Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ASN Katalizatory


ArooQuattro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was ,  nabyłem dokładnie tydzień temu A4b6 sprzedający  poinformował mnie że do zrobienia są tłumiki . Błędy jakie mi wywala  P0421 Rozgrzewanie katalizatora (Blok 1 )  - Wydajność poniżej progu granicznego.  oraz P0431  Rozgrzewanie katalizatora (Blok 2 )  - Wydajność poniżej progu granicznego.  Co z tym fantem zrobić - wymiana  katalizatorów ?? Widziałem na allegro jakieś zestawy do ASN AVK za 1300 zł jak tak to montował ktoś to ?  . Dodam tyle jeszcze że czasami czuć drgania komputer zanotował wypadanie zapłonu na dwóch  cylindrach ale było to 200km temu i do tej pory się to nie powtórzyło . 

Edytowane przez ArooQuattro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przepływomierz. Może nie pokazywać błędu ale będzie wariować z odczytami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toś się wkopał... bo jak będziesz teraz żądał rekompensaty czy innej rękojmi od sprzedającego to powie, że zostałeś poinformowany przed zakupem o problemie z układem wydechowym!
Chociaż tłumiki to nie cały układ... :whistling: 
Poradź się jakiejś papugi czy sprawa jest do ugryzienia, bo ich wymiana to nie jest tania zabawa jeśliby się okazało, że katy są rzeczywiście uwalone. Wtedy sprzedający musiałby się jakoś odnieść do całej sytuacji... mam nadzieję, że na umowie masz kwotę którą rzeczywiście dałeś za to auto...

Zanim jednak zdecydujesz się na podjęcie rozwiązania problemu od strony prawnej to sprawdź wpierw czy sondy są zdrowe a układ w 100% szczelny. Również dolotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kwota jest wpisana na umowie faktyczna .  Powiem że nie szukam rozwiązania tutaj sytuacji do odstawienia sprawy na drogę Sondową . Zamienniki już nie są drogie 1300 na allegro , ja ugryzę to taniej jeszcze .  Chodzi mi jedynie czy ktoś walczył z tym  problemem .   Jeszcze jest wyjście wyprogramowania tych błędów , usunięcie drugich sond lambda i usunięciem katów ale tego  nie chcę robić . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi zamiennikami jest podobno problem, bo niby dedykowane a trzeba rzeźbić żeby to spasować. Ostatnio u siebie wymieniałem prekaty z ori plecionkami - koszt 1800zł u nich Kaliński.pl
A tak to wyszło: 
IMG_20190322_095203.jpg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie miałeś błędy że je wymieniłeś i czy pomogło ja mam za 1200 zł brutto dla siebie cenę za oba 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy katów takie same jak u Ciebie, sporadycznie na desce zapalił się też check. Pomogło na pewno, auto zupełnie inne i błędów na kompie teraz brak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem wykruszony katalizator i wyskakiwał w ECU błąd P0421.
Tak jak i koledze wyżej mi też pomogła firma Kaliński spod Poznania oferując nowy zamiennik Eberspracher'a (taki sam idzie podobno na pierwszy montaż) - zapłaciłem 1500zł z wymianą na miejscu. Od tego czasu (połowa 2015r) aż do sprzedaży auta (koniec 2018r.) żaden żółty CHECK już mnie nie niepokoił ?

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem jeszcze info przed chwilą z zaprzyjaźnionego warsztatu w Tarnowskich Górach który zajmuje się tylko autami z Grupy Vag'a .  " To nie musi być katalizator uszkodzony . Trzeba wytworzyć kod gotowości i sprawdzić skuteczność katalizatorów .  Opisany problem był  w formie mms'a z kodami błędów , będę musiał znaleźć chwile i tam podjechać na dokładną diagnostykę zanim wydam 1200 na katalizatory . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, że kat jest przepchany i będzie wywalało tymi błędami, uszkodzony wcale nie musi być. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, kod gotowości, czyli de facto przejście procedury tzw. nastaw podstawowych to podstawa, jak masz tzw. VAG-a to zrobisz ją samemu na postoju w 10 minut.
Dodatkowo:
1. Sprawdź szczelność układu dolotowego/stan wtrysków/pompy paliwa (pewien wgląd w ich kondycję dają korekty widoczne w MVB 032)
2. Sprawdź ustawienie wałków rozrządu (MVB 093)
3. Sprawdź szczelność układu wylotowego.
4. Sprawdź stan przepływomierza (jedziesz na trzecim biegu z butem w podłodze od 1500rpm do odciny tj. 6800rpm i zbierasz informacje wypluwane z MVB 002) - zalecana długa prosta, najlepiej dwupasmówka wieczorową/nocną porą

PS. Na cewki jest w ASO bezpłatna akcja serwisowa. Warto się zapytać najbliższego dealera Audi czy Twój samochód jeszcze jej podlega. Obowiązkowo wlatują nowe świece po ich wymianie.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że u mnie brak tylnych katów , Janusz już tu jakiś był.... EH !  Teraz moje pytanie , z jakich katów pochodzą błędy "Błędy jakie mi wywala  P0421 Rozgrzewanie katalizatora (Blok 1 )  - Wydajność poniżej progu granicznego.  oraz P0431  Rozgrzewanie katalizatora (Blok 2 )" .  Bo albo ktoś wywalił też również pierwsze katy albo coś zostało nie usunięte z ECU . Dodam że widoczne spawy są również na osłonach termicznych przednich puszek zaraz za kolektorami . 

56706221_555332014874847_2567746386892161024_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie nie ma odpowiedniego ciśnienia w układzie i kolektory z przodu nie osiągają zalecanej temperatury. Ktoś wywalił katy mechanicznie, ale o ECU zapomniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy lecą z pierwszych katów zaraz za kolektorem. Tylne katy są już poza diagnostyką sond, o ile nie były wykruszone to niepotrzebnie zostały usunięte. Tak czy inaczej musisz sprawdzić co zrobili z prekatami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie ma tak, że jak napisałem wyżej - przez to, że nie ma katów z tyłu to te pierwsze nie osiągają odpowiedniej temperatury bo spaliny zbyt szybko opuszczają układ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak coś to mam kompletny wydech do a4 b6 avant quattro z asn :)

 

w razie czego zapraszam 602-721-177 lub PW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.03.2019 o 07:12, ArooQuattro napisał:

Dostałem jeszcze info przed chwilą z zaprzyjaźnionego warsztatu w Tarnowskich Górach który zajmuje się tylko autami z Grupy Vag'a .  " To nie musi być katalizator uszkodzony . Trzeba wytworzyć kod gotowości i sprawdzić skuteczność katalizatorów .  Opisany problem był  w formie mms'a z kodami błędów , będę musiał znaleźć chwile i tam podjechać na dokładną diagnostykę zanim wydam 1200 na katalizatory . 

też mi wyskakują takie błędy, udało się z nimi coś zrobić? dasz namiar na ten warsztat w TG? jestem z Bytomia wiec taki kontakt się przyda :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...