Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bixenon słabo świeci


arkady89

Rekomendowane odpowiedzi

Pochlebia mi to że mnie cytujesz:polew:

Wyobraź sobie, że możesz kogoś oślepić nie kierując bezpośrednio  wiązki światła w jego oczy. Szczególnie na mokrej nawieszchni. Dlatego został wprowadzony obowiązek posiadania sprysków dla pojazdów wyposażonych w źródła światła o natężeniu powyżej 2000lm bo na zabrudzonych kloszach wiązka światła załamuje się i prowadzi do oślepiania (pomimo ustawionych świateł) ale o tym pewnie też ne słyszałeś. ECE-R48 § 6.2.9

Edytowane przez Muskel1
2000lm poprawione
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muskel - idąc tym tokiem myślenia powiedz mi gdzie mieli oczy i przyrządy pomiarowe inżynierowie nowszych laamp bmw, isignii itp ? Bo te auta to widać z kilometrów i jak widze takiego latarniowca z daleka to tylko sobie zgaduje czy jedzie nowe X5 , 5 czy może insignia ... tak napiedralają po oczach, że wytrzymać momentami nie można ! Chyba zawiodły w tym wypadku te warunki laboratoryjne, gdy projektowali te lampy ... :eusathink:

To, że nie robi się czegoś w fabryce na specjalistycznych sprzętach i maszynach to nie znaczy, że się robi coś źle. Troche oleju w głowie, pojęcia jak ma to wyglądać , na koniec odpowiednie ustawienie i nie będziemy nikogo oślepiać. Oczywiście każdy kto ingeruje doskonale sobie (raczej) zdaje z tego sprawe i jest świadomy tej "utraty homologacji lamp" i wie z czym to się je... tak samo jazda zglebionym autem na szerokicb, wystających kołach - zwiększone ryzyko zahaczenia pieszego, który stojąc przy przejściu znajduje się zbyt blisko krawędzi jezdni co może skutkować wciągnięciem go pod pojazd i potrąceniem go przez wahacz (ale to już zależy od obniżenia auta) .... i można tak bez końca . . .  :doh:

Poniżej dla rozluźnienia Waszych spiętych pośladów fotki z Biledem 2020 (oczywiście wszystko raboratoryjnie zaprojektowane  - by corr

 pomiary dokonywane na specjalnych stołach kuchennych i pokpjowych, oraz końcowy pomiar ilości lumenów profesjonalnym luxometrem ściągniętym na telefon ze sklep play :whistling:

I powiem Wam, że światła drogowe w tych biledach gniotą suty !! 

20200807_212856.jpg

20200807_212900.jpg

20200808_133738.jpg

Edytowane przez KoJ@K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Muskel1 napisał:

Pochlebia mi to że mnie cytujesz:polew:

Wyobraź sobie, że możesz kogoś oślepić nie kierując bezpośrednio  wiązki światła w jego oczy. Szczególnie na mokrej nawieszchni. Dlatego został wprowadzony obowiązek posiadania sprysków dla pojazdów wyposażonych w źródła światła o natężeniu powyżej 3000lm bo na zabrudzonych kloszach wiązka światła załamuje się i prowadzi do oślepiania (pomimo ustawionych świateł) ale o tym pewnie też ne słyszałeś. ECE-R48 § 6.2.9

Nie wiem z kogo próbujesz zrobić idiote?! Już w tym wątku zostało napisane że są spryski i samopoziomowanie. Czyli  Ty swoimi bixami odbitymi od mokrej nawierzchni nie oślepiasz ale bi led już tak:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedzałem na Twój argument że tylko kierując światła komuś w twarz(oczy) można go oślepić. 

Wiązka światła led ma inną długość fal niż ksenon inaczej załamuje się światło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli np lexusy które miały fabryczznie montowany ten biled również będą oślepiały na mokrej nawierzchni, bo mają inną długość fal niż xenon? Czy może "konstrukcja tej lampy" , tzn jej obudowa, stelaż zaprojektowany na specjalnym stole wpływa na to, że te fale się zmieniają, a w skutku ich światło nie razi ?!  :doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Muskel1 napisał:

Odpowiedzałem na Twój argument że tylko kierując światła komuś w twarz(oczy) można go oślepić. 

Wiązka światła led ma inną długość fal niż ksenon inaczej załamuje się światło. 

Kąt odbicia jest równy kątowi padania, a promień padający, promień odbity i normalna do powierzchni odbicia leżą w jednej płaszczyźnie. W wyniku odbicia zmienia się tylko kierunek rozchodzenia się fali, nie zmienia się jej długość.

Sam sobie strzeliłeś w kolano. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz wklejać skopiowane teksty przeczytaj je pare razy. Może zrozumiesz. Nie napisałem, że długość fal się zmienia tylko, że mają inna długość fal. To wielka różnica. Dobranoc i buziak. Trzymaj rączki na kołdrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Muskel1 napisał:

Zanim zaczniesz wklejać skopiowane teksty przeczytaj je pare razy. Może zrozumiesz. Nie napisałem, że długość fal się zmienia tylko, że mają inna długość fal. To wielka różnica. Dobranoc i buziak. Trzymaj rączki na kołdrze.

Może Ty zrozumiesz jak przeczytasz parę razy bo widzę że optyka dla Ciebie to jednak czarna magia. Wg twojej teorii panie Omnibus, dłuższa fala odbije się wyżej, tylko nie doczytałeś że to xenon mam dłuższa fale a nie led. Dla xenon długość fali to od 200 do 3000nm w zależności od barwy światła, dla led od 490 do 950nm gdzie 950 do bliska podczerwieni. Właśnie obaliłem Twój kolejny mit. Wymyśl coś lepszego żebyś się nie skompromitował. 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie napisałem, że ma dłuższą. Napisałem mają różną długošć. Czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj. Jak nie jesteś w stanie zapamiętać co przeczytałeś zrób sobie notatki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, KoJ@K napisał:

Bo te auta to widać z kilometrów i jak widze takiego latarniowca z daleka to tylko sobie zgaduje czy jedzie nowe X5 , 5 czy może insignia ... tak napiedralają po oczach, że wytrzymać momentami nie można !

Tez zauważyłem iż niektore nowe auta walą ostro po oczach.Problemy są z autami które mają najczęściej system matrix led i pochodne,chodzi o procedury ponownej adaptacji świateł. Nikt tego nie robi w zasadzie,a sprzęt do tego w aso jest technologią kosmiczną dla personelu i nie tykają tego bo boją się tym operować. Również w PL nie ma żadnych obowiązujących przepisów co do świateł typu matrix,producenci traktują wszelkie informacje jako swoją tajemnicę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...