Skocz do zawartości
IGNOROWANY

klimatyzacja nie chłodzi brak błędów


colak

Rekomendowane odpowiedzi

ja ostatnio 7lat temu uzupełniałem ,tylko dlatego że uszkodzony miałem przewód i uciekł gaz,do tej pory wszystko jest w porządku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze robiłem to co roku. Ale się zastanawiam czy warto. Ostatnie dwa lata czynnika nic mi nie ubyło. Odessali tyle ile podaję ta kartka na masce. I zastanawiam się czy nie robić tego co dwa lata. Tyle,że u nas sprężarka działa cały czas więc może lepiej jak ma świeży gaz i olej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaz, a raczej czynnik (w układzie występuje zawsze jako mieszanina gazu i cieczy) czy stary czy świeży nie gra to żadnej roli, oleju maszyna nie wypompowuje, jeśli już się zdarzy to wypompuje ledwo kilka ml. A podczas wtłaczania doda ten olej na nowo. 

W stosunkowo nowych układach co dwa lata kontrola to raczej dobry pomysł, w naszych już leciwych B6 chyba warto zrobić to co rok. Majątku się nie traci, a po wielu latach guma na oringach już nie ta sama i może puszczać bokiem, itp. ponadto raz na kilka lat warto też wymienić osuszacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracjąc do mojego tematu sprzęgło jest  ok  bardzo sztywno wałek główny nie krei sie sprężarka wygląda na nową  wstawiony zamiennik 6ZSE14 R134a  jakiś Waeco air con parts.

Teraz pozostaje mi podjechać  do  gościa kumatego  od klimy  polecacie kogoś  Garwolin Piaseczno w mazowieckim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem test el.wykonawczych i nie słyszę by tykal ( A ZAKŁADAM ŻE POWINIEN )zawór N280  tak na szybko

 

1)Gdzie on jest jak można go zbadać czy jest sprawny w domowy sposób?

2) czy wykręcenie go spowoduje  wyciek czynnika ?

3) kolego Mateo85  piszesz "Podczas sprawdzania ilości czynnika i szczelności warto pokusić się o wyjęcię dyszy dławiącej (to jest jakieś ekstra 5min pracy) jej stan podpowie nam co się dzieje, jeśli będzie brudna szara i będą jakieś opiłki to masz pewność że kompresor do wymiany," napiszeszmi jak to zrobić jak bede u  gościa od klimy bym to zrobił i czy na czynniku  czy  bez  oczywiście?

pozdrawiam colak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1, 2) Zawór n280 jest w kompresorze, ruszenie go spowoduje wywalenie czynnika w kosmos.

3) Dysza dlawiaca jest w podszybiu od strony silnika na jednej rurce jest takie zgrubienie i taki śrubunek. Tak samo jak wyżej żeby ja sprawdzić trzeba odciągnąć najpierw czynnik.

Jedź w końcu do tego klimiarza bo sam nic nie zrobisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak  tylko jak podjadę  to  chce mu o tym powiedzieć a nie on powie  że nie wie o co chodzi 

bardzo dzikuje Ci  za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pojedziesz do zakładu który zna się na robocie to nie będzie problemu, a jak pojedziesz do "wulkanizatora" to niestety nie będzie wiedział co ma z tym zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aktylko znaleśc takiego  wokolicy  tojest problem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało masz gazlotu u ciebie temp zewnętrzna 9,5 sprężarka off 

Masz zdjęcie jaka powinna być temp na zewnątrz jak masz tylko 2 bary ciśnienia

Edytowane przez Kejsi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Mateo85  zajechałem dziś  do gościa od klimy  ponoć najlepszy  w okolicy opowiedziałem mu wszystko o czym tu piszemy  i podpił jakieś  wskażniki -nie maszynkę pod auto i stwierdził że czynnkia tylko trzeba dobić i będzie git i nić nie robil 

I mój plam jest taki umówię sie z kumplem na długi week spuści mi czynnik bedę chiał zajrzec do dyszy jak brudna wymienię do odusacza ???  jak dysza bedzie zabrudzona bardzo  to wymienię osusacz oraz  w ostateczności do zaworu N280 ale nie koniecznie , co jeszcze sprawdziśc  wg  ciebie ? jak sie płycze układ  jak bedę miał  rozebranie  chciałbym zrobić to kompleksowo, mam nadieję że mój plan sie sprawdzi  czesci mam zamówione z możliwoścą zwrotu 

