Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Brak mocy na wolnych obrotach i ciężkie odpalanie na zimnym


Patryk688

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów i koleżanki !

Mój problem polega na kiepskim odpalaniu na zimnym silniku, braku mocy na wolnych obrotach do wartości mniej więcej 1800obr/min, i kopceniu przy bardziej agresywnym przyśpieszaniu. Odpalając auto po nocy ( im niższa jest temperatura powietrza, tym objawy są mocniejsze), mam wrażenie że jak by odpala nie na wszystkie gary i przez chwilę (max 5 sekund) pracuje nierówno, potem się uspokaja i pracuje równo. Odpalaniu towarzyszy siwy/szary dym. Uprzedzę pytanie, świece żarowe były sprawdzane i są ok :). Kolejnym problemem jest ruszanie. Przy ruszaniu samym sprzęgłem bez gazu mam wrażenie że auto zaraz zgaśnie, a żeby dynamicznie ruszyć trzeba auto wkręcić na wyższe obroty inaczej się zdławi :(. To samo się tyczy gdy auto się toczy na tyle szybko, że jedynka nie jest odpowiednia a na dwójce ma mniej więcej wolne obroty. Wrzucając dwójkę i nie dodając gazu auto gasnąć, co wydaje mi się w dieslu dziwne ?. Trzecim problemem jest przyśpieszanie, mam wrażenie, że do wartości około 1800 obrotów z autem nic się nie dzieje, czy wcisnę gaz do połowy czy do końca auto tak samo przyśpiesza ( i tak jak by się dławi ?). Po przekroczeniu 1800 obr. auto wystrzela jak dzik i przy czym sobie kopci. Nie jest to oberwanie czarnej chmury za autem, ale jest widoczne - możliwe że jest to normalne, a ja jestem przewrażliwiony. Dodam że jest wyłączony i zaślepiony EGR. 

Proszę o pomoc , z góry dziękuję :)

 

LOGI DYNAMICZNE

GRUPA 001:

http://vaglogger.apphb.com/log/5caf87bc8701a829a84b5d21

GRUPA 003:

http://vaglogger.apphb.com/log/5caf89358701a829a84b5d22

GRUPA 004:

http://vaglogger.apphb.com/log/5caf89c68701a829a84b5d23

GRUPA 008:

http://vaglogger.apphb.com/log/5caf8a708701a829a84b5d24

GRUPA 010:

http://vaglogger.apphb.com/log/5caf8b0f8701a829a84b5d25

GRUPA 011:

http://vaglogger.apphb.com/log/5caf8c1d8701a829a84b5d26

LOGI STATYCZNE

GRUPA 001:

http://vaglogger.apphb.com/log/5caf8ce58701a829a84b5d27

GRUPA 004:

http://vaglogger.apphb.com/log/5caf8d248701a829a84b5d28

GRUPA 013:

http://vaglogger.apphb.com/log/5caf8d728701a829a84b5d29

GRUPA 018:

http://vaglogger.apphb.com/log/5caf8dad8701a829a84b5d2a

GRUPA 023:

http://vaglogger.apphb.com/log/5caf8dd98701a829a84b5d2b

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalanie i telepanie po odpaleniu to prawdopodobnie kwestia uszkodzonych uszczelnień pompowtryskiwaczy lub samych pompowtryskiwaczy w sobie. Nic z logów robionych po ustabilizowaniu obrotów nie wynika bo wtedy ten objaw nie występuje, tyle.

Turbosprężarka najpierw niedoładowuje wyraźnie, a później mocno przeładowuje. W mojej opinii przycina się sztanga w turbospręzarce, lub uszkodzony jest zawór n75. Obie te rzeczy można stosunkowo łatwo sprawdzić i ogarnięty mechanik postawi Ci diagnoze w 15 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Czy problem z turbo sprężarką też będzie powodował totalny brak mocy przy samym ruszaniu (na wolnych obrotach), czy to już raczej wina pompowtrysków ? Czy logi wskazują na uszkodzenie pompowtryskiwaczy , czy też ich zużycie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Patryk688 napisał:

Czy problem z turbo sprężarką też będzie powodował totalny brak mocy przy samym ruszaniu (na wolnych obrotach)

Tak, kierownice w turbinie na wolnych obrotach powinny być wychylone w kierunku maksymalnego doładowania. U Ciebie nie są na pewno. 

 

7 minut temu, Patryk688 napisał:

Czy logi wskazują na uszkodzenie pompowtryskiwaczy , czy też ich zużycie ?

W czasie w którym robiłeś loga nie dzieje się z nimi nic dziwnego (patrząc po logach). Co innego zaraz po odpaleniu ale to jest dosyć kłopotliwe do uchwycenia w logach bo napięcie spada za nisko i interface często gubi komunikacje. 

Zajmij się turbosprężarką. Co do trzęsienia po odpaleniu to ja bym zaczął od wymiany uszczelnień pompowtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc, postaram się ogarnąć temat jak najszybciej. Pewnie jeszcze będę prosił o fachowe informacje :) Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...