Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Nierówna praca silnika, szarpanie


Karol94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam nadal problem nierozwiązany. Wymieniłem uszczelniacze, zamieniłem miejscami pompowtryski (3z2) ale nadal to samo wartości przeszły na 2gi cylinder. Wysłałem do sprawdzenia ten pompowtrysk sprawdzili mówią że niby jest sprawny, troche to dziwne bo wartości przeszły na inny cylinder. Gdzie teraz szukać? 

Edytowane przez Karol94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Karol94 napisał:

Wysłałem do sprawdzenia

Gdzie ? jakaś konkretna, renomowana firma ? 

To spróbuj na próbę kupić używkę PD i podmienić tylko ten jeden pompowtrysk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kamil-vag napisał:

Gdzie ? jakaś konkretna, renomowana firma ? 

To spróbuj na próbę kupić używkę PD i podmienić tylko ten jeden pompowtrysk...

Do Tucholi. Z opinii ludzi wynikało że jest to dobra firma. Podmienie jeszcze raz miejscami jak okaże się że będzie to samo to kupię jakaś używkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wygląda to tak zobaczcie: Patrzcie log niżej bo zdublowalo. 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z...

 

Edytowane przez Karol94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli poszły znowu za pompka? Z 2 na 3? Jak tak to kupuj używkę i podmien ten jeden... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak poszły z pompką. Już mam używkę jak zmienię dam znać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tu nie halo, problem miałeś na trzecim, wymieniłeś uszczelniacze na drugim i trzecim i zamieniłeś pompki miejscami ?

No i na drugim i trzecim teraz jest OK a problem pojawił się na pierwszym .....( wartości powyżej dwóch na plusie ) :decayed:

Wymień uszczelniacze na pozostałych ( 1 i 4 ), zamień je miejscami i powtórz loga :whistling:

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze wymieniłem na każdym i zmieniłem miejscami pomki 3z2 było to samo postanowiłem zmienić tego 3 z 1 przeszło na 1.  Teraz wymieniłem na używkę ten 1 nadal to samo jedynie co to bip spadł jest - 20 polecacie jakąś firmę do regeneracji? 

Może ktoś nieumiejetnie zrobił program i dlatego tak się dzieje. Ale to chyba wartości by nie szły za pompowtryski em? 

LOG 13/18/23 + 2500tyś obrotów 

Patrzcie log z 20-go lipca. Podczas jazdy 2gi bieg 1400/1600 obrotów 

LOG 13/18/23 Bieg Jałowy Temp. 90
 
Edytowane przez Karol94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zregenerowalem ta jedna sztukę, troche się poprawiło ale nie do końca. Wydaje mi się że jak jest wiecej paliwa (pół baku) to jakby te drgania maleją. 

Edytowane przez Karol94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na ostatniego loga ( tego z lipca ) to dalej jest problem z zaopatrzeniem pompki na pierwszym cylindrze w paliwo :whistling:

Wdać to po tym że korekcja na tym pierwszym  się zmienia w czasie w bardzo szerokim zakresie .

Takie zachowanie korekcji jest możliwe praktycznie tylko gdy spaliny z cylindra przedostają się do szyny paliwowej zasilającej pompkę w paliwo, a mogą się tam dostać tylko przez dolne uszczelnienie pompki, ( pęknięcie głowicy wykluczam , bo wysokie korekcje zmieniają cylindry wraz ze zmianą miejsca zamontowania pompek ).

Musisz dojść do ładu z powierzchniami do których przylega mosiężna podkładka ( nie może na nich być wżerów i żadnych zanieczyszczeń mogących powodować nieszczelność) . Gdy jest tam nieszczelność to dolny uszczelniacz bardzo szybko się zużywa (wyciera się od przesuwania góra-dół w swoim rowku ) i spaliny dostają się do szyny paliwowej "zapowietrzając" pompkę.

