Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sonda lambda check engine


Kamba

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Audi A4 B6 1.8T PB+LPG

Wczoraj zapalił mi się check. Na którą sondę lambda on wskazuję? I co się dokładnie stało? Jakie ma ona działanie? 

1. Potrzebuję dzisiaj zrobić trasę 300km, a po weekendzie oddać do mechanika. Można tak? Nic się nie stanie? 

2. Czy wymiana sondy załatwi problem? Jeżeli tak to czy obie sondy są takie same? Czy muszę kupić dokładnie tą, która padła? 

3. Jakby ktoś miał numery do tych sond byłbym wdzięczny. 

FB_IMG_1554486949898.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sonda przed katem. Jak masz vaga to zrób jeszcze logi. Co i jak jest opisane w dziale diagnostyka...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, przem8 napisał:

Pierwsza sonda przed katem. Jak masz vaga to zrób jeszcze logi. Co i jak jest opisane w dziale diagnostyka...

 

Zrobię logi troszkę później. To ta, która widać po otworzeniu maski? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś podpowiedzieć za co akurat ta sonda odpowiada i jakie są konsekwencje nieprawidłowego działania tej sondy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w skrócie to odpowiada za odczyt spalin i dzięki  temu reguluje mieszankę paliwową.  Przeważnie uszkodzenie pierwszej sondy zwiększa spalanie benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, matisstz napisał:

Tak w skrócie to odpowiada za odczyt spalin i dzięki  temu reguluje mieszankę paliwową.  Przeważnie uszkodzenie pierwszej sondy zwiększa spalanie benzyny.

Tylko benzyny? Czy LPG też? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyny, ropy i gazu też, obojętnie czym auto jest napędzane.  Przy okazji obie sondy różnią się od siebie. Musisz kupić dokładnie tą co padła. Wymiana powinna pomóc ale jak kolega wcześniej pisał dla pewności zrób logi aby mieć potwierdzenie, bo dobre zamienniki do tanich nie należą...

Edytowane przez matisstz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kamba napisał:

Mógłbyś podpowiedzieć za co akurat ta sonda odpowiada i jakie są konsekwencje nieprawidłowego działania tej sondy? 

Tu masz o diagnostyce sond w 1.8t

https://forum.vw-passat.pl/topic/48265-diagnostyka-sond-lambda-i-katalizatora-18t/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poprawnie wykonać logi? Wydawało mi się, że zrobiłem lecz w pliku .csv nic za bardzo nie ma.

Błąd dokładnie jest taki: 17511 P1103 4467 Sonda Lambda 1, bank 1 - obieg elementu grzejącego, - zwarcie do plusa

Czy sonda jest w porządku tylko z elektroniką coś nie jest tak? Skasowałem check engin, przejechałem się check nie wyskoczył ale komputer dalej zaczytuje ten błąd.

Dodam, że auto jeździ poprawnie.

Edytowane przez Kamba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Kamba napisał:

Jak poprawnie wykonać logi? Wydawało mi się, że zrobiłem lecz w pliku .cvs nic za bardzo nie ma.

Masz multum instrukcji i nawet filmików na youtubie. CHodzi Ci dokładnie co klikać w vagu czy co? W dziale diagnostyka masz jakie grupy wykonać do podstawowej diagnostyki, prócz tego podałem Ci linka jak sprawdzić sondę? Co jeszcze więcej byś chciał?

Te logi w pliku csv wrzuć na vaglogi.pl i tu wklej tylko linki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem logi z jednego z tutoriali na yt i jak wrzucam na vaglogi.pl to komunikat, że w pliku nic nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musiał się nie zapisać. Próbowałeś coś edytować sam w pliku zanim wrzuciłeś na vaglogi? Jeśli tak to nic dziwnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie edytowałem. Spróbuję wykonać logi jeszcze raz.

Edytowane przez Kamba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tych logach widać, że sonda działa, przynajmniej na jałowych. Mi chodziło o logi dynamiczne 2+33 na pb i lpb, a prócz tego na benzynie 115+118 i 3+20.

Po to Ci podałem link do tematu o sondach żebyś sam je sprawdził w prosty sposób..

Czasem źle ustawione lpg powoduje błąd sondy ale tego się nie dowiemy bez powyższych logów.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi dynamiczne trzeba robić podczas jazdy rozumiem, trzeba trzymać jakieś odpowiednie obroty jakaś prędkość jest wskazana?

Jeżeli mówisz o 2+33 to masz na myśli, że w vagu-com trzeba wpisać 002 i 033 tak?

Dopiero dzisiaj zaczynam przygodę z tym programem, więc potrzebuję trochę większej pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę wszelkie instrukcje

 

Pisałem wcześniej, że w dziale diagnostyka znajdziesz o tym info. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@przem8

Zrobiłem logi dynamiczne te, o których mówiłeś. Odczytałem wyniki z tego poradnika co podesłałeś. Proszę Ciebie o Twoje interpretację jeszcze czy aby na pewno niczego nie pomyliłem.

Z góry Ci dziękuje za fatygę.

http://vaglogi.pl/log-003_020_9692Xm.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_9iwevZ.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_Z2Qw64.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_FRk2729.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...