Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Kopci na siwo i ubywa oleju


Qwerty54321

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pewien problem z moją a4 B7 1.9 TDI 116 km brb  mianowicie auto gdy postoi na wolnych obrotach z 5-10 min i jak przygazuje to puszcza duza chmurę siwego dymu, jeśli jadę tego dymu w lusterku nie widzę ale jak przygazuje i zerkne na tłumik to kopci nie tak bardzo jak po postoju na wolnych obrotach ale trochę kopci  , nie mam pojęcia co to może być ,wczoraj wyciagnelem EGR żeby wyczyścić i był cały zawalony, zalepiony smoła , zauwazylem też że wziął trochę oleju a nie dawno wymienialem na świeży  i zalałem 3/4 stanu a po około 500 km było na minimum , teraz zalałem znowu na 3/4 i obserwuje przez tydzień ,wyczyściłem, sprawdzałem również wirnik na turbo i nie ma luzu , płynu nie ubywa , cały czas jest max, moc również ma, ładnie odpala na dotyk , nie ma na korku oleju nalotu żadnego, wszystko ładnie chodzi tylko to kopcenie mnie nie pokoi , wycieków żadnych nie widać , ma ktoś jakiś pomysł ?silnik fabrycznie bez DPF 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzalem odmę , tzn czy nie wypycha bagnetu od oleju oraz czy po rozgrzaniu silnika nie schodzi powietrze jak odkrece korek , zaznaczę że auto kopci nawet jak się rozgrzeje

Edytowane przez Qwerty54321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile masz nalatane na blacie ?.

Branie oleju 750 ml na 500km ? dobrze liczę ?

Na zimnym ma prawo trochę kopcić ale jak na rozgrzanym i duże  branie oleju to przewiduję kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak stoi na wolnych obrotach to mocno nie kopci, trzeba się naprawdę przyjrzeć ale jak dam gazu to poleci chmurka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba dokładnie ustalić pobór oleju.

Widziałem silniki co nie dymiły a olej brały na potęgę.

Może świeży olej dokonuje penetracji nagaru i dlatego objawy dymienia ale nie wyjaśnia to tak dużego poboru oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest możliwość że uszczelniacz po gorącej stronie turbiny padł i tam bierze olej i spala i dlatego tak dymi popostoju na wolnych obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo odpale to nie kopci ale jak postoi na wolnych obrotach chwilę to puści siwa chmurę, czuć jakby olej i przestaje i po chwili znowu wolne obroty 5 min , gaz i chmura, a jak jadę to tego nie widać , czy możliwe że tam puszcza olej uszczelniacz i olej się wypala i wszystko w tłumik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że może puszczać olej w wydech. Wiele razy widziałem taką awarie w 1.9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być wiele powodów,jedno jest pewne olej jest spalany przez silnik.Nieszczelne turbo,odma ,uszczelniacze zaworów albo pierścienie tłoków.Rura z turbo do silnika do sprawdzenia.ile oleju tam jest,badanie luzu  ręką nic nie daje.Olej dostaje sie albo przez zawory albo układem dolotowym powietrza albo prze tłoki od dołu

Edytowane przez aprox99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciagnelem dzisiaj rurę wydechowa z turbo i niby było suche jak pieprz ale   pochodził chwilę na wolnych obrotach i zaczal skraplać się olej strona gorąca turbo się rozgrzewało i zaczęło się kopcic , dałem troszkę gazu i poszła chmura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem zapytać dobrego fachowca od turbin i mówił że nie koniecznie musi być uszkodzona turbina , że taka mgiełka może być , mowil żeby jeszcze przed wymianą sprawdzić odmę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak i to było uszkodzone turbo. Założyłem nowy rdzeń meletta i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...