Na zdjęciu niżej masz przykład wżerów na pompce, które mogą dawać takie właśnie efekty, pomiędzy strzałkami po po lewej powierzchnia jest OK, po prawej wżery są już prawie na całej szerokości pierścienia który odpowiada za szczelność z mosiężną podkładką :

20181203-220311-Kopia.jpg

Po prawej widać też znaczny ubytek ( wytarcie ) dolnego o-ringu, taka pompka będzie właśnie dawała wypisz wymaluj problemy takie same jak u Ciebie...:whistling:

 

P.S. Zakładam że śruby mocujące pompki są za każdym razem nowe, i wszystko składasz zgodnie z serwisówką .

 

 

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.09.2019 o 04:42, piotrsob1 napisał:

Patrząc na ostatniego loga ( tego z lipca ) to dalej jest problem z zaopatrzeniem pompki na pierwszym cylindrze w paliwo :whistling:

Wdać to po tym że korekcja na tym pierwszym  się zmienia w czasie w bardzo szerokim zakresie .

Takie zachowanie korekcji jest możliwe praktycznie tylko gdy spaliny z cylindra przedostają się do szyny paliwowej zasilającej pompkę w paliwo, a mogą się tam dostać tylko przez dolne uszczelnienie pompki, ( pęknięcie głowicy wykluczam , bo wysokie korekcje zmieniają cylindry wraz ze zmianą miejsca zamontowania pompek ).

Musisz dojść do ładu z powierzchniami do których przylega mosiężna podkładka ( nie może na nich być wżerów i żadnych zanieczyszczeń mogących powodować nieszczelność) . Gdy jest tam nieszczelność to dolny uszczelniacz bardzo szybko się zużywa (wyciera się od przesuwania góra-dół w swoim rowku ) i spaliny dostają się do szyny paliwowej "zapowietrzając" pompkę.

Na zdjęciu niżej masz przykład wżerów na pompce, które mogą dawać takie właśnie efekty, pomiędzy strzałkami po po lewej powierzchnia jest OK, po prawej wżery są już prawie na całej szerokości pierścienia który odpowiada za szczelność z mosiężną podkładką :

20181203-220311-Kopia.jpg

Po prawej widać też znaczny ubytek ( wytarcie ) dolnego o-ringu, taka pompka będzie właśnie dawała wypisz wymaluj problemy takie same jak u Ciebie...:whistling:

 

P.S. Zakładam że śruby mocujące pompki są za każdym razem nowe, i wszystko składasz zgodnie z serwisówką .

 

 

 

Niemożliwe jest to że tam jest nieszczelności ponieważ przed regeneracja wtrysku zachowuje się ten jeden tam samo jak i po jedynie co to bip spadł. Cały ten rozpylacz na tym wtrysku był wymieniony również dokładnie oczyscilem wszystkie miejsca. Przed regeneracja jak zmieniałem miejscami wtryski to wartości zawsze szły za tym jednym. Zauważyłem też lekki wyciek oleju lub ropy (coś czarnego) spod pompy vacum wymieniłem uszczelke na org ale nic nie pomogło. Ten czarny krociec tez jest luźny, tu jest film kolegi u mnie jest tak samo. 

Dokładnie mam taką pompę:

IMG_20190817_190112.jpgIMG_20190817_190238.jpg

Edytowane przez Karol94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka pewność, że ten wtrysk został dobrze zregenerowany ? ? ? 

Luz na vaccum powoduje wolne wstawanie turbo (ucieka podciśnienie), zrób log 003+011 dynamiczny i zobaczysz czy jest w porządku. W Twoim roczniku już raczej nie było z tym problemu.

Uszczelka na pompie VACum musi być dokręcona odpowiednim momentem, inny jest moment na dolne, inny na górne śruby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kamil-vag napisał:

Jaka pewność, że ten wtrysk został dobrze zregenerowany ? ? ? 

Luz na vaccum powoduje wolne wstawanie turbo (ucieka podciśnienie), zrób log 003+011 dynamiczny i zobaczysz czy jest w porządku. W Twoim roczniku już raczej nie było z tym problemu.

Uszczelka na pompie VACum musi być dokręcona odpowiednim momentem, inny jest moment na dolne, inny na górne śruby...

