Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T BFB - Utrudnione odpalanie po dłuższym postoju w ciepłe dni


kaman5151

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Od dłuższego czasu zmagam się z problemem utrudnionego odpalania silnika po dłuższym postoju.

Otóż po dłuższym postoju auto odpala na dotyk lecz pracuje jakby na 3 garach. Dusi się i towarzyszy temu lekkie dymienie z wydechu.

Problem pojawił się już przed zimą natomiast w mroźne dni problem całkowicie zniknąl.

Gdy teraz znowu wróciły cieplejsze dni wróciły z tym również te problemy. Wygląda jakby temperatura na zewnątrz miała znaczenie.

Dodam, że występuje również zjawisko ubywania płynu chłodzącego. W mroźne to nie wystepowalo.

Gdy auto już załapie to pracuje równo. Moc ma itp. Odpala za każdym razem normalnie. Ale jak już postoi 30-60 minut to zaczyna znowu odpalać z zadyszką.

Kiedyś nawet nie wszedł na ssanie przy 0 stopni na dworze gdzie powinien.

 

Czy wiecie na co można zwrócić uwagę?

Z góry dzięki za każdą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnych błędów.

Brak LPG.

Jak stoi 8h - jest problem.

Jak stoi 30-60 minut - jest problem

Jak postoi z 2-3h to problemu nie ma....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do świec i porównaj wskazania czujnika g62 z tym co jest na zegarach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić G62 dokładnie? Jak odczytać gdy czujnik pracuje nieprawidłowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, kaman5151 napisał:

Jak sprawdzić G62 dokładnie? Jak odczytać gdy czujnik pracuje nieprawidłowo?

Vagiem w gr.1 w blokach pomiarowych w engine są wskazania g62. Po nocy jego wartości powinny być mniej więcej takie same jak temp. otoczenia i dodatkowo jego odczyty powinny się pokrywać z wskazaniami czujnika g2 w instruments (grupy nie pamiętam), g62 i g2 to jeden czujnik zespolony jakby co. Jeśli np. g62 pokaże 10 stopni po godzinnym postoju od jazdy, a na zegarach (odczyt z g2) będzie 55 to czujnik jest uwalony.

Prócz tego zmierz ciśnienie paliwa na listwie, najlepiej w momencie występowania problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...