Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana klocków tył w A4 B9


switchpl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy w B9 można wymienić samodzielnie klocki z tyłu czy trzeba jechać na serwis żeby podpiąć auto do kompa?

Pozdrawiam,

EDIT:

Dla osób które nie chcą jechać do serwisu i nie mają możliwości podpięcia kompa. Jest BARDZO prosty sposób na ogarnięcie tego tematu. Pierwsze koło zajęło mi 1,5h(razem z rozkmnami), drugie < 30min. 

1) Ściągamy koło

2) Ściągamy cały zacisk, wyciągamy klocki

3) Odkręcamy silniczek z tyłu zacisku, jest przykręcony na 2 torxach

4) Za pomocą cofamy tłoczek(obracamy zgodnie ze wskazówkami zegara)

5) Skręcamy wszystko do kupy

6) 800zł w kieszeni ;)

Dodatkowo: w ASO za czujnik zużycia klocków chcą ~130zł, ja kupiłem PRZEDNI czujnik od A4 B8 (byłem pewny że będę musiał lutować na oryginalny kabel) i pasował P&P, koszt: 14zł.

Edytowane przez switchpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.04.2019 o 15:03, switchpl napisał:

Witam,

Czy w B9 można wymienić samodzielnie klocki z tyłu czy trzeba jechać na serwis żeby podpiąć auto do kompa?

Pozdrawiam,

mozna samemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Dev napisał:

mozna samemu

Dzięki! Trzeba ogarnąć jakieś ‚położenie serwisowe’ czy można po prostu wymieniać? W Mercedesie a45 ostatnio jak robiłem to była taka opcja w ‚ukrytym’ menu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, switchpl napisał:

Trzeba ogarnąć jakieś ‚położenie serwisowe’

cofasz tłoczki vcds

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.04.2019 o 11:13, Kevirek napisał:

Albo w OBDeleven masz w aplikacjach opcje cofniecia ;)

oO Muszę to sprawdzić! Dzięki wszystkim za pomoc!

Znalazłem też sposób z podłączeniem aku żeby je cofnąć ale nie jestem do niego przekonany ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się to ogarnąć bez serwisu i bez kompa, wrzucam jako edycję pierwszego posta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Procedura taka sama jak przy kazdym innym aucie?. Tloczki recznie cofnales, wymieniles i gitara?. Bledow nie wywala, czy jakichs innych niespodzianek nie bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, najpierw 'odkręciłem' zgodnie ze wskazówkam zegara(tak jak zrobiłby to silniczek)i, potem jeszcze musiałem ręcznie mocniej cofnąć. Brak błędów, żadnych niespodzianek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dobrze wiedziec ze da sie to zrobic manualnie w tym roczniku i ze auto nie eksploduje przy recznej probie cofniecia tloczka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możecie podpowiedzieć jak cofnąć te tłoczki w b9?  Mi mechanik powiedział że musi podpiąć komputer i zrobić to online, chce za same podpięcie komputera 200zł .... coś tutaj ewidentnie nie pasuje.....

Chyba normalnie VCDS-em tylko w jakie grupy wejść? może mu podpowiem coś....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VCDSem w nastawach podstawowych, w zakładce wybierasz otwarcie zacisków. Bez żadnych online.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Muskel1 napisał:

VCDSem w nastawach podstawowych, w zakładce wybierasz otwarcie zacisków.

Chyba sam to zrobię , bo Ci mechanicy to jakiś dramat , online mi mówił że musi to zrobić :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzisz w sterownik hamulca ręcznego (53), następnie w nastawy podstawowe i wybieracz z zakładki otwarcie. Tłoczki jadą w końcową pozycję otwarcia i wymieniasz. Po wymianie wchodzisz znowu w 53, wybierasz z zakładki zamknięcie. Nasteępnie powinno się wybrać z zakładki test. W czasie testu zaciski trzykrotnie otwierają się i zamykają. Po tej procedurze kończysz, wychodzisz i zamykasz. To wszystko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Muskel1 napisał:

Wchodzisz w sterownik hamulca ręcznego (53), następnie w nastawy podstawowe i wybieracz z zakładki otwarcie. Tłoczki jadą w końcową pozycję otwarcia i wymieniasz. Po wymianie wchodzisz znowu w 53, wybierasz z zakładki zamknięcie. Nasteępnie powinno się wybrać z zakładki test. W czasie testu zaciski trzykrotnie otwierają się i zamykają. Po tej procedurze kończysz, wychodzisz i zamykasz. To wszystko. 

Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie. Wchodzisz w sterownik ABS/ESP czyli 03 i w nastawy podstawowe i tam wybierasz z zakładki. 

Zapomniałem, że w B9 ręczny jest zintegrowany w sterowniku 03. W B9 nie ma sterownika 53.

Oprócz otwarcia zacisków za pomocą VCDS będziesz musiał jeszcze wepchnąć tłoczki mechanicznie. W tym modelu na tylnej osi wpycha się je (tak samo jak te przednie) a nie wkręca.

Edytowane przez Muskel1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2021 o 14:19, Muskel1 napisał:

Małe sprostowanie. Wchodzisz w sterownik ABS/ESP czyli 03 i w nastawy podstawowe i tam wybierasz z zakładki. 

Zapomniałem, że w B9 ręczny jest zintegrowany w sterowniku 03. W B9 nie ma sterownika 53.

Oprócz otwarcia zacisków za pomocą VCDS będziesz musiał jeszcze wepchnąć tłoczki mechanicznie. W tym modelu na tylnej osi wpycha się je (tak samo jak te przednie) a nie wkręca.

Wymienione , w sterownik wchodziłem 03,  a  53 się nie łączył .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, dawid195a napisał:

Wymienione , w sterownik wchodziłem 03,  a  53 się nie łączył .

bo go nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...