Nigdy nie ma pewności że jest dobrze zrobiony ale używka na którą podmieniłem zachowywała się tak samo. Ponadto zauważyłem że jak jest pół baku to samochód nie telepie przy opalaniu. I mam wrażenie że jak stoi maska do góry to przy odpaleniu też nie telepie. 

Edytowane przez Karol94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Karol94 napisał:

 Cały ten rozpylacz na tym wtrysku był wymieniony 

Jeżeli wymieniono tylko rozpylacz a zostawiono stare sitko to wżery też zostały , bo miejsce na którym one występują to część sitka  a nie rozpylacz... :whistling:

Luźny króciec pompy Vacum może powodować niedobory mocy podczas jazdy i słabe wspomaganie hamulca ,  na pracę silnika na biegu jałowym i odpalanie nie będzie miał żadnego wpływu :naughty:

11 godzin temu, Karol94 napisał:

 Ponadto zauważyłem że jak jest pół baku to samochód nie telepie przy opalaniu. 

Czym wyższy poziom paliwa w zbiorniku to efekt zapowietrzania się po dłuższym postoju jest słabszy.

Potwierdza to moją tezę o problemie z uszczelnieniem pierwszej pompki.

Taka samo jest gdy auto postawisz na górce z tyłem w górze.

Stawiając przodem w górze problem powinien być większy .

Oczywiście by porównanie było miarodajne to warunki muszą być bardzo podobne ( ilość paliwa w zbiorniku , czas postoju auta , temperatura na zewnątrz ..)

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Jeżeli wymieniono tylko rozpylacz a zostawiono stare sitko to wżery też zostały , bo miejsce na którym one występują to część sitka  a nie rozpylacz... :whistling:

Luźny króciec pompy Vacum może powodować niedobory mocy podczas jazdy i słabe wspomaganie hamulca ,  na pracę silnika na biegu jałowym i odpalanie nie będzie miał żadnego wpływu :naughty:

Czym wyższy poziom paliwa w zbiorniku to efekt zapowietrzania się po dłuższym postoju jest słabszy.

Potwierdza to moją tezę o problemie z uszczelnieniem pierwszej pompki.

Taka samo jest gdy auto postawisz na górce z tyłem w górze.

Stawiając przodem w górze problem powinien być większy .

Oczywiście by porównanie było miarodajne to warunki muszą być bardzo podobne ( ilość paliwa w zbiorniku , czas postoju auta , temperatura na zewnątrz ..)

 

Cały ten element został wymieniony. IMG_20190918_075026.jpg

Jeżeli chodzi o luźny krociec oprócz jakiś wycieków w okolicach pompy nic innego się nie dzieje. Jedynie zostały te drgania z którymi nikt nie może se poradzić. 

Edytowane przez Karol94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli teoretycznie sitko też wymienili, pod warunkiem że oddali Ci twoje :P:decayed:

Ja dalej obstaje przy swoim,  MASZ PROBLEM Z DOLNYM USZCZELNIENIEM PIERWSZEJ POMPKI.... :naughty:

Żeby ono działało jak należy mosiężna podkładka musi idealnie przylegać do powierzchni oporowych głowicy i pompki ( muszą być czyściutkie i bez wżerów ), pompka musi też być dociskana z odpowiednią siłą przez śrubę mocującą, i nie może mieć zbyt dużego luzu na boki . Jak się będzie mocno kiwać w gnieździe to będzie też problem z uszczelnieniem ...

Zwróć uwagę że zużywają się nie tylko gniazda ale i boczne powierzchnie pompek , nadmierny luz jest sumą tych zużyć.

Jak jesteś pewien że wszystko o czym napisałem jest OK, to ostatnią deską ratunku może być wymiana śruby mocującej , dokręcenie pompki zgodnie z procedurą i " doklepanie " tych powierzchni.  Przez kawałek miedzi lub aluminium postukaj z wyczuciem młotkiem w obudowę pompki w kierunku jakim dociska ją śruba mocująca.:naughty:

Gites będzie jak obojętnie kiedy będziesz sprawdzał korekcję, to nie powinna ona przekraczać + 0,7 :hi:

 

P.S.