Dysza kolor  czerony/pomiarańcz  do mnie wg  etki 8e0 820177a  no i jak sie go wkłada  bo niewiem czy  dobrze jest  obecnie włożony  może magiki od krórych   kuiłem auto  coś pokrecili  ale nie wypowiadam sie bo z twoich stron:)

pozdrawiam colak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro byłeś u fachowca to dziwne że nie sprawdził ile tego czynnika faktycznie tam jest i nie nabił tyle ile powinno być...

Podpiął się z manometrami do obu portów LP i HP czyli niskiego i wysokiego ciśnienia?... i ciekawe jakie wartości zmierzył, jakie próby klimatyzacji wykonał? czy tylko podpiął odczytał ciśnienie, zabrał manometry i powiedział co wymyślił?

Jakoś mi takie podejście śmierdzi... ale to jest moje zdanie.

Fachowiec to by podpiął manometry zrobił próby układu, ew odciągnął czynnik sprawdził dyszę może zawór sterujący, szczelność układu, jak szczelny to nabił by ponownie czynnik i zrobił kolejne próby układu. To tak w skrócie trochę ale mniej więcej tak mogło by to wyglądać.

Niestety pomimo tego że w kraju jeżdżą miliony aut z klimatyzacją, fachowców trzeba szukać ze świecą, a reszta to są nabijacze bez podstawowej wiedzy o tym jak chociażby czynnik chłodniczy się zachowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co ty wymienisz na siłę pół samochodu jak masz wszystko okej tylko masz mało czynnika. 

A dobry fachowiec wystarczy że podepnie manki i będzie znał temp otoczenia, odparpwanie czynnika oraz ciśnienie odczyta z manometrów

A jak masz za dużo pieniędzy i na siłę chcesz je wydać to zrób próbe szczelności azotem z markerem uv

Edytowane przez Kejsi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśmei nic nie chcial pokazać  tylko kazał mi odejśc chyba bym nie widzial  bo o wsztkim mu powiedzialem   tak  podpiol sie  krucami pod oba przewody  i kazl mi właczyć  klime  zrozumialem że tak jaby dopuscił  coś tymi przewodami   i stwierdził że  klima sie  załączyła czy  coś tam takiego jak dopuścil cisnienia  nie dokońca  był chetny  cokolwiek powiedziec  poiedzzlial  że 300  i polgodziny roboty  i bedzie ok.

kejsi ja nie chce wymieniac pół auta i nie mam za duzo pieniązków  tylko jak bedę  wypyszczal czynnik to chyba watrto zajrzec do dyszy tak zrozumialem z tego co pisze  Mateo85 i ewentualnie wymienic osusacz  mialem 2 audi nigdy do klimy nie zagladałem przez 12 lat  a nie raz  oring mi podl  byl robiona próba z azotem i wymieniony oring  i nabita kilma a w tym bóg wie co bylo brobione ale spreżarka jest  nowa wiec tak myslalem ny zajrzeć do tej dyszy mateo jak myslisz warto to zrobić ?

 

colak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie  Sprawa rozwiązana wymiana czynnika tylko i wszytko działa  nic nie wymienialem .

po prostu handlarzyki przed sprzedarza znaleźli fajne rozwiaznie  w piepszają coś w uklad aby cisnienie bylo i wtedy klima da sie  załaczyć (ECON gasnie) ale nie chlodzi i tak bylo w moim przypadku  kompresor sie zalaczal cisnienie bylo logi wszytko pozaują  tylko nie chlodzi  

Po wymianie czynnika narazie dziala :)

Z mojej strony bardzo dziękuje wszystkim a w szczególności Mateo 85 duzo sie dowiedzialem dzieku Tobie  , temat z moje strony do zamknięcia.

P.S.  mam ori oringi z ASO AUDI  pod N280 i osusacz i dysze rozpreżna oddam taniej  jeli ktoś  potrzebuje 

 

pozdrawiam colak 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...