Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B8 2008 rok 1.8 TFSI po regeneracji silnika


k4miloos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Opiszę może historię od początku.Kupiłem auto około 6 miesięcy temu,umówiłem się z mechanikiem na wymianę rozrządu.Okazało się że w Niemieckim serwisie podczas wymiany rozrządu wymienili tylko dwa łańcuchy a trzeciego nie.Silnik z niewiadomych przyczyn nagrzał się do tak dużej temperatury że ten trzeci nie wymieniony łańcuch rozciągnął się aż o 3 cm i zaczął rozwalać metalową obudowę z której opiłki dostały się do silnika.Silnik się zacierał.Postanowiłem oddać go do regeneracji w pewnej firmie która daje rok gwarancji na motor.Po regeneracji silnika zalałem olejem Castrol Edge 5w30 ponieważ na takim jeździł wcześniej. Po przejechaniu 800 kilometrów stwierdziłem że wymienię olej ponownie po to aby sprawdzić ile syfu wyleci z silnika.W drodze do mechanika przy 80-90 km/h auto zaczęło momentami szarpać(2-3 momenty) mało tego nie zapaliła mi się żadna kontrolka w aucie.Po chwili zgasiłem silnik,odpaliłem ponownie i problem niby znikł.Auto chodzi jak laleczka.Po wymianie oleju przejechane 100 km i problem powraca.Wracając do domu przez wieś przy wciśnięciu pedału gazu przy prędkości 40 km/h znów autem zaczęło szarpać :( Mam pytanie odnośnie mojego przypadku.Co jest tego powodem zła regeneracja silnika,czy może zacząć od wymiany świec,ponieważ mechanik stwierdził iż nie były dawno wymieniane,czy może coś jeszcze innego.Prosiłbym o rozsądne odpowiedzi,może ktoś z was miał taki przypadek.Z góry dziękuję za podpowiedzi.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od odczytania błędów silnika. Miałeś checka więc coś się musiało zapisać, a poza tym diagnostyka vagiem.

Szklanej kuli tu nikt nie ma i nie postawi diagnozy z powietrza :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi właśnie o to że nawet check się nie zapalił :(

Edytowane przez k4miloos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzaj błędy i wklej na forum,obstawiam gubienie zapłonów-tylko powód trzeba poznać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się tu kłóci "porządna regeneracja - 1 rok gwarancji". Po porządnej regeneracji silnika masz gwarancje na lata, lub na kilka set tysięcy km (zależnie od dbania o silnik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lata lub Kilka-set tysiecy km w tfsi?? a audi umywa rece przy jakiejkolwiek awarii... w obecnych czasach nic tyle nie wytrzyma

Edytowane przez kixi4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak żyjesz w takim przekonaniu to pewnie nic. Jak dbasz tak masz, a silnik po regeneracji (chociaż nie wiadomo co faktycznie było tutaj robione) jest praktycznie jak nowy, bo wszystkie elementy, które się zużywają są wymienione na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Langista napisał:

Jak żyjesz w takim przekonaniu to pewnie nic. Jak dbasz tak masz, a silnik po regeneracji (chociaż nie wiadomo co faktycznie było tutaj robione) jest praktycznie jak nowy, bo wszystkie elementy, które się zużywają są wymienione na nowe.

Kolega powyżej zajmuje się naprawą tychże jednostek więc chyba coś wie na ten temat :) podpodzielam jego zdanie dlatego kupiłem auto z silnikiem V starszej generacji dla którego kilkaset tysięcy nie powinno być wyzwaniem ?

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...