Ciekawy jestem ile zapłaciłeś za regenerację pompki , najtańszy kompletny zestaw naprawczy pompowtryskiwacza , ori Boscha jaki znalazłem to koszt od 560-ciu złotych na jedną sztukę ....:

INTERCARS.COM.PL

Inter Cars S.A. - sklep on-line, części do samochodów.

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, piotrsob1 napisał:

Czyli teoretycznie sitko też wymienili, pod warunkiem że oddali Ci twoje :P:decayed:

Ja dalej obstaje przy swoim,  MASZ PROBLEM Z DOLNYM USZCZELNIENIEM PIERWSZEJ POMPKI.... :naughty:

Żeby ono działało jak należy mosiężna podkładka musi idealnie przylegać do powierzchni oporowych głowicy i pompki ( muszą być czyściutkie i bez wżerów ), pompka musi też być dociskana z odpowiednią siłą przez śrubę mocującą, i nie może mieć zbyt dużego luzu na boki . Jak się będzie mocno kiwać w gnieździe to będzie też problem z uszczelnieniem ...

Zwróć uwagę że zużywają się nie tylko gniazda ale i boczne powierzchnie pompek , nadmierny luz jest sumą tych zużyć.

Jak jesteś pewien że wszystko o czym napisałem jest OK, to ostatnią deską ratunku może być wymiana śruby mocującej , dokręcenie pompki zgodnie z procedurą i " doklepanie " tych powierzchni.  Przez kawałek miedzi lub aluminium postukaj z wyczuciem młotkiem w obudowę pompki w kierunku jakim dociska ją śruba mocująca.:naughty:

Gites będzie jak obojętnie kiedy będziesz sprawdzał korekcję, to nie powinna ona przekraczać + 0,7 :hi:

 

P.S.

Ciekawy jestem ile zapłaciłeś za regenerację pompki , najtańszy kompletny zestaw naprawczy pompowtryskiwacza , ori Boscha jaki znalazłem to koszt od 560-ciu złotych na jedną sztukę ....:

INTERCARS.COM.PL

Inter Cars S.A. - sklep on-line, części do samochodów.

 

A mi się wydaje że to zapowietrza się gdzieś wcześniej niż sam pompowtrysk lub nie dostaje wystarczającej ilości paliwa ponieważ wielokrotnie zmieniałem miejscami te wtryski zawsze ten był najgorszy nawet podmieniłem na używkę nadal bylo to samo. Uszczelnienia, śruby wymieniłem na nowe, zregenerowałem nic nie pomogło, zawsze ten jeden kulał. Miałem jeszcze na mysli że ktoś skopał program (jak jest) i takie cuda się dzieją lub pompa tandem nie domaga albo ta w baku w szczególności jak jest rezerwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Karol94 napisał:

pompa tandem nie domaga albo ta w baku w szczególności jak jest rezerwa. 

BIPy Ci dochodzły do -100. Możesz sprawdzić ciśnienie tłoczenia paliwa na tandemie w próbie dynamicznej i zobaczysz co wyjdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.09.2019 o 16:30, kamil-vag napisał:

BIPy Ci dochodzły do -100. Możesz sprawdzić ciśnienie tłoczenia paliwa na tandemie w próbie dynamicznej i zobaczysz co wyjdzie...

Słuszne spostrzeżenie .

Podłącz manometr wypełniony gliceryną ( taki manometr ładnie uśrednia wskazania, przez co zdecydowanie dokładniej można zinterpretować jego wskazania w porównaniu ze zwykłym ) do króćca pomiarowego tandempompy i pojeździj obserwując wskazania .

Szczególnie czy ciśnienie paliwa nie spada podczas dużego obciążenia silnika .

Mniej więcej powinny wyglądać tak :

880 obr/min - 3,5 Barów

1500 obr/min - 6,0 Barów

2000 obr/min - 7,0 Barów

3000 obr/min - 8,0 Barów

4000 obr/min - 9,0 Barów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...