późno osiąga zadane doładowanie. Możesz zacząć od sprawdzenia dv.

DV już sprawdzałem i się zamyka i jest szczelny. Nie mam pomysłu jak sprawdzić zawór sterujący DV.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, HatefulEvil napisał:

Nie mam pomysłu jak sprawdzić zawór sterujący DV.

DV czy n75? 😛 Problem nie leży wg mnie w n75. Opada tłoczek w dv jak go wciśniesz i zatkasz króciec od podciśnienia? Jeśli tak to niesprawny (chyba, że opadając zassie mocno palca 😛 )

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, przem8 napisał:

DV czy n75? 😛 Problem nie leży wg mnie w n75. Opada tłoczek w dv jak go wciśniesz i zatkasz króciec od podciśnienia? Jeśli tak to niesprawny (chyba, że opadając zassie mocno palca 😛 )

To tak nie sprawdzałem, bo nie chciałem rozwalać opaski na wężyku podciśnienia, bo innej tam nie wsadzę. Czy ona nie jest tam potrzebna bo to w sumie podciśnienie, a nie ciśnienie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie nie było ale zawsze można złapać trytytką dla pewności :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do doładowania to faktycznie troszke pozno wstaje i lekko niedoładowuje, ale to chyba nie ma nic wspólnego z brakiem mocy po odpaleniu, poszedłbym jeszcze tropem rozwalania adaptacji ecu przez lpg, zanim odpalisz na zimnym poprostu najpierw skasuj błedy nawety jak nic nie ma i wtedy sprawdz jak się zachowuje po odpaleniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
9 minut temu, Łukasz13 napisał:

Co do doładowania to faktycznie troszke pozno wstaje i lekko niedoładowuje, ale to chyba nie ma nic wspólnego z brakiem mocy po odpaleniu, poszedłbym jeszcze tropem rozwalania adaptacji ecu przez lpg, zanim odpalisz na zimnym poprostu najpierw skasuj błedy nawety jak nic nie ma i wtedy sprawdz jak się zachowuje po odpaleniu.

Znam temat. W zimę tak zrobiłem przy -10 chyba, to za pierwszym razem nie chciał zapalić. Ostatnio jeździ raczej normalnie, ale odpalam go 2/3 razy w tygodniu.

Edited by HatefulEvil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie wymieniłem filtr paliwa - ciśnienie spadło z 3.8 do 3.7 na postoju 🤔 (filtr oryginalny z ASO). Może jak się układ porządnie odpowietrzy to się coś poprawi, ale wątpię. Zawór DV wygląda na niesprawny. Jak go odpiąłem wylał się czarny olej więc pewnie, dawno się nie otwierał... Pompką podciśnieniową mogłem go tylko zablokować jak go ręcznie wcisnąłem do samego końca, a tak to się nic nie ruszało jak pompowałem od początku, a zakładam, że ma działać płynnie tak jak np. sztanga turbiny.

Odczuję faktycznie poprawę w jeździe po jego wymianie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem DV na febiego, bo tylko to na szybko mogłem z amazonu dostać; sprawdziłem zawór sterujący DV - działa: - 0,6 bara na wężyku od sterowania na biegu jałowym oraz 0 po wciśnięciu gazu. Odczucia po wymianie takie, że zamiast przy 2.5k zbiera się przy 2k. Poprawa nie jest odczuwalna na piątym biegu. Jutro zobaczę jak w trasie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...